Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Dziwne zachowanie kierownicy.

  1. #1
    Szułff
    Gość

    Domyślnie Dziwne zachowanie kierownicy.

    Siemka!
    Klops wyglada tak, ze: kiedy jade kiera sama porusza sie o w lewo lub w prawo (nie jest to wartosc normalna tego przesuniecia), oprocz tego, w pewnych momentach czuje, ze jest tak jakby zablokowana, tak jakby kola ustawily sie i dopiero jak mocniej pociagne to to odpuszcza. Problem szczegolnie widoczny podczas jazdy po sniegu, kiedy jedno kolo jest na mokrym asfalcie, a drugie na blocie posniegowym. Czasem tez przy ruszaniu, auto doslownie "plywa" na pierwszych metrach, a potem to ustaje.
    Moze mam jakies urojenia, ale nie umiem tego inaczej opisac..

    Teraz tak: czy jest to normalne zachowanie czy moze jakis problem?
    Wymienione u mnie sa: amortyzatory, tuleje na wahaczach, lozyska na mc, lozyska w kolach, zbieznosc ustawiona pare tygodni temu przy wymianie na zimowki.

  2. #2
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    źle ustawiona zbieżność lub luzy na zawieszeniu przy każdym przyspieszaniu z utrata przyczepności tak będziesz wlaczyc z alfina

    przerobione a mało kto potrafi ustawić zbieżność w 33 i do prawidłowego ustawienia większość zdejmuje przedni zderzak żeby nie przysłaniał

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    U mnie też dziwnie się zachowuje rakieta, to widać właśnie przy ruszaniu tak z sercem. Ciągnie ją na prawo i lewo (pływa) jak bym ruszał RWD na lodzie. Delikatniej ale też nie normalnie jest na prostej lekko wyboistej drodze, mała nierówność i ciągnie lekko w bok. Przy przyśpieszaniu i hamowaniu ciągnie odpowiednio w lewo/prawo. To na bank źle ustawiona zbieżność, jak zmieniałem opony na zimówki to letnie były właśnie zjechane od wewnątrz. W mojej dochodzi do tego jeszcze luz w każdym możliwym miejscu przedniego zawieszenia ( już nie długo ) ale skoro wymieniałeś wszystkie tuleje zawieszenia to raczej zostaje tylko zbieżność. Tak nawiasem jak się sprawują tuleje które zostały włożone? Muszę coś wybrać i nie wiem czy iść w niby jakość czy w cenę.
    NO TO WPADŁEM...

  4. #4
    Szułff
    Gość

    Domyślnie

    Gunio, jezdze na nich juz jakis czas (moze miesiac bedzie juz?) i zadnych problemow, oczywiscie roznica w prowadzeniu i tlumieniu nierownosci spora, a koszt tulei + wymiany to troche ponad 150zl - warto bylo, zdecydowanie =D

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    OK, dzięki. Skoro piszesz, że aż taka różnica to właduję tuleje przy okazji wymiany amorów.
    Ma ktoś może namiar na tuleje do tylnej belki? Chodzi mi o komplet na cały tył. Ile to tego i co tam wchodzi? Ma ktoś jakiś schemat poglądowy jak w przypadku przedniego zawieszenia? Szukałem ale coś słabo chyba bo nie udało mi się wygrzebać. Z góry dzięki.
    NO TO WPADŁEM...

  6. #6
    Szułff
    Gość

    Domyślnie

    Gunio, u mnie jest wlasnie po wymianie amorki+tuleje i roznica znaczna - nie tlucze w srodku, nie "lata" na dziurach, sztywniej jest przy skrecaniu, no i zdecydowanie lepsze tlumienie =))

  7. #7
    bubu81
    Gość

    Domyślnie

    hola hola z tego co psize w pierwszym poscie o skrecaniu kierownicy gdy jedno kolo jest na suchyma drugie na blocie to raczejmi wyglada na zaciski hamulcowe ktore nie odbijaja (sa zapieczone ,zabrudzone itp. ) mozliwe ze na jednym kole zacisk trzyma i takei cuda tez sie beda dziac ,na suchym tego nie odczujesz ale na mokrym jak najbardziej

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Na Twoim miejscu porządnie przegubom bym się przyjrzał.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    164 Q4
    Postów
    207

    Domyślnie

    Podobną przypadłość miałem w innym samochodzie przy skręcaniu należało pokonać na początku lekki opór. U mnie winę ponosił przyrdzewiały krzyżak na kierownicy wystarcz popryskać jakimś środkiem smarującym i po problemie.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Sandomingo
    Auto
    AR 33 1.7 16v; AR 33 1.3 IE L ;AR 164 2.0 v6 Turbo
    Postów
    23

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...cphersona.html
    Odpowiedzialne za "blokowanie" przy skrecaniu.
    33

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Dziwne zachowanie DNA
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-07-2016, 09:24
  2. Dziwne zachowanie
    Utworzone przez pbor w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-06-2014, 09:03
  3. Dziwne zachowanie V6
    Utworzone przez lolix w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-06-2012, 17:55
  4. Dziwne zachowanie JTD
    Utworzone przez skipas w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 17:03
  5. Dziwne zachowanie ABS
    Utworzone przez fligos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 06:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory