Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Problem z hamulcami od GTA. Zaciski same się zaciskają i puszczają. Jaka przyczyny?

  1. #1
    kecaj77
    Gość

    Domyślnie Problem z hamulcami od GTA. Zaciski same się zaciskają i puszczają. Jaka przyczyny?

    Witam, po przełożeniu zwrotnic i zacisków z GTA mam pewien problem z przednimi hamulcami. Przy montażu klocki i tarcze były bardzo ściśle i nie było tam miejsca. Liczyłem, że to wszystko się ułoży, ale przejechałem już 1300km i nie ma poprawy. Osoba co zakładała mi te hamulce poleciła stoczyć trochę klocki po około 0,5mm, ale mi się wydaje, że to nie jest przyczyną, bo jakby klocki były za grube to zaciski cały czas trzymałyby. Temperatura też nie ma tutaj znaczenia, bo czasem jak ruszam rano to wszystko jest OK, a później w drodze łapią i spalanie wynosi 15l, a jak puszczę luzem to auto zatrzymuje się tak jakbym naciskał hamulec. Później znowu puszcza i za jakiś czas znowu łapie, już zwątpiłem, że to się ułoży więc chciałbym coś z tym zrobić. Bardzo uciążliwa jest taka jazda, nie dość, że gigantyczne spalanie to jeszcze jak jadę w korku to jest masakra.

    Dodam, że tarcze i klocki są nowe, a zaciski były zregenerowane.

    Wiecie co może być przyczyną?

    Z góry dzięki za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    Tego zakładacza radzę zmienić jak nie potrafi tego zdiagnozować. Po 1300km klocki pewnie już są stoczone 0,5mm może i dużo więcej , sprawdziłeś czy tłoki w zaciskach pracują dobrze , może się zacinają, przy regeneracji coś mogli coś zmaścić. Jak były malowane to może farba gdzieś naleciała, wyciąg zaciski a z nich tłok(tłoki nie wiem czy w gta jest jeden czy dwa). Może też tył łapać, sprawdzałeś? ręczny?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    A pompę hamulcową też masz od GTA? Jeśli nie, to może ona nie wydala?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    A może masz poprostu zapowietrzony układ hamulcowy imasz takie cuda, pamiętam kiedyś w innym aucie Opel Astra, też tak miałem, myślałem że dobrze odpowietrzyłem a tu guzik, tylne koła były tak gorące że palce tylko zasyczały przy dotknięciu bębna. jak rano wyjeżdzałem z domu to było ok kilka dochamowań i rozgrzały się hamulce i lipa, jeczało się jakby z przyczepą po ponownym odpowietrzeniu ukazał się pecheż powietrza, na drugi dzień test w drodze do pracy i znów coś nie tak. Po zdjęciu bębna okazało się że z tego gorąca odkleiły się okładziny na szczękach, kupno nowych załatwiło sprawę.
    Polecam jeszcze raz odpowietrzyć układ.

  5. #5
    kecaj77
    Gość

    Domyślnie

    Zaciski były malowane, może faktycznie to coś z nimi jest źle, ale właśnie z tego powodu, że były regenerowane to nie brałem pod uwagę, że mogą źle działać, tym bardziej, że jak się o to zapytałem to dostałem odp, że zaciski mogą działać, albo nie. No i w sumie też tak myślałem. Jakoś bardziej mnie przekonuje ta sprawa z pompą hamulcową, ale jak rozmawiałem o takich sprawach z ludźmi co robili takie przekładki i nikt nie wspominał o wymianie pompy na większą. Kurde no nie wiem co robić, bo dzisiaj jak jechałem to zauważyłem, że czasem to tak mocno się zaciskają, że jak wrzucam z 1 na 2-ke to już jest tak zamulony, że muszę wrócić na jednkę, bo tak wytraca prędkość. A nie przekraczam 2500 obrotów, bo miałem remont silnika i jeszcze trochę muszę tak pojeździć, żeby dotrzeć. Chyba będę musiał się zabrać za te zaciski, mam nadzieję, że nic nie uszkodzę jeszcze bardziej

    Może jednak do tego czasu trafi się ktoś, kto miał identyczny problem, bo wolałbym zlikwidować problem, bez zbędnego szukania przyczyny

    Dopiero teraz doczytałem o odpowietrzeniu więc od tego zacznę, ale podobno były odpowietrzane wcześniej 2 razy.

    Pozdro
    Ostatnio edytowane przez kecaj77 ; 15-10-2010 o 18:34

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    wpadnij na śląsk to obadamy, odpowietrzanie to w 99% słabe hamulce a nie chwytające, z tego co pamiętam to w escortach po swapach silników zmieniali tarcze i zaciski z mondeo 2.5 V6 i nikt nie zmieniał pompy ani basu więc wg mnie regenerowane zaciski nie są sprawne.
    pompa ewentualnie mogłaby być za słaba co nie wpływało by na blokowanie hamulców tylko na słabe hamowanie. Nie ma czegoś takiego że serwo jest słabe i blokuje hamulce. Jedynym winowajcą oprócz niedziałających zacisków może być sterownik(komputer) i pompa ABS ale to już inna bajka
    Ostatnio edytowane przez kiepas96 ; 15-10-2010 o 21:30

  7. #7
    mar1o
    Gość

    Domyślnie

    Jak były malowane to sprawdź czy ktos nie pomalował prowadnic zaciku i klocków, o takim kretyństwie jak farba w miejscu gdzie pracuje tłok to nawet nie myslę.
    Blokują ci oba koła czy jedno? Przyczyną może tez byc niedrożny przewód elastyczny.

    Pompą się nie martw, ludzie wkładają 6/8 tłoczkowe zaciski od Porsche, nie zmieniają pomp i wszystko działa. No chyba że jakiś zbieg okoliczności i padła przy wymianie hebli.

  8. #8
    kecaj77
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Od poniedziałku biorę się za robotę.

    Pozdrawiam

  9. #9
    indorek1
    Gość

    Domyślnie

    częsta przypadłość w escortach
    powodem jest zazwyczaj popękany od środka elastyczny przewód hamulcowy który przepuszcza płyn tylko w jedny kierunku.
    w fordzie pomogło tak wię jak wszystkie inne metody zawiodą warto sprobować tego

  10. #10
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Przeczytaj jeszcze ten temat od postu nr 7. http://www.forum.alfaholicy.org/156/...tml#post397742

    Jednak jeśli pompa hamulcwa/serwo nie było ruszane to mało prawdopodobne że to jest to.

Podobne wątki

  1. [159] Problem z hamulcami
    Utworzone przez Stallo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 19-05-2014, 07:34
  2. Problem z hamulcami..
    Utworzone przez pawelk325 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-04-2012, 22:04
  3. [146] Problem z hamulcami
    Utworzone przez saroo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 21:06
  4. [145] Problem ze znalezieniem przyczyny problemu - pomóżcie!
    Utworzone przez qb41side w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-04-2009, 03:51
  5. [155] Problem z hamulcami
    Utworzone przez Marcin14410 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2008, 11:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory