Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: motor control system failure, chodzi jak diesel

  1. #1
    bvs
    Gość

    Domyślnie motor control system failure, chodzi jak diesel

    witam wszystkich,
    kupiłem niedawno nową alfę, stara rozbita z silnikiem niestety jest bardzo kiepsko, bardzo często zapala się kontrolka motor control system failure a silnik pomimo, że to benzyna chodzi jak diesel do tego dochodzi brak mocy, obroty trochę skaczą (nie dużo ale w poprzedniej było równiutko) i silnikiem trzęsie, tak "faluje" jak spojrzeć z boku na samochód. Ja podejrzewam wariator, na co wskazywałby dieslowaty klekot i brak mocy, ale czy obroty i to "falowanie" auta to też może być to? byłem u dobrego mechanika ale powiedział, że bez rozebrania silnika nie postawi diagnozy, ale jak to określił "brzmi tragicznie". W poniedziałek zostawiam u niego samochód na jeden dzień i będę wiedział. Pytanie do Was, czy takie objawy mogą być też jak np. nie pali na jeden cylinder? pozdrawiam, w poniedziałek dam znać co to takiego

  2. #2
    Arturo147
    Gość

    Domyślnie

    Kolego widze ze jestes z Gdanska wiec moge ci polecic 2 mechaników i elektroników z naszego rejonu....pierwszy jest na Czarnym Dworze (były Ford Big Autohandel) nazywa sie Szymon Gierowski,on ma mechanike,ale obok ma swojego znajomego elektronika i napewno by ci pomogli......a druga opcja to mechanik z Gdyni p.Grzybowski(nr tel 586294231)on nie ma u siebie elektroniki ale napewno ma jakiegos znajomego który sie tym zajmuje,wiec pewnie by ci zdiagnozowali co sie dzieje.Osobiscie zaczął bym od Grzybowskiego,robie u niego auta juz od lat i nigdy mnie nie zawiódł,a do tego jest naprawde do bólu uczciwy wiec śmiało mozesz sie do niego udać....powodzenia.

  3. #3
    bvs
    Gość

    Domyślnie

    ja jestem umówiony do mechanika na Rotmance, na formum alfa pomorze chłopaki go polecają, zobaczę jaka będzie diagnoza w poniedziałek, mam nadzieję, że to "tylko" wariator i rozrząd, ale dzięki za info, zanotuję te nazwiska

  4. #4
    Arturo147
    Gość

    Domyślnie

    No podobno jest dobry,chociaz paru znajomych nie ma o nim dobrego zdania,daj znac jaka jest twoja opinia jak juz bedzie po wszystkim.......pozdro!!!

  5. #5
    karolek1100
    Gość

    Domyślnie

    Witaj. ja ze swoją mam to samo i do tego świeci się kontrolka. Byłem na kilku komp.i dalej to samo. Pisze ci bo zastanawiasz się czy to mogą być 3 gary. Ja wymieniłem najpierw świece a później cewki a i tak coś nie tak więc jak będziesz wiedział w poniedziałek o co chodzi to daj znać.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sołtys
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    żywiec
    Auto
    147 1,9 jtd buda GTA.147GTA Q2,156 2.5V6 Q2 była, ,Giulietta QV,Mito QV,75 3.0 V6,Alfetta GTV
    Postów
    627

    Domyślnie

    Wymontuj cewki i sprawdx czy obudowy nie są popękane i mogą mieć przebicie na mase. Jeśli tak (a często tak bywa) to wymiana cewek + kable. Ostatnio tak przećwiczył mnie jeden ts. W celu sprawdzenia owinołem cewki i kable dobrą tasmą izolacyjną i auto gada jak trzeba. Wymieniłem 3 cewki (popękane) + kable bo tez "strzelały" na mase i ok. Silnik miał podobne objawy. Chodził jak diesel,kichał,strzelał i nie wkrecał sie na obroty.
    147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
    147 GTA 3.2 Q2
    156 2.5 V6 Q2-była
    Giulietta QV
    Mito QV
    75 3.0 V6 QV
    ALFETTA GTV 116 1976
    ALFETTA GTV 116 1981






    https://www.facebook.com/okrajnikgarage

  7. #7
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszmagiera Zobacz post
    Ostatnio tak przećwiczył mnie jeden ts.
    Tomaszu Ty lepiej napisz prawdę że TS to widzieć nie chcesz

  8. #8
    bvs
    Gość

    Domyślnie

    odebrałem auto i diagnoza nie jest zbyt ciekawa
    powycierane są wałki rozrządu i ciśnienie na 4 cylindrze jest niskie...
    nie wiem czy bawić się w naprawę czy lepiej kupić cały silnik. Kupiłbym "nowy" ale jak go sprawdzić przed zakupem, żeby nie kupić drugiego do remontu

  9. #9
    karolek1100
    Gość

    Domyślnie

    Zbyt niskie to znaczy ile było bo ja sprawdzałem i gość mi powiedział ze jedenaście to dobre ciśnienie. Wczoraj znalazłem też post na temat wariatora i dużo z tego co tam piszą sprawdza się u mnie nie wiem jak to się odnosi do twojego przypadku, ale warto zapoznać się z nim. polecam i życzę powodzenia

  10. #10
    bvs
    Gość

    Domyślnie

    no właśnie tak się zastanawiam, bo dziś dzwoniłem do innego mechanika i mówił, że wałki wymienia (650zł robocizna), i że ciśnienie mniejsze na jednym tłoku może być właśnie tymi powycieranymi wałkami spowodowane. Wałki za 500 można kupić więc taka operacja, nawet z późniejszą wymianą rozrządu i wariatora byłaby bardziej opłacalna niż kupowanie kota w worku (w sensie jakiegoś używanego silnika) a przynajmniej wiedziałbym co pod maską mojego alfonsa siedzi

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. GT 3.2 i Motor Control System Failure
    Utworzone przez 2_D w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 26-02-2015, 15:44
  3. Motor Control System Failure
    Utworzone przez sydney w dziale GT
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-11-2011, 11:30
  4. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06
  5. [156] motor control system failure
    Utworzone przez Stad w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-07-2008, 08:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory