Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Niunia Wyje

  1. #1
    rafalvergil
    Gość

    Domyślnie Niunia Wyje

    Jak w temacie Alfa 156 1.6 z 98 roku wyje od samego odpalenia,trwa przez całą jazdę, a gdy dodaje gazu to wycie nasila się , o ile wcześniej było to do zniesienia, tak teraz ledwo słychać pracę silnika,
    -brakowało trochę płynu wspomagania, wyssałem strzykawką ile się dało starego(był już lekko brązowy) i zalałem odpowiedniego tutela gi/a dexron 2 , próbowałem krecenia kierownica jak przy odpowietzrzaniu układu, jednakże żadnej poprawy
    -mój ojciec amator mechanik zdiagnozował ,że to raczej sprężarka klimatyzacji, czy możliwe sa takie objawy? czy wymiana sprężarki to dobry krok w tej sytuacji?
    prosze o pomoc , pozdrawiam wszystkich użytkowników

  2. #2
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    wyłącz klimę i zobacz czy jest jest ciszej. kłopoty z łożyskiem klimy zapraszam do mojego postu.http://www.forum.alfaholicy.org/156/...koszmarek.html

  3. #3
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    ale z której części silnika wyje? zazwyczaj tak głośno wyć może wspomaganie

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    jesli to wspomaganie to krecac kierownica w prawo czy w lewo bedzie buczalo bardziejto samo przy dodawaniu gazu, u mnie pojawia sie to przy mrozach i po chwili ustaje ( ok 3-5 minut)
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  5. #5
    rafalvergil
    Gość

    Domyślnie

    U mnie jest to zależne od obrotów silnika , przy skręcaniu nie ma różnicy, i trwa przez cały czas, po prostu bez przerwy, nie zależnie czy działa nawiew i klima czy w ogóle wszystko skręcone na ,,0,, ponawiam pytanie czy sprężarka klimy może tak się zachowywać ? czy powinienem uparcie skupić się na pompie wspomagania, jeśli chodzi o dzialanie wspomagania, to absolutnie żadnych problemów. tylko to przykre wycie....

  6. #6
    piotr9008
    Gość

    Domyślnie

    nie wiem jak jest w tsie, ale w jtd na pasku klinowym pracuje sprezarka klimy, pompa wspomagania i alternator.
    mi tez wylo, to moj mechanik zrobil tak:
    ściągnął pasek klinowy, po czym odpalił auto zeby wykluczyć hałas na rozrządzie, wycie ustało. po czym ręką poruszał elementy, pracujące na pasku klinowym, żeby zlokalizować skąd może być hałas. nie mógł jednak wyczaić, które jest nie tak i po miesiącu samo ustało ale skoro u Ciebie tak mocno wyje, to może wymacanie coś da
    pozdrawiam

  7. #7
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafalvergil Zobacz post
    U mnie jest to zależne od obrotów silnika , przy skręcaniu nie ma różnicy, i trwa przez cały czas, po prostu bez przerwy, nie zależnie czy działa nawiew i klima czy w ogóle wszystko skręcone na ,,0,, ponawiam pytanie czy sprężarka klimy może tak się zachowywać ? czy powinienem uparcie skupić się na pompie wspomagania, jeśli chodzi o dzialanie wspomagania, to absolutnie żadnych problemów. tylko to przykre wycie....
    sprężarka nie pracuje cały czas. jeżeli dźwięk się nasila przy dodawaniu gazu jest to łożysko sprężarki na pasku klinowym, które cały czas się obraca. u mnie serwis to zignorował i wracałem na lawecie z wakacji.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Ja bym nie jeździł. Tak jak koledzy radzą, zdjąć pasek wielorowkowy, odpalić, jak cisza to kręcić każdym kółkiem po kolei. Jak mocno wyje to bez problemu Ty lub mechanik wyłapiecie sprawcę. Jak dalej wyje - rozrząd do rozbiórki i wymiana kompletu lub lub w wersji niepolecanej - sprawcy wycia. Innego sposobu nie widzę.
    I na miłość Boską nie jeździj już bellą, a jak musisz to weź z sobą namiar na tanią lawetę.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  9. #9
    rafalvergil
    Gość

    Domyślnie

    Mam jeszcze pytanie odnośnie zdjęcia paska wielorowkowego, tj. rozumiem że musze poluźnić napinacz, i mam z tym problem , proszę o rade jak to zrobić?, najlepiej taką ,,łopatologoiczną,, jakby co to alfa stoi na kanale więc zabieram się do sprawy z każdej strony dziękuje za wcześniejsze odpowiedzi
    pozdrawiam

  10. #10
    rafalvergil
    Gość

    Domyślnie

    Jest jeszcze jedna opcja.. mianowicie samochód mam od roku i nie nabijałem jeszcze klimy , i podejżewam że wycie może być spowodowane brakiem oleju w sprężarce, czy dobrze myśle?
    jeśli tak to lecę pierwszorzędnie nabić klimę, dodam tylko ze klima działa, ale już słabiutko więc tak czy inaczej czas ją nabić. proszę o pomoc

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory