Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Upalona fajka przewodów / nadtopiona cewka

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie Upalona fajka przewodów / nadtopiona cewka

    witam,
    Alfa zrobiła mi prezent urodzinowy tj rozsypała sią jak wracałem z zajęć w sobotę, niedaleko bo około 40km od domu zaczeło coś delikatnie pyrkać więc pomyślałem sobie że powolutku dojądę i zobaczę na miejscu co jest nie tak tym bardziej że już było ciemno. Nie ujechałem 2 km a tu pryk i odgłos malucha bez tłumika .... telefon do rata i holowanie. Dziś rozkręciłem listwę z cewkami i zobaczyłem obraz nędzy i rozpaczy...upalona faja/ nadtopiona cewka. Jaka mogła byc tego przyczyna i czy mogłem sobie coś jeszcze uszkodzić?
    Ostatnio edytowane przez Tuti ; 24-10-2010 o 21:06

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Kiedy wymieniałeś świece zapłonowe?

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Moim zdaniem nastąpiło przebicie izolacji przy fajce co podczas jazdy owocowało iskrzeniem od przewodu do masy, którą w tym wypadku jest głowica silnika. Przy tym im dłużej jechałeś tym bardziej iskrzenie pomiędzy przewodem a masą topiło izolacje i jak widać oberwało się też cewce. W pewnym momencie połączenie przewód zapłonowy-świeca przerwało się i stąd opisywany przez Ciebie efekt.
    Wymień przewody zapłonowe i sprawdź co się dzieje, wydaje mi się, że cewka prócz nadtopienia nie ucierpiała, choć mogę się mylić.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    "Kiedy wymieniałeś świece zapłonowe?" wg przebiegu jeszcze 10kkm. Tłok pierścienie nie ucierpiały ?? katalizator?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ale tam widać, że upalenie cewki , izolacji powstało z tego oleju, który jest na fajce.
    - to co sie stało na pierścienie nie ma wpływu, ponieważ zapłon jest typu DIS.
    - do powstania zapłonu i zapalenia mieszanki są dwie cewki parami, 1-4, 2-3
    - brak okresowej kontroli , diagnostyki zwykle skutkuje takim problemem.
    ( olej w gniazdach świec !!! )
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    problem jest taki że w lipcu wymieniłem te przewody bo miałem zaoliwione i uszkodzone fajki. Na cewce widać olej który został oczyszczony i został sam film. Który jest szkodliwy ale nie jest zanużona cała guma w nim.

  7. #7
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Czas chyba wymienić uszczelkę pod klawiaturą, nie dziwił Cię fakt skąd olej?
    Kup nową uszczelkę i wymień bo dość, że olejem pluje to tracisz hermetyczność i powstaje lewe powietrze.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    nie zastanawiałem się bo wiedziałem a wymianę usczelki odkladałem do wymiany rozrządu tj 5-6tyś.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czasami olej leje także spod korka wlewu oleju.
    - tam parcieje i sztywnieje guma i mamy olej w gniazdach świec.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Ale nie po prawej stronie, zobacz, że to po drugiej stronie śruby środkowej mocowania pokrywy. To trzecia cewka od lewej. Tutaj powinno być sucho, jedynie pęknięta pokrywa czy źle dokręcona pokrywa wali olejem. Nawet jak wylejesz olej obok korka to leci zaraz na 1 - 2 świece, chyba, że często skręca w prawo z większą prędkością .
    To musiałby mieć niezły fart by przez sparciałą gumkę korka druga(przy korku) i czwarta fajka była sucha .
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 25-10-2010 o 14:37

Podobne wątki

  1. [159] Rezystor dmuchawy - upalona wtyczka - brak nawiewu
    Utworzone przez Paazik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 20-09-2019, 17:05
  2. [156] 1.8 TS Czy to cewka ?
    Utworzone przez Hub3rTp w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 12:31
  3. Upalona cewka
    Utworzone przez majkelalfa1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-10-2010, 07:23
  4. Fajka cewki TS
    Utworzone przez kos w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-04-2009, 19:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory