Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Poraz kolejny problam z alfem

  1. #1
    w_szafie_spi
    Gość

    Domyślnie Poraz kolejny problam z alfem

    Witam
    zaczne od poczatku, dzisiaj byla ladna pogoda wiec postanowilem wymyc nieszczesnego alfa, po umyciu zapalilem odjechalem na drugi plac zeby poodkurzac, po kapitalnym sprzatanku postanowilem sie przejechac a tu.... alfa nie odpala... Panowie co sie stalo juz mi nerwy puszczaja wiecznie cos. Mam ja krotki czas ale moja milosc do niej powolutku gasnie.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wszystko wyjdzie po podpięciu pod kompa, ale ponieważ wróżenie na odległość to nasza specjalność to:
    1. jeśli świeci się kontrolka immobilizera to sprawa jasna
    2. jeśli się ta kontrolka nie świeci to samochód nie odpala zwykle tylko z 2 powodów:
    a) padła pompa paliwa lub nie ma zasilania - pierwsza diagnoza to posłuchać, czy słychać charakterystyczne buczenie pompy po przekręceniu kluczyka w poł. MAR (uwaga- jeśli nie nastąpi uruchomienie silnika to pompa po kilku sekundach zostanie wyłączona przez układ elektroniki)
    b) jeśli pompa działa to padł czujnik położenia wału - brązowa kość na kolektorze ssącym - wstępne sprawdzenie tego czujnika można zrobić ohmomierzem - po rozłączeniu kości mierzymy i powinno być 850-870 Ohmów, na kompie błąd tego czujnika wychodzi bez problemów.

  3. #3
    w_szafie_spi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Wszystko wyjdzie po podpięciu pod kompa, ale ponieważ wróżenie na odległość to nasza specjalność to:
    1. jeśli świeci się kontrolka immobilizera to sprawa jasna
    2. jeśli się ta kontrolka nie świeci to samochód nie odpala zwykle tylko z 2 powodów:
    a) padła pompa paliwa lub nie ma zasilania - pierwsza diagnoza to posłuchać, czy słychać charakterystyczne buczenie pompy po przekręceniu kluczyka w poł. MAR (uwaga- jeśli nie nastąpi uruchomienie silnika to pompa po kilku sekundach zostanie wyłączona przez układ elektroniki)
    b) jeśli pompa działa to padł czujnik położenia wału - brązowa kość na kolektorze ssącym - wstępne sprawdzenie tego czujnika można zrobić ohmomierzem - po rozłączeniu kości mierzymy i powinno być 850-870 Ohmów, na kompie błąd tego czujnika wychodzi bez problemów.
    Witam
    Podpiecie pod kapa nic nie dalo. Wymatowalem pompe podpielem na krotko pracuje( ladnie pluje paliwem), nastepnie sprawdzilem na kostce czy dochodzi prad niestey nie dochodzi, sprawdzilem przekaznik ktory znajduje sie kolo aku, tez jest wporzadku, nawet pozamieniem z innym przekaznikiem. Gdzie znajduje nie przekaznik a bezpiecznik moze on jest przepalony. Sprawdzalem tez alarm ale on tylko odcina immobilaizer. Co mam teraz zrobic

    Aha mam jeszcze pytanko, czy programy do diagnostyki czym sie roznia od siebie( chodzi mi oto ze jeden program pokaze blad a drugi go nie pokaze) ????
    Ostatnio edytowane przez w_szafie_spi ; 07-09-2010 o 11:11

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - programy sie róznia diametralnie.
    - przykład: FES, FiatECuScan nie pokazuje crashy w airbagu.
    - do twego modelu auta z ECU M1.5.5 najbardziej odpowiednim jest alfadiag.
    - jaki program pokazał ci jaki błąd ?
    - alarm odcina immobilizer, to raczej immobilizer odcina zasilanie pompy paliwa.
    - patrzysz na dobre schematy ?
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 07-09-2010 o 12:58
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    w_szafie_spi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - programy sie róznia diametralnie.
    - przykład: FES, FiatECuScan nie pokazuje crashy w airbagu.
    - do twego modelu auta z ECU M1.5.5 najbardziej odpowiednim jest alfadiag.
    - jaki program pokazał ci jaki błąd ?
    - alarm odcina immobilizer, to raczej immobilizer odcina zasilanie pompy paliwa.
    - patrzysz na dobre schematy ?
    Wiec jak myslisz to moze tez byc alarm, wsumie od wczorajszego mycia alarm sie jakos dziwnie zachowuje, wczsniej jak byl uzbrojony to bagaznika nie moglem odtworzyc kluczykiem bo zaraz wyl, a teraz jak jest uzbrojony to bagaznik otwieram i nic sie nie wlacza. Jutro bede mial kody od poprzedniego wlasciciela do odblokuje i zobaczymy. Jak nie to zostaje mi tylko chyba sprawdzenie samych zwojow kabelkow

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    połczyn zdrój
    Auto
    AR 156 1.8 TS AR156 1.9 jtd sportwagon AR166 2.4 175KM
    Postów
    66

    Domyślnie

    sprawdz czujnik uderzeniowy pod siedzeniem kierowcy czy nie ,,wyskoczył" . Znajomy miał kiedyś podobną sytuację w swojej belli, postawił przed pracą i po południu już nie odpalił. Po całodniowym szukaniu prądu od pompki okazało sie że wystrzelił ten czujnik.

  7. #7
    w_szafie_spi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał klamot Zobacz post
    sprawdz czujnik uderzeniowy pod siedzeniem kierowcy czy nie ,,wyskoczył" . Znajomy miał kiedyś podobną sytuację w swojej belli, postawił przed pracą i po południu już nie odpalił. Po całodniowym szukaniu prądu od pompki okazało sie że wystrzelił ten czujnik.
    Czlowieku jak bedziesz na dolnymslasku to wpadaj na flaszke, problem rozwiazany. Temat do zamkniecia i zapamietania dla potomnych!!!

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Tak to jest jak sie chce dokładnie wysprzątac wnetrze A już chciałes alfa puscic z dymem)

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    połczyn zdrój
    Auto
    AR 156 1.8 TS AR156 1.9 jtd sportwagon AR166 2.4 175KM
    Postów
    66

    Domyślnie

    jak będę to wpadnę napewno. Pozdro.....

  10. #10
    w_szafie_spi
    Gość

    Domyślnie

    Sluchajcie chlopaki jak podlaczylem pod kampa nie pokazuje zadnych bledow ale jak sie przygazuje to wywala blad szkodzenie czujnika polozenia walu korbowego, gdzie sie znajduje i ile moze kosztowac taki czujnik i czy np. wyczyszczenie go cos da!!!!

Podobne wątki

  1. Tempomat . Zapala się kontrolka, tempomat nie działa
    Utworzone przez Prezes_07 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-03-2022, 10:36
  2. RAZ poraz jakby zatykał sie dopływ paliwa
    Utworzone przez jasek166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-03-2013, 00:12
  3. [156] Swap poraz enty
    Utworzone przez magico w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-09-2009, 14:38
  4. [156] Swap poraz enty
    Utworzone przez magico w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-07-2009, 20:00
  5. [145] Kolor zegarow poraz kolejny
    Utworzone przez Gopcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 27-12-2008, 17:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory