Witam
Mam serię pytań, na które odpowiedzi zapewne są gdzieś na forum, lecz te które znalazłem były bądź niezadowalające, bądź niezrozumiałe, z góry dzięki za wszelkie pomocne odpowiedzi
Zabieram się za wymianę silnika w swojej belli (uszkodzony) i częściowy remont przed sezonem zimowym, mniej pilne sprawy będą zrobione po zimie, większość pracy ma wykonać mechanik, ja zajmę się tylko "drobiazgami"...
I tutaj pojawia się kilka pytań:
1. Kupuję interfejs http://moto.allegro.pl/alfa-145-146-...237407949.html , posłuży mi m.in. do skasowania błędu poduszki (rzecz jasna po usunięciu jego przyczyny), mam zamiar też posprawdzać pozostałe parametry pracy silnika itp. W diagnostyce przez komputer jestem zielony więc:
Czy przy użyciu np. alfadiag lub unidiag, mogę np. sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu ? (o ile wiem, to moja bella będzie pierwszą z pokolenia 147/156 w tym warsztacie, wolę mieć pewność, że wszystko będzie dokładnie zrobione)
2. samochód dość długo stał nie ruszany z miejsca (przez brak środków na naprawę) więc zapiekły się hamulce, klocki hamulcowe pójdą rzecz jasna nowe, co sądzicie o tych:
Przód lub Przód
analogiczne wersje na Tył
3. zestaw rozrządu chyba TEN będzie optymalny jak za takie pieniądze , są do wyboru 2 paski " Gates lub bosh " , który będzie lepszy? (coś mi mówi, że bosh)
4. co do filtra powietrza, to zastanawiam się nad TYM
5. osłona silnika raczej TA lub w ostateczności TA
przed zimą w zawieszeniu nie będę grzebał nic ponad konieczne zabiegi (brak kasy) wiosną wymiana amorków na np. TAKIE i rzecz jasna sprężyn itp.
6. mam dosłownie 4 MAŁE ogniska korozji, na spawach lewego progu (2), pod plastikową obudową wiązki przy zbiorniczkach pod maską (1) i na spawie prawego progu (1), są to "pryszcze" wielkości ok. 0.5 x 2-3 cm , jaki sposób zalecacie na ich likwidację i zabezpieczenie przed nawrotami "choroby" w tych miejscach, a zarazem bez zauważalnych śladów po tym zabiegu ?
7. jaki opornik wstawić w miejsce maty pasażera ?
8. czy do wymiany paska i regulacji rozrządu będzie niezbędny zakup blokad ? (nie wiem czy mechanik będzie je miał, moja 156 jak wspomniałem będzie pierwszą u niego na podnośniku) ogólnie koleżka jest dość dobrym mechanikiem z tego co wspominają znajomi którzy robili u niego samochody.
9. na jakie parametry zwrócić największą uwagę na alfadiagu lub unidiagu po wymianie silnika i rozrządu ?
10. jak reanimować kluczyk (nr.2) który ma rozłamaną obudowę ? elektronikę od CZ łatwo przełożyć do jakiegoś innego kluczyka z odzysku, ale jak wydobyć kostkę odpowiedzialną za immobilizer nie uszkadzając jej ani obudowy kluczyka (trzeba by zamienić tą z dokupionego kluczyka, na tą ze swojego, podobnie jak nadajnik od CZ, a wtedy pozostanie "tylko" problem dorobienia/przerobienia bagnetu w kupionym kluczyku. Sprawę znacznie by ułatwił zakup nowego kluczyka z surowym bagnetem i pustą obudową, ale tak się chyba nie da
Na chwilę obecną to tyle pytań, gdy sobie o czymś przypomnę lub pojawi się nowy problem to dam znać
Może Wy coś chcecie doradzić bądź odradzić ?
Mechaniki tylko liznąłem, więc nie wszystko wiem i jestem otwarty na wszelkie porady i wskazówki
PS. Samochód będzie robiony dla mnie, a nie na sprzedaż "frajerowi" , więc mimo skromnego do bólu budżetu, chcę to wszystko zrobić w miarę trwale i solidnie, a nie na przysłowiową sztukę.