Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Reanimacja po poważnej awarii i długim postoju :(

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Renegat
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 159 2,4 JTDm , Wcześniej 156 2.0 TS, kiedyś może Giulia
    Postów
    249

    Question Reanimacja po poważnej awarii i długim postoju :(

    Witam
    Mam serię pytań, na które odpowiedzi zapewne są gdzieś na forum, lecz te które znalazłem były bądź niezadowalające, bądź niezrozumiałe, z góry dzięki za wszelkie pomocne odpowiedzi
    Zabieram się za wymianę silnika w swojej belli (uszkodzony) i częściowy remont przed sezonem zimowym, mniej pilne sprawy będą zrobione po zimie, większość pracy ma wykonać mechanik, ja zajmę się tylko "drobiazgami"...
    I tutaj pojawia się kilka pytań:

    1. Kupuję interfejs http://moto.allegro.pl/alfa-145-146-...237407949.html , posłuży mi m.in. do skasowania błędu poduszki (rzecz jasna po usunięciu jego przyczyny), mam zamiar też posprawdzać pozostałe parametry pracy silnika itp. W diagnostyce przez komputer jestem zielony więc:
    Czy przy użyciu np. alfadiag lub unidiag, mogę np. sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu ? (o ile wiem, to moja bella będzie pierwszą z pokolenia 147/156 w tym warsztacie, wolę mieć pewność, że wszystko będzie dokładnie zrobione)

    2. samochód dość długo stał nie ruszany z miejsca (przez brak środków na naprawę ) więc zapiekły się hamulce, klocki hamulcowe pójdą rzecz jasna nowe, co sądzicie o tych:
    Przód lub Przód
    analogiczne wersje na Tył

    3. zestaw rozrządu chyba TEN będzie optymalny jak za takie pieniądze , są do wyboru 2 paski " Gates lub bosh " , który będzie lepszy? (coś mi mówi, że bosh)

    4. co do filtra powietrza, to zastanawiam się nad TYM

    5. osłona silnika raczej TA lub w ostateczności TA

    przed zimą w zawieszeniu nie będę grzebał nic ponad konieczne zabiegi (brak kasy) wiosną wymiana amorków na np. TAKIE i rzecz jasna sprężyn itp.

    6. mam dosłownie 4 MAŁE ogniska korozji, na spawach lewego progu (2), pod plastikową obudową wiązki przy zbiorniczkach pod maską (1) i na spawie prawego progu (1), są to "pryszcze" wielkości ok. 0.5 x 2-3 cm , jaki sposób zalecacie na ich likwidację i zabezpieczenie przed nawrotami "choroby" w tych miejscach, a zarazem bez zauważalnych śladów po tym zabiegu ?

    7. jaki opornik wstawić w miejsce maty pasażera ?

    8. czy do wymiany paska i regulacji rozrządu będzie niezbędny zakup blokad ? (nie wiem czy mechanik będzie je miał, moja 156 jak wspomniałem będzie pierwszą u niego na podnośniku) ogólnie koleżka jest dość dobrym mechanikiem z tego co wspominają znajomi którzy robili u niego samochody.

    9. na jakie parametry zwrócić największą uwagę na alfadiagu lub unidiagu po wymianie silnika i rozrządu ?

    10. jak reanimować kluczyk (nr.2) który ma rozłamaną obudowę ? elektronikę od CZ łatwo przełożyć do jakiegoś innego kluczyka z odzysku, ale jak wydobyć kostkę odpowiedzialną za immobilizer nie uszkadzając jej ani obudowy kluczyka (trzeba by zamienić tą z dokupionego kluczyka, na tą ze swojego, podobnie jak nadajnik od CZ, a wtedy pozostanie "tylko" problem dorobienia/przerobienia bagnetu w kupionym kluczyku. Sprawę znacznie by ułatwił zakup nowego kluczyka z surowym bagnetem i pustą obudową, ale tak się chyba nie da



    Na chwilę obecną to tyle pytań, gdy sobie o czymś przypomnę lub pojawi się nowy problem to dam znać
    Może Wy coś chcecie doradzić bądź odradzić ?
    Mechaniki tylko liznąłem, więc nie wszystko wiem i jestem otwarty na wszelkie porady i wskazówki


    PS. Samochód będzie robiony dla mnie, a nie na sprzedaż "frajerowi" , więc mimo skromnego do bólu budżetu, chcę to wszystko zrobić w miarę trwale i solidnie, a nie na przysłowiową sztukę.
    Ostatnio edytowane przez Renegat ; 18-09-2010 o 22:51

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    1. http://allegro.pl/interfejs-fiat-alf...220972658.html
    - sprawdzenie rozrządu to i tak , demontaz pokrywy rozrządu i wstawienie blokad na swoje miejsca i kręcenie wałem korbowym oraz patrzenie na szczerbę pod termostatem a ile wynosi ten kąt, czy pokrywa sie z zerem wytłoczonym na obudowie.
    - wiec chyba będzie lepiej jak sam będziesz w warsztacie na tę okoliczność ustawiania rozrządu.
    - programowo można sprawdzic poprawność ustawienia rozrządu ale do tego potrzebny jest oscyloskop dedykowany do samochodu a nie prosty interfejs i program diagnostyczny.

    3. żaden Gates, to tylko moje doswiadczenie.
    ....
    7. opornik 10 KOm lub emulator maty, drozszy.
    8. mechanik robiący pierwszy raz alfę ?, znający problem pływających kół, napinaczy wałka balansowego, mający odpowiednie klucze do kół rozrządu, wariatora, stosujący klej do śrub ---- nie wierzę aby takie coś było mozliwe, mam do tego prawo.
    blokady można czasami pożyczyć od kolegów z forum,najlepiej z twojej lokalizacji.
    9. parametry adaptacyjne, FRA, TRA, LambdaRegulation Row 1.
    10 transponder nalezy wydłubać śrubokretem oraz delikatnie lancetem, mozliwe do realizacji w zaciszu domowym.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-09-2010 o 07:30
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Cytat Napisał Renegat Zobacz post
    10. jak reanimować kluczyk (nr.2) który ma rozłamaną obudowę ? elektronikę od CZ łatwo przełożyć do jakiegoś innego kluczyka z odzysku, ale jak wydobyć kostkę odpowiedzialną za immobilizer nie uszkadzając jej ani obudowy kluczyka (trzeba by zamienić tą z dokupionego kluczyka, na tą ze swojego, podobnie jak nadajnik od CZ, a wtedy pozostanie "tylko" problem dorobienia/przerobienia bagnetu w kupionym kluczyku. Sprawę znacznie by ułatwił zakup nowego kluczyka z surowym bagnetem i pustą obudową, ale tak się chyba nie da
    Jezeli chodzi o kluczyk to wystarczy zakupic obudowe koszt do twojego TS bedzie nie wielki (ja do Q-system zaplacilem 450zl), obudowa zawiera caly metalowy srodek i obudowe plastikowa.

    Wyciagasz stara kostke (wystarczy mocniej ja pociagnac (bo jest na "zatrzask")) i wkladasz ja do nowej obudowy, nastepniej nakladasz na nowa obudowe piersien od imobilazera.

    << Like it!

    >2000
    o.O

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Renegat
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 159 2,4 JTDm , Wcześniej 156 2.0 TS, kiedyś może Giulia
    Postów
    249

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    1. http://allegro.pl/interfejs-fiat-alf...220972658.html
    - sprawdzenie rozrządu to i tak , demontaz pokrywy rozrządu i wstawienie blokad na swoje miejsca i kręcenie wałem korbowym oraz patrzenie na szczerbę pod termostatem a ile wynosi ten kąt, czy pokrywa sie z zerem wytłoczonym na obudowie.
    - wiec chyba będzie lepiej jak sam będziesz w warsztacie na tę okoliczność ustawiania rozrządu.
    - programowo można sprawdzic poprawność ustawienia rozrządu ale do tego potrzebny jest oscyloskop dedykowany do samochodu a nie prosty interfejs i program diagnostyczny.
    [...]
    8. mechanik robiący pierwszy raz alfę ?, znający problem pływających kół, napinaczy wałka balansowego, mający odpowiednie klucze do kół rozrządu, wariatora, stosujący klej do śrub ---- nie wierzę aby takie coś było mozliwe, mam do tego prawo.
    blokady można czasami pożyczyć od kolegów z forum,najlepiej z twojej lokalizacji.
    9. parametry adaptacyjne, FRA, TRA, LambdaRegulation Row 1.
    [...]
    czyli bez blokad to nawet nie ma co się zabierać za rozrząd w TS-ie ?

    AD 8. z tego co się orientuję to mój TS będzie pierwszym bądź jednym z pierwszych u niego, więc wolę mieć możliwość wskazania mu na jakie różnice w całej zabawie są , pomiędzy TS-em a silnikami w szmecwagenach i japońcach.
    zapewne bardzo się przyda TO
    Chcę też móc sprawdzić czy robotę zrobili prawidłowo, najlepiej zanim wsadzą silnik spowrotem do belli (więc zapewne ustawienie znaków na pasku i kołach), i później w programie diagnostycznym.
    wydatek pieniędzy na blokady zdaje mi się ryzykowny, gdyż z tego co widziałem na forum, bardzo ciężko trafić na dobrze zrobione, może znacie jakiegoś wiarygodnego sprzedawcę który ma właściwe i dobrze wykonane do TS 2.0 ?
    AD 9. wartości optymalne i dopuszczalne zapewne są gdzieś na forum ?


    Na jakie jeszcze rzeczy mam zwrócić uwagę w sytuacji gdy silnikiem zajmuje się dość dobry mechanik, lecz z niemal żadnym doświadczeniem przy Twin Sparkach ?

    Po skończonej robocie z silnikiem, wrzucę tu zrzuty z programu diagnostycznego, aby bardziej doświadczeni koledzy mogli powiedzieć czy wszystko jest w normie, i co ewentualnie jeszcze poprawić


    Cytat Napisał Pfourul Zobacz post
    Jezeli chodzi o kluczyk to wystarczy zakupic obudowe koszt do twojego TS bedzie nie wielki (ja do Q-system zaplacilem 450zl), obudowa zawiera caly metalowy srodek i obudowe plastikowa.

    Wyciagasz stara kostke (wystarczy mocniej ja pociagnac (bo jest na "zatrzask")) i wkladasz ja do nowej obudowy, nastepniej nakladasz na nowa obudowe piersien od imobilazera.
    u mnie jest tradycyjny kluczyk ze sztywnym bagnetem (nie scyzoryk) z nadajnikiem do Centralnego Zamka. na alledrogo są tylko używane, więc jak rozumiem, muszę szukać w ASO surowego kluczyka do wersji przed liftingiem , i taką surówkę dopiero u ślusarza zrobić na kopię bagnetu z mojego kluczyka, a następnie przełożyć kostkę immo. i nadajnik CZ ?

    czy ktoś ma możliwość dostarczenia mi (np. na mail) DOKŁADNEGO projektu (rysunku technicznego) wzorcowych blokadrozrządu do TS-a (2.0) ? mam możliwość zrobienia na zamówienie (po kosztach) takiego zestawu (dostęp do frezarki i maszyny CNC ) , lecz potrzebne będą dokładne projekty, jeśli tak zrobiona blokada się sprawdzi, to może będzie możliwość żebym zrobił jeszcze kilka kompletów dla kolegów z Alfaholicy.org
    Ostatnio edytowane przez Renegat ; 19-09-2010 o 10:31

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Cytat Napisał Renegat Zobacz post
    u mnie jest tradycyjny kluczyk ze sztywnym bagnetem (nie scyzoryk) z nadajnikiem do Centralnego Zamka. na alledrogo są tylko używane, więc jak rozumiem, muszę szukać w ASO surowego kluczyka do wersji przed liftingiem , i taką surówkę dopiero u ślusarza zrobić na kopię bagnetu z mojego kluczyka, a następnie przełożyć kostkę immo. i nadajnik CZ ?
    Masz zlamany kluczyk czy obudowe, bo jezeli to pierwsze to bedziesz musial kupic kostke stacyjki (to do czego wklada sie kluczk) koszt jakies 2000zl + obudwa (200) i programowanie kluczyka (jezeli masz karte kodow)(kolejne zlotowki).
    Natomiast jezeli masz zlamana obudowe (ta czarna) to wysatrczy kupic na allegro zwykla stacyjke na allegro razem z kluczkiem czy z czym oni to sprzedaja i wyciagnac stara kostke i wsadzic swoja. I wszystko bedzie dzialac.

    Bo obudowa to tylko plaskik i troche alumienium w srodku wiec nic nie bedzie trzeba z tym robic podpinasz i jedziesz
    Ostatnio edytowane przez Pfourul ; 19-09-2010 o 11:00

    << Like it!

    >2000
    o.O

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Renegat
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 159 2,4 JTDm , Wcześniej 156 2.0 TS, kiedyś może Giulia
    Postów
    249

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pfourul Zobacz post
    Masz zlamany kluczyk czy obudowe, bo jezeli to pierwsze to bedziesz musial kupic kostke stacyjki (to do czego wklada sie kluczk) koszt jakies 2000zl + obudwa (200) i programowanie kluczyka (jezeli masz karte kodow)(kolejne zlotowki).
    Natomiast jezeli masz zlamana obudowe (ta czarna) to wysatrczy kupic na allegro zwykla stacyjke na allegro razem z kluczkiem czy z czym oni to sprzedaja i wyciagnac stara kostke i wsadzic swoja. I wszystko bedzie dzialac.

    Bo obudowa to tylko plaskik i troche alumienium w srodku wiec nic nie bedzie trzeba z tym robic podpinasz i jedziesz
    bagnet jest w bardzo dobrym stanie, jedyny problem (typowy zresztą) to przełamana połówka obudowy, ktoś chyba na nim usiadł taki był gdy kupiłem, ale szkoda mi go kleić, bo to jednak ani estetyczne nie jest, ani trwałe więc pozostaje mi tylko wymienić obudowę kluczyka, albo cały kluczyk. jeśli bym chciał użyć jakiegoś z "odzysku", to bym musiał wtedy kodować immo. i wymieniać wkładki w zamkach i stacyjce, więc chcę poprostu jakoś przełożyć identyfikator immo. i nadajnik CZ z tego kluczyka, do innej obudowy, najlepiej było by do "scyzoryka", ale tam jest inna płytka (kształt) , więc z mojego kluczyka by dało się przełożyć transponder immobilizera, ale z adaptacją nadajnika od centralnego było by masę roboty o ile wogóle by się to udało, pozostaje mi więc przerzucanie bebechów z połamanej obudowy do jakiejś "nowej" i ewentualnie przerobienie bagnetu by był pasujący do obecnych zamków, lub podmiana także bagnetu

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na ebay-u czasami spotkać można surówki do 156 TS ( cena około 50 funtów ) ale kto ci go dotnie wg. kodu mechanicznego z karty kodowej.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Renegat
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 159 2,4 JTDm , Wcześniej 156 2.0 TS, kiedyś może Giulia
    Postów
    249

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - na ebay-u czasami spotkać można surówki do 156 TS ( cena około 50 funtów ) ale kto ci go dotnie wg. kodu mechanicznego z karty kodowej.
    karty kodowej nie mam, a sam bagnet przecież ślusarz skopiuje normalną kopiarką do kluczy z mojego kluczyka...
    bebechy (nadajnik CZ oraz kostka IMM. przełoże z uszkodzonego (widocznego na zdjęciach kluczyka), gdyż kluczyk po sklejeniu obudowy normalnie działa i nie powoduje problemów z immobiliserem, więc chodzi bardziej o estetykę niż naprawę

Podobne wątki

  1. Nie odpala po długim postoju
    Utworzone przez Adriano w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-05-2014, 18:23
  2. Biały dym po długim postoju 2.4 JTD
    Utworzone przez Absentee w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 19:06
  3. [159] Kilka problemów po długim postoju
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-12-2012, 18:38
  4. Duży problem po długim postoju
    Utworzone przez kzp156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-05-2010, 07:55
  5. [Zapowiedź] Spot/biwak Jezioro Lipie na Długim 14-16.08.09
    Utworzone przez michal832 w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-07-2009, 14:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory