Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Nierówna praca po zagrzaniu w 2.4 JTD 10V

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie Nierówna praca po zagrzaniu w 2.4 JTD 10V

    Mam nową zagadkę do rozsupłania (Alfa po prostu dba o moją kondycję intelektualną ).
    Termostat mi nieco niedomaga i temperatura zwykle waha się między 75-80 stopni. Wtedy auto jeździ idealnie (niemal, bo łańcuch pompy oleju nieźle hałasuje ). Kiedy jednak trochę ją przycisnę i temperatura dojdzie do 90 st. alfa pracuje nierówno. Mam wrażenie, że nie pracuje jeden cylinder. Jest też słabsza (nie mocno, ale jednak) i głośniejsza.
    Moje typy na dziś to:
    - wtryskiwacz(e)
    - zawory (zła regulacja, albo przylgnia)
    Jeszcze jakieś pomysły? Przyjrzałem forum i nie znalazłem podobnego przypadku.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Chyba Ci nie pomoge... Ale podziwiam to że masz ciągle dobry humor jeśli chodzi o Twoją Funię
    Będę miał bardzo oczywistą podpowiedź
    Sprawdź na komputerze..
    Co do luzów zaworowych.. To myślę że musiałoby chyba bardziej odczuwalne na małych temperaturach...

    BTW. czy ktoś kiedyś regulował luzy w 8v lub 10v??

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Witam,
    bez połączenia się ze sterownikiem za pomocą programu diagnostycznego i sprawdzenia wszystkich parametrów pracy silnika to tylko "wróżenie".
    Jeśli samemu się na tym nie znasz to pojechać do najbliższego serwisu Boscha niech Ci zdiagnozują silnik.
    Ja ze swoją 156 2.4JTD jeździłem tutaj:http://www.bosch-adamczyk.pl/
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 11-10-2010 o 10:28

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Heh. Adamczyka znam, ale od zupełnie innej strony
    Co do humoru - auto mimo tego,że momentami niedomaga jeździ świetnie, więc czemu miałbym tracić cierpliwość?
    Macie chyba rację. Podłączę się i zobaczę co powiedzą tajne kody. Zdam relację, choć pewnie w przyszłym tygodniu dopiero, bo jutro nie zdążę już a od środy w delegacji

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    No i nadal nie wiem co mogło być przyczyną. Wszystko ustało jak zmieniłem stację z BP na Statoil, ale coś mi to podpada

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Przyczyną falowania obrotów w JTD są kłopoty z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskowej - czyli regulator ciśnienia paliwa się kłania (może być zabrudzony) Co do regulacji luzów zaworowych to w JTD 8v i 10v powinno się to robić co 40tys km
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Nierówna praca 156 3.0
    Utworzone przez pasqd w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 14:36
  2. Nierówna praca
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-08-2013, 13:24
  3. 2.0 TS nierówna praca
    Utworzone przez Zet w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-01-2010, 18:27
  4. [164] nierówna praca
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-10-2009, 10:59
  5. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory