Witam serdecznie wszystkich uzytkowników.
Problem jaki trapi moją Alfe to błąd P0190. Pojawia sie i znika. Często przy gwałtownym przyśpieszaniu ale jak juz raz zgaśnie to moge długo jechać jak chce i jest ok a innym razem jak wyskakuje to wyskakuje co chwile ale sam gaśnie. Porobiłem dzis kilka testów, prosze popatrzcie na obrazki...
http://img841.imageshack.us/gal.php?g=92158707.jpg
Problem występuje w sygnale ciśnienia paliwa, jak wyskoczy błąd to sygnał trzyma sie na poziomie bliskim 5V czyli zakładam, że maksymalnym. Komunikat - błąd P0190 sygnał bardzo wysoki. Po zgaszeniu silnika ale nie wyłączona stacyjka utrzymuje się na takim samym poziomie. Po wyjeciu kluczyka, przekręceniu i ponownym połaczeniu z programem sygnał jest ok i można skasowac błąd - oraz nr 1. Na pozostałych obrazkach sygnał " zacinał się i powracał sam do normy" po 1 - 3 sekundach - jazda autostradą.
Tydzień temu zakupiłem z innego auta przeznaczonego do rozbiórki - sprawnego tzn bez błedów w pamięci sterownika, jeżdącego nawet caklkiem całkiem ale z rozszczelnioną turbiną - pompę CR wraz z regulatorem i czujnik ciśnienia na listwę. Czujnik wymieniony, regulator też no i po wymianie regulatora było ok. Ostra jazda i zero błedów przez jakieś 2 dni. Teraz jest to samo, no może lepiej bo błąd sam znika. Znów padł elektrozawór czy to wina pompy? Chętnie bym wymienił pompę ale pytałem tak na szybko i nikt na miejscu nie chce sie brac ani za Alfe ani za JTD, rozrząd - tak, wymienią ale pompy sie boją.
Panowie i Panie pompa do wymiany? Może się zacinać i nie reagować na działanie regulatora? Jest to możliwe konstrukcyjnie? Czy regulator wyzioną ducha po 2 dniach (może 3 - jakieś 150 - 200 km) i teraz sam się zacina...
Silnik 2.4 JTD 140 KM CF3
I pytanie gdzie mogę dostać sam elektrozawór - nowy? Bo w ASO to chyba tylko z pompą a to koszt całkiem spory.
Dodam jeszcze, że przy przyśpieszaniu auto potrafi szarpnąć i wtedy własnie wyskakuje błąd, dziś wiekszość czasu przyśpieszała płynnie bez szarpnięć czy błędów...