Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Czy w mojej alfie 2.5 v6 jest szpera?

  1. #1
    pastooh
    Gość

    Domyślnie Czy w mojej alfie 2.5 v6 jest szpera?

    Witam zastanawiam się ostatnio coraz mocniej czy w mojej alfie 156 2.5 v6 jest szpera, otóż odkąd go mam jeszcze nigdy nawet przy ostrym ruszaniu koła nie straciły przyczepności co przy tej mocy jest trochę dziwne, przy maksymalnie skręconych kołach i przy jeżdzie do przodu lub tyłu z małą prędkoscią samochód się strasznie napina jakby nie chciał skręcać a na luźnej nawierzchni słychać uślizg jednego z kół (po wewnętrznej stronie skrętu) tak jakby oba koła kręciły się z taką samą predkoscią, do tego przednie opony mimo poprawnego ustawienia zbieżności mają tendencję do szybszego zużywania się (równo na całej powierzchni ), i przy małej prędkości obrotowej silnika głównie przy ok 2000obr/min i pierwszym oraz drugim biegu słychać lekkie huczenie (tylko dla wytrawnego ucha) ale tylko przy rozgrzanej skrzyni biegów.
    Mam zatem pytanie czy to naprawdę jest szpera i czy były seryjnie montowane w 2.5 v6 z 6 biegową skrzynia biegów, zaznaczam że samochód został przyprowadzony z luxemburga.

  2. #2
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    cytat:
    Inżynierowie Alfy Romeo wpadli na oryginalny pomysł - umieścili blokadę dyferencjału w aucie z przednim napędem.

    Możliwość zablokowania dyferencjału przydaje się w jeździe terenowej i każde prawdziwe auto 4x4 ma blokadę przynajmniej tylnej osi. Okazuje się jednak, że w pewnych sytuacjach "szpera" jest przydatna również w zwykłych samochodach z przednim napędem.

    Alfa Romeo 147 ma układ napędu prawie taki sam jak miliony innych aut - silnik umieszczony poprzecznie z przodu i napędzane koła przedniej osi. Taki samochód w zakrętach wykazuje typową dla tego układu podsterowność. Obciążone przednie koła mają tendencję do wynoszenia przodu na zewnątrz zakrętu. Jednak w najnowszej wersji o symbolu Q2 takie zachowanie jest o wiele mniej wyraźne.

    System Q2 Alfy oparto na mechanicznym dyferencjale Torsena, który ogranicza przenoszenie momentu obrotowego między prawe i lewe przednie koło. W zwykłym aucie oś napędowa jest również osią kierującą i tradycyjny dyferencjał w skrajnych sytuacjach kieruje cały moment obrotowy do koła mniej obciążonego i nie pomaga tym samym utrzymać się w zakręcie. System Q2 pracuje inaczej - zawsze zostawia przynajmniej 25% momentu na kole, które jest bardziej obciążone (zazwyczaj jest to koło po zewnętrznej stronie zakrętu). Tym samym poprawia się trakcja, auto zachowuje się mniej podsterownie i skuteczniej przyspiesza.

    Układ blokady dyferencjału oferowany jest tylko w jednej wersji silnikowej Alfy 147 - ze 150-konnym turbodieslem JTDM.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar regis
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    156 2,5 v6 '99
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał pastooh Zobacz post
    czy były seryjnie montowane w 2.5 v6 z 6 biegową skrzynia biegów
    seryjnie nie były montowane na pewno

  4. #4
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    czyli tak jak pisałem. ale możesz zapytać o dodatkowy montaż szpery. są do kupienia w granicach 1700 zeta. zresztą spytaj kolegi iNTELL'a, On już chyba wszystko wymienił. słyszałem że kończy montować napęd jądrowy "nie mylić z jąderkowym" w swojej belli. bez urazy iNTELL ale tak słyszałem

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał marceell Zobacz post
    Układ blokady dyferencjału oferowany jest tylko w jednej wersji silnikowej Alfy 147 - ze 150-konnym turbodieslem JTDM.
    Ale kolega nie zna historii pojazdu. Szpera była jeszcze seryjnie w wersjach limitowanych np Alfy GT.


    Tu wycinek z pewnej strony:
    Szpera pasuje do modeli gdzie wsteczny bieg jest włączany z podciąganą do góry tzw "zapadką" czyli do:

    * Alfa 147 1.9 JTD, 3.2 V6 GTA
    * Alfa 156 1.9 JTD 8/16V, 2.4 JTD 10V, 2.5 V6, 3.2 V6 GTA
    * Alfa 166 2.0 TS, 2.0 V6 TB, 2.5/3.0/3.2 V6 (manualne), 2.4 JTD 10V
    * Alfa GT 1.9 JTD i 3.2 GTA
    * Alfa Gtv 3.0/3.2 24V i 2.0 V6 TB ze skrzynią 6M.
    Do 20V szpera nie pasuje, bo tam siedzi skrzynia F40, czyli owszem zapadka podciągana do góry, ale wsteczny wbijany jak I-bieg.

  6. #6
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    czyli szpera jako taka montowana dodatkowo a nie jako seryjne wyposażenie

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    W żadnej 156 nie było seryjnie Q2.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Szpera pasuje do modeli gdzie wsteczny bieg jest włączany z podciąganą do góry tzw "zapadką" czyli do:
    Alfa 156 1.9 JTD 8/16V, 2.4 JTD 10V, 2.5 V6, 3.2 V6 GTA
    Dotyczy to rowniez 4 biegowej Q-System? (to jest chyba pytanie retoryczne, ale chciałbym się upewnić )

    << Like it!

    >2000
    o.O

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    A tego to już nie wiem. Tak jak pisałem - to tylko wycinek z jakiejś strony, który miałem zapisany na dysku, bo sam się kiedyś czaiłem, żeby Q2 zamówić.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Jak dla mnie to masz przytarta skrzynie tak jak ja ;] U mnie czy na prostej czy w zakręcie jak zrywam przyczepność to równo z dwóch kół a szpery nie mam ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Limited slip differential - szpera w Alfie
    Utworzone przez maicher w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 16:29
  2. Co jest mojej Alfie ?
    Utworzone przez Kocio w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 14:11
  3. [166] cos nie tak w mojej alfie
    Utworzone przez ronin913 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-05-2008, 21:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory