Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Porada Gaz wymiana parownika

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar solaris2007
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,9JTDM (150KM) 2005r.
    Postów
    331

    Domyślnie Porada Gaz wymiana parownika

    Witam
    Mam boxera 1.6 instalacja Vialle II generacji paliła max do 13l/100km. Niestety jej żywotność dobiegła do końca. Gazownik za 200zł zamontuje mi nowy parownik i zrobi się pierwsza generacja. Orientuje się ktoś czy spalanie wzrośnie? Ogólnie jeżdżę na benzynie pali mi do 8l. Jeżeli spalanie gazu mi wzrośnie do 14-15l/100km to uruchomienie gazu bedzie nieopłacalne. Tyle samo wyjdzie tankując benzynę co gaz

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    ale jak sie zrobi pierwsza generacja? Parownik - reduktor jest rzeczą normalnie sie starzejąca i podlegającą wymianie/regenerfacji po kilku latach.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar solaris2007
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,9JTDM (150KM) 2005r.
    Postów
    331

    Domyślnie

    Stary reduktor wraz z komputerem bedzie wywalony a wstawiony nowy. Sterowanie śrubkami.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Tanie wyjście, reduktor do II generacji np. Zavoli GES/GEX do tego elektronika sterująca STAG-150 i masz nadal II generację z dużą możliwością regulacji wielu parametrów pracy poprzez PC.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    alfa145kubarado
    Gość

    Domyślnie

    Koledze chyba chodzi ze pierwsza gen bedzie miał jak krokowca zdemontuje i bd sama sruba od dawki.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfa145kubarado Zobacz post
    Koledze chyba chodzi ze pierwsza gen bedzie miał jak krokowca zdemontuje i bd sama sruba od dawki.

    Kolega to ma zapewne Vialle Type F gdzie krokowiec jest zintegrowany z reduktorem, jak padnie to niestety ale pruć całą instalację trzeba ;/
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    alfa145kubarado
    Gość

    Domyślnie

    to czyli jak wyrąbie ten z zintegrowanym krokowcem to gazownik nie zainstaluje go na przewodzie, bo nie rozumiem. Bo krokowiec chyba reguluje dawke podczas obciazenia silnika zwieksza ja czy coś

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Niestety ale nie przełoży krokowca na przewód. To niestety Vialle ...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar solaris2007
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,9JTDM (150KM) 2005r.
    Postów
    331

    Domyślnie

    krokowca juz wywalilem i sterowalem registrem jakis czas bylo ok ale pozniej znow przestało dzialac. Kupilem tez innego krokowca ale dalej nie dziala. Cos z tym parownikiem musi byc. Ogolnie wymienilem w nim membrany calosc byla 2 razy czyszczona wlacznie z dyszami. Nie wiem o co chodzi. Dlatego planuje wywalic vialle f type i zmontowac zwykly reduktor bez zadnych komputerow. Tylko nie wiem czy nie bedzie za duzo palila..

Podobne wątki

  1. Umiejscowienie parownika 156
    Utworzone przez maciasgta w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 14:34
  2. Potrzebna porada, pomoc wymiana części 2,4JTD
    Utworzone przez Dariush w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 23:45
  3. [147 lub 156] Kompletna wymiana zawieszenia PORADA JAKIE CZĘŚCI
    Utworzone przez wojciech_marek w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 13:46
  4. [146] Porada Gaz wymiana parownika
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-10-2010, 19:45
  5. odwodnienie parownika
    Utworzone przez subratri w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-09-2009, 07:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory