Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
-
02-11-2010, 11:26 #1AveCezarGość
JTS - po wymianie rozrządu posypał się wał korbowy. Co mam zrobić?
Witam drogie koleżeństwo! Szukałem podobnego tematu do mojego, ale chyba jednak mój przypadek jest zupełnie wyjątkowy stąd nowy wątek i prośba o opinie.
Mój nowy nabytek i kłopot to Alfa GT 2.0 JTS z 2005r. - poprzednia włascicielka kupiła ją nowiutką w ASO Alfy w Gdańsku, tam następnie Alfa była regularnie serwisowana (sprawdzałem przed zakupem wszystkie wpisy serwisowe w ich systemie, nie tylko książkę). Przed moim zakupem również te samo ASO zrobiło mi diagnozę stanu samochodu. Diagnoza zalecała: wymianę rozrządu (pasek i okolice), wariatora oraz linki hamulca. Zachęcony tak dokładnie zbadaną przeszłością samochodu i stwierdzonym przebiegiem 56tys km kupiłem go i oddałem jak planowałem do serwisu na wymianę rozrządu i wariatora. W trakcie wymany okazało się, że również wałek rozrządu musi być wymieniony, a więc koszty wzrosły ale ok, zacisnąłem zęby i zrobiłem. Odebrałem auto, trochę pojeździłem po czym zaczęło mi ni z tego ni z owego coś terkotać od strony silnika. Po kilku dniach, po ostrzejszym przygazowaniu, zamiast terkotu usłyszałem ostre klekotanie – zatrzymałem auto, telefon po lawetę i jazda do tego samego ASO. Tam miażdżąca diagnoza: brak oleju w silniku, uszkodzony wał korbowy – konieczny szlif oraz do wymiany pierścienie (tamtędy auto traciło podobno olej). Koszt przybliżony – 6 tysięcy! Przyczyną jest prawdopodobnie to, że poprzednia właścicielka jeździła najwyraźniej bez oleju. Tyle, że kobieta robiła sumiennie przeglądy jak należy, serwis wymieniał olej – i nikt nic nie zauważył?
Macie może pomysły albo doświadczenia, czy można tak zajeździć silnik przy tak małym przebiegu i regularnym serwisie? Czy serwis Alfy nie ponosi w takim przypadku żadnej odpowiedzialności? Zastanawiam się już, czy nie wybrać się do nich z prawnikiem jakimś i rzeczoznawcą. Będę wdzięczny za info albo chociażby za Wasze rady i opinie.
› Więcej...: JTS - po wymianie rozrządu posypał się wał korbowy. Co mam zrobić?
-
-
02-11-2010, 11:53 #2Użytkownik Romeo
- Dołączył
- 12 2007
- Mieszka w
- Rzeszów
- Auto
- AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
- Postów
- 866
-
02-11-2010, 12:07 #3AveCezarGość
Zrobiłem 3tys. km - w tym trasa Gdańsk-Wrocław-Gdańsk. Po wymianie wariatora, rozrządu itd. nie przyszło mi do głowy sprawdzać oleju, w końcu odbierałem auto z autoryzowanego serwisu, wydaje się naturalne, że wydają samochód gotowy do jazdy, a nie do wymiany oleju. Poziom oleju sprawdziłem za to rutynowo w trasie, był blisko minimum (że mnie wtedy nie tknęło, dlaczego jest go tak mało) więc dolałem cały litr.
-
05-11-2010, 16:18 #4Hanys Romeo
- Dołączył
- 04 2008
- Mieszka w
- slask
- Auto
- GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
- Postów
- 2,252
Ostatnio edytowane przez george11 ; 05-11-2010 o 16:25
-
07-11-2010, 12:39 #5AveCezarGość
Myślałem o rzeczoznawcy ale w sumie łatwo przewidzieć jego ocenę: walnęła panewka, wał uszkodzony, powód - brak oleju. Tu bardziej chodzi o ustalenie przyczyny tak szybkiego znikania oleju i to, dlaczego serwis tego nie zauważył w trakcie regularnych przeglądów.
Kontrolka zapaliła się już dzień wcześniej przy jakimś mocniejszym zakręcie, zdziwiłem się ale dolałem od razu prawie dwa litry, pod samą górną kreskę.
Jak na razie zabrałem auto z serwisu, nie mam zamiaru przepłacać, o zaufaniu do jakości ich roboty nawet nie mówiąc. Bella stoi u zaufanego mechanika, za jakiś tydzień ma być zdrowa za co najmniej trzy razy mniejsze pieniądze.
-
07-11-2010, 15:52 #6Hanys Romeo
- Dołączył
- 04 2008
- Mieszka w
- slask
- Auto
- GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
- Postów
- 2,252
nie mam doswiadczenia z JTS,ale TS lubia olej i zuzywaja go w wiekszych niz inne silniki ilosciach, jest wiele tematów o tym na forum, tak wiec po naprawie pilnuj poziomu oleju.
co sie tyczy Twojego przypadku to raczej w tej sytuacji sprawa jest jasna, w czasie gdy zapaliła sie kontrolka braku cisnienia, zaciagneło panewke, potem cisnienie spadało i zaczał stukac.
Cóz, moze ta kobieta jezdziła delikatniej niz Ty, nie wiem, zycze powodzenia w naprawie.
pzd.
-
07-11-2010, 21:42 #7Użytkownik Znawca
- Dołączył
- 04 2007
- Mieszka w
- ALBA
- Auto
- Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
- Postów
- 1,370
jts tez lubi wypic, generalnie powinienes sprawdzac co 1tys olej w tym silniku i w razie ubytku dolewka teraz juz jest po wszystkim. tez nie wiadomo jak bylo z ta kobieta i z olejem czy ona dolewala sprawdzala, bo jak dolewala w momencie jak sie zapalila kontrolka niskiego stanu oleju to klapa. zrob remont porzadnie i ciesz sie pozniej jazda
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 10-11-2010 o 21:08
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Podobne wątki
-
[159] Chave engine checked po wymianie oleju i filtrów... co z tym zrobić ?
Utworzone przez ekstranio w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 14Ostatni post / autor: 02-04-2018, 06:22 -
Wymiana uszczelniaczy walków rozrządu - gdzie to zrobić?
Utworzone przez Mankovich w dziale 166Odpowiedzi: 24Ostatni post / autor: 31-07-2012, 21:43 -
wymiana rozrządu - kiedy zrobić
Utworzone przez xdj1 w dziale 147Odpowiedzi: 35Ostatni post / autor: 23-03-2012, 09:42 -
Co dodatkowo należy zrobić po wymianie przepływomierza?
Utworzone przez m4rcel w dziale 156Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 25-06-2011, 20:30




Odpowiedz z cytatem
