Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Zimny śilnik- wysokie obroty???? co jest?????

  1. #1
    malek3333
    Gość

    Domyślnie Zimny śilnik- wysokie obroty???? co jest?????

    Rano gdy odpalam autko to nieraz mi po chwili obroty spadają i gaśnie(2 takie sytuacje) a niedawno zauważyłem że na biegu jałowym zaraz po uruchomieniu wkręca sie powyżej 2000 a nawet do 2500... CZY TO SANIE???? NORMALNA SPRAWA NA ZIMNIE CZY DODATKOWE KOSZTY MNIE CZEKAJA dodam że po rozgrzaniu obroty spadają do 1500 1100

  2. #2
    voivod
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał malek3333
    że po rozgrzaniu obroty spadają do 1500 1100
    To tak za wysoko powinno być maksymalnie 950.
    Według mnie przepustnica do czyszczenia.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    silnik powinien krecić na wolnych obrotach 830 +/- 50 obr/min, tak ma ustawione w ECU.
    W zalezności od temperatury podawanej z czujnika w przepływomierzu silnik ustawia skład mieszanki i uchylenie przepustnicy za pomoca silnika krokowego ( jesli go masz w silniku ).
    Obroty te na rozgrzewaniu silnika powinny być w zakresie 850 do 1200 obr/min.
    A termostat masz w porządku, wadliwe działanie termostatu ( zwykle ciągle otwarty ) najszybciej objawia się podczas okresu zimowego.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Albo brudna przepustnica i/lub silniczek krokowy (w nim trzeba przeczyścic dodatkowo styki i pomierzyc oporność) Te obroty są zdecydowanie zbyt wysokie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    mam nadzieje że to nie ECU ( ECM).

    --

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Oława, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0TS 99.r
    Postów
    42

    Domyślnie Re: Zimny śilnik- wysokie obroty???? co jest?????

    Cytat Napisał malek3333
    Rano gdy odpalam autko to nieraz mi po chwili obroty spadają i gaśnie(2 takie sytuacje) a niedawno zauważyłem że na biegu jałowym zaraz po uruchomieniu wkręca sie powyżej 2000 a nawet do 2500... CZY TO SANIE???? NORMALNA SPRAWA NA ZIMNIE CZY DODATKOWE KOSZTY MNIE CZEKAJA dodam że po rozgrzaniu obroty spadają do 1500 1100
    Miałem ten przypadek , tylko bardziej drastyczna wersja bo mi sie obrtoty zawiesiły na 3000 non stop. Okazało sie że wysiadł krokowiec, więc u Ciebie mam obawy ze zaczyna tez szwankować. Przeczyść przepustnicę i może krokowca ( chociaż z tym jest ciężko) , może cos to pomoże :|?:
    Srebrniutka Alfa 2.0 TS 16V --------->Reszta w tyle.......

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    Witam
    Również miałem taki przypadek ale w renówce 19 z wielopunktowym wtryskiem
    Padł mi wtedy czujnik położenia przepustnicy - dokładnie to mikroprzełącznik w tym czujniku. W tej renówce był czujnik boscha tego samego typu co w alfach.
    Najłatwiej sprawdzić to za pomocą omomierza - czy między stykami czujnika położenia przepustnicy jest odpowiednia rezystancja. Zmiana rezystancji między położeniem gdy przepustnica jest zamknięta a gdy jest otwarta powinna być skokowa. Teraz nie pamiętam między którymi stykami - ale tak powinno być. Jest to sygnał dla sterownika pracy silnika że naciśnięty jest pedał gazu i powinien zakończyć sterowanie pracą silnika na biegu jałowym.

    Naprawiłem ten czujnik dosłownie za 2 zł. Rozebrałem czujnik położenia przepustnicy - wylutowałem mikroprzełącznik - kupiłem w sklepie z elektorniką nowy mikroprzełącznik (2 zł) - no wlutowałem nowy. To była moja najtańsza naprawa auta - taki czujnik chodził po 200 zł.

    Mam nadzieję że u ciebie jest to to samo i tanio uda ci sie naprawić tę awarię.
    Trochę zabawy jest przy rozbiórce tego czujnika - ale warto.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia.
    wal_kon

  8. #8
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie obroty

    mam u siebie tak samo auto wbija się odrobinę ponad 1000 obr jak odpalam je i włącza sie ssanie.Ale za to nigdy nie gąsnie.
    Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    Wcześniej pisałem, że w innym aucie przyczyną takiego stanu rzeczy z obrotami był czujnik położenia przepustnicy.
    Znalazłem w dokumentacji rezystancję czujnika położenia przepustnicy - dla silnika 1.6 TS.
    Podano tylko pojedyncze wartości - dlatego myślę, że są to wartości dla przepustnicy zamkniętej.
    Wartości w omach:
    • contact 1-3................................................. ...................... 33
    • contact 1-2................................................. ................... 17,5
    • contact 2-3................................................. ................... 15,5.

    Warto sprawdzić.

    Życzę powodzenia w naprawie przy niewielkich kosztach
    wal_kon

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    TS 2.0 rezystancje dwóch potencjometrów silnika krokowego są takie jak poniżej
    Kod:
    - silnik wyprowadzenia 1, 2
    - 3, 4, 5, 6 potencjometry.
    
    - 3-4 				1600 -- 1300 om
    - 3-5 stała wartosc 	1000 om
    - 4-5 				600 -- 1200 om
    - 6-4				800 -- 1100 om

Podobne wątki

  1. [159] Ciężko odpala zimny + wysokie spalanie
    Utworzone przez zloty35 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 15-09-2014, 05:46
  2. Wysokie spalanie + zimny silnik + szybkie zasyfianie EGR
    Utworzone przez SimonV w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 12:06
  3. [2.0 16V TS] Zimny rozruch = spadające obroty
    Utworzone przez euhen1o w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-11-2010, 14:08
  4. [GTV Spider] Silnik gaśnie jak jest zimny lub obroty wskakują do poziomu około 2000
    Utworzone przez filip gtv w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-03-2010, 09:41
  5. [159] 1.9 JTDm 8v - silnika strasznie trzepie, gdy jest zimny, po nagrzaniu jest wporządku
    Utworzone przez bober331 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-08-2009, 20:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory