Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Brak Hamluców

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Polkowice
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.4 ie Alfa Romeo 145 1.4 boxer
    Postów
    179

    Domyślnie Brak Hamluców

    Witam wczoraj w mojej alfie pojawił się poważny problem mianowicie hamulce praktycznie nie mam hamulców. Wcześniej był problem z hamowanie gdyż po wciśnięciu hamulca mocniej brało koło od kierowcy. PO wciśnięciu hamulca blokowało koło od kierwocy. Postawnowiłem więc wymienić klocki na nowe i spróbowac odpowietrzyć układ lecz po odpowietrzeniu nagle stało się to że na wyłączonym silniku pedał jest twardy lecz to nie to a po wlączeniu silnika pedał można wciskać do samego końca a hamulce bradzo słabo biorą. I wysówam sie z zapytanie czego może to być przyczyna tak z dnia na dzień ?? Uszczelniacze na pompce?? Panowie pomocy !!

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 164 2.0 TS r.92
    Postów
    95

    Domyślnie Brak hamulców

    Witam.

    Blokowanie się przedniego lewego koła, to typowy objaw płynu hamulcowego starszego niż dwa lata. Jeżeli tak jest, to najlepiej go wymień.
    Po odpowietrzeniu na starym płynie, jak równierz z nowym płynem będziesz miał wyczuwalnie bardziej miękki pedał hamulca. To normalny objaw.
    Jeżeli do tego, wymieniłeś jeszcze klocki, będziesz miał ten objaw spotęgowany.
    To też normalne. Poprawa skuteczności hamowania będzie następowała proporcjonalnie do ilosci przejechanych kilometrów. Do około 500 km powinno się wszystko unormować. Jezeli wymienia się tylko klocki, to muszą się one dotrzeć wzajemnie z tarczami hamulcowymi.
    Zakładam oczywiście, że wymieniając klocki nie znalazłeś nieszczelności w układzie hamulcowym i odpowietrzałeś zaczynając od prawego tylnego koła, jezeli układ jest bez ABS-u.

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Polkowice
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.4 ie Alfa Romeo 145 1.4 boxer
    Postów
    179

    Domyślnie

    tak odpowietrzanie od tylnego prawego następnie lewe tylne przód prawy i przód lewy. płynu poszło prawie 4 butelki. Ale chodzi o to ze pedał wciskam do samego końca koła sie nie blokują i bardzo słabo hamują wiec to by raczje nie była tego wina. i auto jest bez abs-u

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    Przyczyn może być wiele, każda tak samo prawdopodobna.
    IMO masz gdzieś nieszczelność. Zważywszy na fakt, że samochód ma swoje lata do sprawdzenia w pierwszej kolejności:

    - przewody elastyczne tył (2 sztuki po lewej stronie),
    -przewody elastyczne przednie;
    - przewody metalowe, mogły przerdzewieć, szczególnie te prowadzone w okolicach lewego progu lub też mogłeś na coś najechać co przytarło przewód;
    - mógł "puścić" jeden z cylinderków tylego koła (moje moimo, że sprawne, były przed wymianą w tragicznym stanie)
    - mogło puścić uszczelnienie cylinderka jednego z przednich kół
    - może coś w okolicach samoregulatora Ci puściło? tam zbiegają się przewody metalowe prowadzące od pompy do przewodów met. na tył?

    Dopiero w dalszej kolejności przyjrzałbym się pompie. Ostatnio zakupiłem na allegro zestaw naprawczy pompy ham. za 12 pln Póki co nie ma potrzebny ale mam na zapas.
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Polkowice
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.4 ie Alfa Romeo 145 1.4 boxer
    Postów
    179

    Domyślnie

    przewody sprawdzaliśmy 3 razy i żaden nie jest zagięty albo przecieka. Wszystkie wkrętki próbowaliśmy dokręcać. A przyczyna dalej jest walcze z tym już drugi dzień. Tłoczki z tyłu były zapieczone więc zostały rozruszane lekko liźnięte papierem ściernym 1800 i wymienione uszczelniacze na tłoczkach. Wycieków nie ma. Na forum wyczytałem że jak odłączy sie przewód podciśnienia od serwa do hamulce powinny być bardzo ostre a tutaj przeciwieństwo. Hamulce hamują z taką samą siłą jak przy podłączonym przewodzie do serwa tylko że pedal jest strasznie twardy.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 164 2.0 TS r.92
    Postów
    95

    Domyślnie

    Witam.
    Wiemy już, że układ masz szczelny. Chociaż możesz jeszcze sprawdzić miejsce mocowania pompy hamulcowej do serwa. Wystarczy odkręcić dwie nakretki i odsunąć trochę pompę.
    Płyn masz cały nowy. Przy czterech butelkach to pewne.
    Piszesz, że hamulce są słabe. Będą słabe. Nie oczekuj, że nowe klocki założone na stare nierówne tarcze będą do nich od razu przylegać całą powierzchnią.
    Jeżeli to będzie 40%, to będzie dobrze. Przetocz tarcze u mądrego tokarza i przekonasz się jaka będzie różnica. Maksymalne bicie poosiowe tarczy 0,1 mm.
    Napisz, ile dałeś za klocki i jakiej firmy, a powiem Ci jak długo poczekasz i czy w ogóle będziesz zadowolony z hamowania.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    Jak czytam Twojego pierszego posta po raz drugi, to rozumiem go tak:

    blokowało ci któreś koło (zapewne tłoczek w zacisku nie powracał lub klocek - prawdopodobne przyczyny: korozja tłoczka, zużyte uszczelnienie tłoczka, może stary płyn, albo jakiś paproch-korozja blokuje ci jeden z przewodów hamulcowych; spęczniały przewody eleastyczne i nie pozwalają cofać się płynowi; klocek mogł być blokowany przez skorodowane jarzmo), zmieniłeś klocki i płyn na nowe, miałeś twardy pedał na wyłączonym silniku (zupełnie naturalne) i miękki wpadający przy uruchomionym (przez pierwsze kilometry także naturalne).
    Jak kolega wyżej sugeruje, zanim nowy klocek ułoży się do starej tarczy mija sporo czasu i kilometrów. Jeśli do tego kupiłeś klocek marki "no name" to tym bardziej. Zresztą "słaby" klocek może nigdy dobrze nie zahamować. Tak było w mojej 33 gdy odkupiłem ją od dziewczyny, która zamiast w jakość poszła w cenę - kompletny brak hamowania.

    Żeby pedał był wyżej należałoby:

    - sprawdzić i najprawdopodobniej ustawić z bardzo małą tolerancją tylne szczęki do bębnów, nawet tak by był lekki opór i ocieranie przy zakładaniu (gdyż nastoletni samoregulator z pewnością nie daje rady)
    - sprawdzić jak poruszają się tłoczki w przednich zaciskach,
    - odpowietrzyć.

    Innych zaklęć IMHO nie ma. Bardzo lubię grzebać właśnie w hamulcach i przerobiłem chyba wszystkie przypadki Ostatnio właśnie niski pedał i nierównomierne hamowanie (ściąganie jednego koła) w AR75. Wcześniej w 33.

    Żeby skuteczność była lepsza:

    - poprawnie założone klocki,
    - odtłuszczone tarcze,
    - odpowietrzone najlepiej jak się da.

    Jeszcze rada z alfarestauration.co.uk - nierównomierne hamowanie: po wymianie wszystkiego co można było (bez efektów) zaczęto wymieniać przewody sztywne, do których najprawdopodobniej dostał się paproch korozji i blokował swobodny przepływ płynu.
    Podobnie dzieje się gdy zarastają od środka (pęcznieją) elastyczne p.h.

    Ostatnia sprawa - serwo
    Masz w całości ten prawie sztywny przewód zasilający? Jeśli nie on to być może serwo przepuszcza?
    Ja obecnie mam swój mobil tak ustawiony, że pedał jest wysoko a jego skok raczej średni. Ale i tak należy użyć względnie dużej siły by skutecznie zahamować. Zdecydowanie większej niż we współczesnych samochodach.
    Lada chwila będę zakładał i testował zupełnie nowe zaciski + klocki (poprzednio był zestaw tarcze+klocki ATE, teraz linia budżetowa). Może to coś zmieni?
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Polkowice
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.4 ie Alfa Romeo 145 1.4 boxer
    Postów
    179

    Domyślnie

    Panowie poszedłem za ciosem i przetoczyłem tarcze hamulcowe u znajomego w zakładzie niestety nie dało to żądnego efektu. Na początku myślałem ze może klocki już przystosowały się do tarczy ale po chwili namysłu doszedłem do wniosku że to zła raczej myśl bo na tych klockach zrobiłem zaledwie 12 km i to tylko i wyłącznie na testach. Wiec dalej zaczeliśmy szukać przyczyny właśnie w zapachanych przewodach hamulcowych wiec przez przewody poszło ciśnienie 13 atmosfer ale nic ciekawczego od płynu nie wyciekło. Idąc za ciosem zamówiłem komplet uszczelniaczy do popy hamulcowej i do tylnych tłoczków przy okazji też do srzęgla. Przyjechał nawet znajomy mechanik i powiedział ze na 90 % to przepuszcza pompa. Próbowałem nawet odlanczać przewód podciśnieniowy od serwa ale dało to tyle że musiałem wymusić i wpaść na polną droge. Jestem już z kolegą ustawiony na sobote i na nierówną walke z hamulcami moje do czego dojdziemy opisze po naprawie. aha i klocki firmy NRG czy jakas podobna firma. Ceny nie podam bo dostałem ten komplet gdzy kupowałem samochód.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    Jakieś postępy w rozwikłaniu zagadki?
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  10. #10
    Szułff
    Gość

    Domyślnie

    Tez mam problem z hamulcami =/
    Dzis zmienilem plyn hamulcowy i pedal jest tylko troche mniej "miekki" za to sila hamowania wcale sie nie zwiekszyla. Licze sie z wymiana pompy, a potem ewentualnie serwa.
    Czy da sie znalezc nowe serwo czy trzeba liczyc jedynie na uzywki? Pompa nowa widze, ze na Allegro jest =)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 14:34
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [MiTo] Brak oświetlenia w bagażniku oraz brak ogrzewania tylnej szyby.
    Utworzone przez Paul_Matt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-06-2015, 11:49
  4. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-07-2010, 12:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory