Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: tłumik końcowy

  1. #1
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie tłumik końcowy

    Pozdrawiam
    Chciałem wymienić tłumik końcowy. Wpadły mi w oko produkty ultera, ale dowiedziałem się dzisiaj że produkt uniwersalny może miec negatywny wpływ na reszte silnika. Sprezanie spalin itd. Silnik może się mulic i tracic na mocy. Czy wybór tłumiak ma znaczenie (końcowego) dla mocy??? Czy konieczne jest kupienie tłumika dedykowanego lub zamawianie w eltecu za ponad 600 zł czy moge pójść w takie tańsze rozwiązanie???
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Nie radzę kombinować z uniwersalnym.
    Po pierwsze będzie go wyjątkowo trudno zamontować (przerabiałem to), po drugie efekt może być druzgocący. Mnie na szczęście udało się go zwrócić. Jeśli już coś kombinujesz, to powiem tyle - warto zainwestować w coś dedykowanego do 156.
    Ja poszedłem w inną stronę, zakupiłem końcówki, takie jak mi się podobały i przerobiłem oryginalny tłumik, tak, żeby je tam wpasować, a konkretnie, to ta operacja wciąż trwa

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie operacja

    Ale chciałem mieć tłumik lepiej brzmiący i w ogole. A samą końcówką niewiele zdziałam
    A co to oznacza druzgocżacy efekt?? Jezli chodzi o montaż to daje 100 zł i się niczym nie martwię.
    Ale uważasz że co bedzie lepsze dedykowany czy robiony pod konkretny wóz indywidualnie???
    Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Sebring ma bardzo dobre dedykowane do AR156 tłumiki końcowe. W pierwszej kolejności tłumik (a właściwie jego przelot) dobiera się do mocy silnika, tak aby nie "zatkać" silnika. Ja w swojej alfie założyłem w firmie ATC http://www.atc.com.pl/
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Ile Maćku zapłaciłeś za swój Sebring?
    Co do różnicy między dedykowanym, a uniwersalnym jest spora, począwszy od różnicy w mocy, poprzez wygląd i dopasowanie, a na dźwięku kończąc.
    Podam Ci przykład:
    - miałem kiedyś uniwersalny tłumik sportowy w Alfie 146 - sprawował się świetnie, fajnie wyglądał, nie było spadku mocy i genialnie brzmiał. Cicho, ale zarazem rasowo. Dlatego podjąłem decyzję o montażu takiego samego tłumika do Alfy 156 i była to porażka.
    Po pierwsze nie dało się go zmieścić, po drugie, po kilku dniach można było ogłuchnąć, do tego stopnia, że samochód wpadał w drgania spowodowane tym hałasem, a co do mocy, to chyba nie było różnicy - nie zauważyłem.
    Mnie bardziej zależało na efekcie wizualnym, dlatego zdecydowałem się na same końcówki, jak wszystko będzie skończone, to wrzucę fotki. Tylko, że to może potrwać z powodu notorycznego braku czasu...

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie tłumik

    ogłuchnąć nie ogłuchne
    Przeraziły mnie raczej toerie o spadku mocy. Raczej planuje własnie kupić głosny wydech. Może nie pierdolot ale głośny
    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 155 V6 - była
    Postów
    208

    Domyślnie

    no ja troszko tym poczytałem to podobno mozna wstawjac nie za bardzo wiadomo co zepsuć wszystko

    najpewniej to jest tak , jechac teraz na hamownie , zrobic modyfikacje i jechac jeszcze raz bedzie wszystko jasne

    sam bym tak zrobił bo sam chce miec cos "ciekawszego" bo to co jest fabrycznie nie powoduje zadnego efektu

    tylko ze u mnie we wrocku jest 1 hamowania za 300zł LOL

    to za sama hamownie był dał 600zł LOL to narazie to odkładam na lepsze czasy

    nie ma chyba lepszego sposobu zeby byc w 100% pewien

  8. #8
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie tłumik

    ale oni np w warszawsiej firmie eltec podbno wyliczają tłumiki pod auto???
    Czy ktoś probował???
    Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2007
    Auto
    Giulietta 1,4 170km
    Postów
    72

    Domyślnie

    tez mysle o wymianie tłumika koncowego.
    znalazłem ultera dedykowanego za 520 zeta na stronie ultera.

    moze ktos ma załozonego i sie wypowie

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Za dedykowanego sebringa z montażem dałem 1600zł
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Tłumik Końcowy 1.8 TS
    Utworzone przez Bond 007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-09-2013, 13:43
  2. Tłumik końcowy do 3.0
    Utworzone przez jacco w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-04-2012, 20:39
  3. Tłumik końcowy do 2.0 T.S.
    Utworzone przez ideally w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-09-2009, 13:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory