Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Weze podgrzewajace reduktor

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar marcink70
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TwinSpark // Opel Vectra C 2.2 16V
    Postów
    76

    Domyślnie Weze podgrzewajace reduktor

    Witam, !!

    Moze troche zle sprecyzowalem w temacie, ale postaram sie krotko wyjasnic o co mi chodzi. Mianowiecie chcialbym sie dowiedziec w jakim kierunku jest obig plyny chlodniczego podrzewajacego reduktor tzn. czy z weza nr. 1 do weza nr 2 czy z weza nr.2 do weza nr. 1

    Weze ponumerowalem na zamieszczonych zdjeciach, mysle ze to wystarczy aby uzyskac od Was pomoc
    Marcin // AR 146 2.0 TS //

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    1- zasilenie [water in na reduktorze]
    2 - powrót [water out na reduktorze]


    Proponuje jeszcze jedną rzecz zmienić, teraz masz tak założone węże na trójniki wodne, że z racji większych oporów przepływu przez reduktor niż nagrzewnicę, większa część płynu idzie nagrzewnicą, zamień po prostu na trójniku węże, w wyjścia z trójnika na wprost daj na reduktor, z wyjścia tego bocznego daj na nagrzewnicę, poprawisz obieg reduktora i będzie się trochę szybciej z rana zagrzewał - efekt mniej spalanego PB po rozruchu.
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 05-11-2010 o 08:18
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar marcink70
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TwinSpark // Opel Vectra C 2.2 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam,
    Dzieki wielkie za jednoznaczna odpowiedz;-)
    Marcin // AR 146 2.0 TS //

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Proszę bardzo. Generalnie widzę jeszcze jedno lepsze rozwiązanie zasilenia reduktora w tym silniku.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar marcink70
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TwinSpark // Opel Vectra C 2.2 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam,
    A no tak, bardzo sluszna podpowiedz i w 100% uzasadniona. Moje pytanie bylo wlasnie skierowane z tego powodu, poniewaz chce sobie zamontowac podrzewacz plynu taki co w dieslach jest montowany (mam juz w garazu taki 4 elektrodowy), Podepne go pod pompe paliwa- oczywiscie przez przekaznik itd, a mam tak zrobione ze po przelaczeniu na LPG po po uplywie ok 1 min pompa paliwa przestaje mi dzialac i wtedy rowniez wylaczy sie podrzewacz) A z tego co zauwazylem grzeje on niesamowicie wiec powinien w zimie znacznie przyspieszyc przelaczenie sie na LPG. Co sadzisz o min pomysle??
    Marcin // AR 146 2.0 TS //

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Podgrzewacz bardzo dobra sprawa, tylko sterowanie zrób tak żeby załączało go dopiero po rozruchu silnika, najprościej skorzystać do sterowania z obwodu wzbudzenia alternatora. Co do kontroli temp. wyłączenia są w ofercie TME wyłączniki termiczne oparte na bimetalu, wstawiasz w obwód sterowania przekaźnikiem zasilającym podgrzewacz, sam wyłącznik mocujesz do węża wodnego za reduktorem, na zimno wyłącznik jest zwarty [trzeba kupić typ NC z temp. przełączenie 30/15 stopni] więc podgrzewacz grzeje płyn idący na reduktor, po osiągnięciu temp. np. 30 stopni wyłącznik termiczny otwiera się i automatycznie wyłącza grzanie, przy spadku temp. poniżej 15 stopni ponownie włącza podgrzewacz, i tak w kółko bez żadnej zbędnej elektroniki działa sobie grzecznie.
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 05-11-2010 o 11:14
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar marcink70
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TwinSpark // Opel Vectra C 2.2 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam,

    Hmm no wiem wiem o co Ci chodzi bo tak to przy kreceniu rozrusznikiem juz podgrzewacz by dzialal. Kiedys zamontowalem sobie w mojej alfie takiuklad zeby sie same swiatla zapalaly i wlasnie tam go tak zrobilem ze po zapaleniu silnik atak pook 5 sek zapalaja sie swiatla- no al eto robilem sobie taki prosty ukladzik elektroniczny. Hmm a o tym obwodzie wzbudzenia alternatora to za bardzo nie wiem o co chodzi, tzn czy na ktoryms kablu wychodzacym z alternatora pojawia sie z opuznieniem sygnal?? jestes to mi w stanie jakos wytlumaczyc jak to podniac, tzn chodzi mi o zalaczenie przekaznika dopiero po odpaleniu silnika w wylaczenie przekaznika to tak jak pisalem podpialbym pod ten uklad co wyl. mi pompe paliwa z opoznieniem po przelaczeniu na lpg.
    Marcin // AR 146 2.0 TS //

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Generalnie w Twoim pomyśle sterowania na start obciążasz akumulator rozrusznikiem + reszta urządzeń w aucie i podgrzewacz który ma około 1KW mocy, więc pobiera jakieś 70-80A a to dużo i zamęczysz akumulator.

    Jeśli w miarę władasz lutownicą, i wiesz co to tranzystor i dioda zenera proponuję zrobienie układziku który "obserwuje" wzrost napięcia na akumulatorze po starcie silnika i alternatora i dopiero wtedy włączy zasilanie na sterowanie podgrzewaczem. W razie czego odezwij się na PRIV odstaniesz schemacik.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar marcink70
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TwinSpark // Opel Vectra C 2.2 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam,

    Lutownica wladam, kiedys cos wiecej interesowalem sie elektronika teraz z braku czasu juz mniej....., schemacik nie bylo by problemu bo mam w pracy elektrykow, wlektronikow, automatykow to napewno by cos podpowiedziali, ale spoczko jak oferujesz swoja pomoc to prosilbym o taki wlasnie schemacik z ze zrobieniem ukladu nie bede mial problemu.

    zaraz zanpisze do Ciebie maila, schemat prosilbym na poczte: marcin.kozak@zmservice.com.pl lub marcin-kozak@wp.pl
    Marcin // AR 146 2.0 TS //

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Poszło na mail na WP
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. reduktor/parownik
    Utworzone przez Łuki_lubin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-09-2011, 10:18
  2. Reduktor AC R01 i 2.0 TS
    Utworzone przez Winiar00 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-04-2011, 09:45
  3. Reduktor
    Utworzone przez jary17 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-03-2011, 22:20
  4. reduktor
    Utworzone przez garlic w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 10:04
  5. Jaki reduktor do 2.0 TS
    Utworzone przez bladx w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-01-2008, 21:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory