Witam wszystkich. Ostatni zauważyłem w lusterku że zostawiam za sobą kupę czarnego dymu aż nic nie wiać chwilami jak przy gazuje z pod świateł i tak na każdym biegu co może być przyczyną ?
2,4 JTD 10v
Witam wszystkich. Ostatni zauważyłem w lusterku że zostawiam za sobą kupę czarnego dymu aż nic nie wiać chwilami jak przy gazuje z pod świateł i tak na każdym biegu co może być przyczyną ?
2,4 JTD 10v
a wymieniałeś przepływomierz?? sprawdzałeś egr ? spewnościa te rzeczy potrzeba doprowadzić do porzadku. pozdro
przepływomierza nie wymieniałem a ile on kosztuje ? a egr chcę zaślepić czekam na zamówioną blaszkę
sprawdż przewód intercoolera,miałem tak w audi i też mi sadza z rury leciała . najprawdopodobniej to będzie to ( sprawdż dokładnie tą gumową rurę, pękła w jednym miejscu i prawie nie było widać tego pęknięcia a dziurka jednak była)
Mi ostatnio pękła właśnie ta rura idąca do intercoolera, kto był miesiąc temu pod Krokusem w Krakowie to widział co się działo, za rurę dałem 100zł i dym zniknął.
Dokładnie tak jak piszą koledzy - zacznij od sprawdzenia szczelności instalacji. Nie tylko cooler, ale również przewody za przepływką, zwrotny, EGR... - sprawdź wszystko - operacja może ciut czasochłonna, ale za to niezbyt skomplikowana. U mnie pęknięty przewód od coolera (wzdłuż, po wewnętrznej więc nie było widać) powodował kopcenie jak w lokomotywie (plus wyższe spalanie i minimalny spadek mocy), a komp pokazywał czujnik doładowania i coś jeszcze (ale tego nie pamiętam).
Po kombinowanej wymianie jest spox.
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
Znalazłem dziurę była w ostatniej giętej gumie przed turbiną ale jest problem bo nie mogę dostać jej nigdzie.A czy w 156 jest taka sama guma gięta jak w 166 ?
Ostatnio edytowane przez Roni1988 ; 04-08-2010 o 17:11
możesz dosztukować z jakiegokolwiek przewodu , byle srednica pasowała . Ja dosztukowałem z plastikowej rury pcv i skręciłem obejmami - , śmiga do dzisiajale widziałem na włsasne oczy też taki patent - taśma srebrna samoprzylepna ,to owinąć drutem i na to znowu taśma -działało jak złoto
Ostatnio edytowane przez bober43 ; 04-08-2010 o 19:30
jeśli mówisz o rurze między IC a turbo to ja kupowałem taką w firmie Tubes International. Rura z metalową spiralą w środku, olejoodporna, ciśnienie do 5 albo 6 barów. Za ten kawałek zapłaciłem niecałe 50zł, średnica pasuje jak trzeba, niestety tylko do połączenia IC-turbo. Połączenie IC-kolektor to średnica już typowo samochodowa i problem coś dopasować.