Wreszcie mogę wam przedstawić moje modyfikacje w AR, bo już wszystko
ukończone
Więc od początku moja przygoda z AR rozpoczęła się 2,5 roku temu kupiłem
156 sw 1,9 jtd 16v z 2004r. Planowałem tam już jakieś większe modyfikacje,
zrobiłem zawieszenie, przeniesienie napędu, IC i wydech w firmie EL-TEC.
Byłem już umówiony na strojenie, jednak niestety w poprzednie wakacje
rozbiłem auto i całe moje plany legły w gruzach, no ale sam sobie na to
zapracowałem(teraz w dziale bazar można znaleźć moje tematy z częściami, bo
zdecydowałem się ją rozebrać). Był to dla mnie straszny cios bo kochałem to
auto, ale pojeździłem trochę Lancią Kappą i rozpocząłem szukanie kolejnej
Alfy, miała być taka sama jak poprzednia tylko, że mocniejsza(2,4 jtd).
Po pół roku poszukiwania i oglądania wielu egzemplarzy(szroty) pod koniec
kwietnia kupiłem 156 sw 2,4jtd 20v 2004r. Praktycznie idealnie taką jak miałem czyli
czarną z czerwoną skórą, jedyny minus to, że obecna ma kolor metalic, a
wolałbym zwykłe 601 Nero, ale teraz mam szyberdach
Jeszcze przed zakupem rozpocząłem rozmowy z Marcinem na temat modyfikacji i
części, musze przyznać, że podziwiam jego cierpliwość w odpowiadaniu na
moje pytania, których było dosyć sporo. Po zakupie auta zdecydowałem się,
że wszystko będę chciał zrobić u niego. Zakupione zostały potrzebne dla
mnie graty (rozrząd, przeniesienie napędu, wszystkie wahacze całośc ori
ricambi) miałem do Niego jechać pod koniec czerwca. Jednak moje
szczęście znowu dało o sobie znać i strzelił mi pasek rozrządu (jakby nie
mógł wytrzymać jeszcze tych 3 tygodni). Ogólnie byłem strasznie
zdołowany, bo to koszta których zupełnie nie planowałem i ciężko było mi
zdobyć na nie budżet, ale jakoś się udało. Ogarnąłem znajomego z lawetą no
i podrzuciłem auto do Cinka, później na bieżąco podrzuciłem jeszcze trochę
części, które wymontowałem z poprzedniej Alfy.
Po odbiorze auta jeszcze na seryjnym sofcie dokończyłem car-audio (opiszę
w dziale audio) i zrobiłem ok. 3tys km. W dniu wczorajszym udałem się na
strojenie (wykres poniżej). Muszę przyznać, że jeździ się superUśmiech
nie schodzi mi z twarzy, normalnie jestem zachwycony. Fakt faktem
za pieniądze które włożyłem w to auto(boje się podliczać, lepiej się nie
stresować) kupiłbym z pewnością 159 2,4jtdm albo Brerę. Jednak nie żałuje
niczego, dla mnie 156 sw po FL jest najpiękniejszym samochodem, a
prowadzenie jej to mistrzostwo świata. Mam auto całkowicie zrobione pod
siebie i tak jak chciałem, wiem, że dla wielu do głupota, ale dla mnie gra
była warta świeczki
Wszystkie prace zostały wykonane w firmie Cinsoft.
Co w Alfie zostało zrobione:
*Silnik* (naprawa po zerwaniu paska rozrządu; części ricambi)
- naprawa głowicy + przeróbka
- olej Motul 8100 Xcess 5W40
*Układ dolotowy i wydechowy*:
- adaptacja układu wydechowego firmy Eltec z AR 1.9 (przelot z
kwasówki 2,5 cala)
- nowy DP od turbiny do łącznika elastycznego połączonego z wydechem
Elteca
- DP owinięty bandażem termicznym
podłoga już jest w lepszym stanieusunięta korozja i zabezpieczona przed zimą
- IC umieszczony centralnie
*Układ przeniesienia napędu:*
- nowe mocniejsze sprzęgło i koło dwumasowe
*Układ hamulcowy*
- przeszczepienie hamulców z GTA 305mm.
- nowe tarcze Brembo pełne 305mm
- klocki Ferodo Premier
- piaskowanie zacisków przód i tył, lakierowanie proszkowe, nowe reperaturki
- nowe łożyska przód
*Zawieszenie*
- amortyzatory Bilstein B8
- sprężyny sportpack
- nowe wahacze przód (górne i dolne)
- nowe łącznik stabilizatora przód i tył
- rozpórka przedniego zawieszenia
- nowe wahacze wzdłużne, poprzeczne tył
- osłona pod silnik by Twardy(Pozdro dla Niego)
*Koła*
- felgi OZ 17x8
- nowe opony Yokohama Advan Sport 225/45/17
*Elektronika*
- czujnik doładowania AG
- czujnik temp oleju AG
- remap
A o to wykres:
Jeszcze raz Wielkie podziękowania dla MarcinaI mam nadzieję, że to jeszcze nie koniec naszej współpracy i wiosną coś jeszcze podziałamy z tym autem
Pozdro