Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 53

Temat: Różnice w budowie silników TS 8V i NORD

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie Różnice w budowie silników TS 8V i NORD

    Jakie są różnice w tych silnikach (szczególnie interesuje mnie 2.0 ) z np. 155 i GTV, 75, Alfetta, Spider itp. Wiadomo że silnik produkowany przez wiele długich lat, zapewne różnią się osprzętem, ale jak wygląda sytuacja z głowicą i blokiem?? Np. panewki w katalogu pokazują że pasują aż od Giulii.
    Może to być przydatne bo czasem nie można czegoś znaleźć a się okazuje że do innego modelu jest tego pełno i zero problemów z dostępnością
    Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 27-12-2010 o 22:38

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    Szkoda,że www.cuoresportivo.pl nie działa.Tam było pięknie wszystko opisane.

  3. #3
    Zoppoter
    Gość

    Domyślnie

    O ile sie dobrze doczytałem w literaturze, to czterocylindrowe benzynowe silniki 1,7, 1,8 i 2,0 w Alfie 155 to pochodne silników DOHC zaprojektowanych przez Aurelio Lamprediego dla Fiata, znane z wielu Fiatów i Lancii od końca lat 60-ych począwszy. Alfa jest własnością FIATa dopiero od początku lat 90-ych. Wymiennośc jakichś elementów z silnikami ALFA Romeo sprzed wykupu przez FIAT-a może chyba być tylko przypadkowa...

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    oj kolego Zoppoter poczytaj troszkę jeszcze bo to co napisałeś można odnieść tylko do silników 16v a nie ts 8v

  5. #5
    Zoppoter
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    oj kolego Zoppoter poczytaj troszkę jeszcze bo to co napisałeś można odnieść tylko do silników 16v a nie ts 8v
    Możesz wskazać źródło, gdzie mógłbym to doczytać? Jaki to ma związek z ilością zaworów, wszak ilość zaworów to sprawa głowicy, która w Alfie i tak była inna niż w Fiatach. Wymiary wewnętrzne (średnica cylindrów i skok tłoka) wskazują na pewien łańcuszek tworzenia wersji 1749 i 1773 na bazie Fiatowskiego 1756: najpierw w 1773 powtórzono śrenidce tłoka wprowadzając inny jego skok, po czym pozostawiając ten "nowy" skok zmniejszono średnicę i powstała wersja 1749 ccm. W przypadku silnika 2,0 (czyli 1995 ccm) te wymiary są wcale niezmienione w stosunku do Fiatowskiego DOHC. Żaden z tych wymiarów nie jest jednakowy z silnikami wcześniejszych Alf patrząc od modelu 75 wstecz. Były to zresztą Alfy tylknonapedowe z silnikami ustawionymi wzdłużnie. Natomiast Alfa 155 to z grubsza konstrukcja Fiata Tempra, w którym stosowano poprzecznie ustawione silniki DOHC Lamprediego - nielogicznym byłaby adaptacja tej konstrukcji pod starsze silniki Alfy lub na odwrót. Taka adaptacja oczywiście byłaby mozliwa technicznie, ale niepotrzebnie zwiększałaby koszta produkcji, a fabrykami samochodów produkowanych seryjnie rządzi ekonomia.

    Nie potrafię teraz przypomnieć sobie w którym miejscu widziałem zapis wprost, że silniki w 155 to Fiatowskie DOHC z innymi głowicami - ale taka informacje tez gdzieś widziałem, i ona potwierdza moje dedukcje przytoczone powyżej. Postaram sie przypomniec sobie gdzie takie potwierdzenie widziałem. Jeśli jednak sie mylę, to odszczekam, ale poproszę jednak o jakieś źródło informacji...
    Ostatnio edytowane przez Zoppoter ; 13-12-2010 o 23:05

  6. #6
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zoppoter Zobacz post
    O ile sie dobrze doczytałem w literaturze, to czterocylindrowe benzynowe silniki 1,7, 1,8 i 2,0 w Alfie 155 to pochodne silników DOHC zaprojektowanych przez Aurelio Lamprediego dla Fiata, znane z wielu Fiatów i Lancii od końca lat 60-ych począwszy. Alfa jest własnością FIATa dopiero od początku lat 90-ych. Wymiennośc jakichś elementów z silnikami ALFA Romeo sprzed wykupu przez FIAT-a może chyba być tylko przypadkowa..
    1.7, 1.8 i 2.0 to akurat silniki pochodzące od kontrukcji w pełni aluminiowych Satta Puligii. To zupełnie inna bajka niż DOHCe Lamprediego, mimo, że z góry wydają się takie same. Ale tylko wydają. Bo już po samym rozrządzie widac, że to różne silniki.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Aaa, no i w sumie te starsze nie były TSami więc góra na pewno inna, ale wychodzi na to że dół to jest to samo co 105/115/116.

  8. #8
    Zoppoter
    Gość

    Domyślnie

    Więc skąd te zbieżności i rozbieżności o których wspomniałem? Przypadek?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Tutaj masz fotki Fiatowskiego DOHCa, porównaj je sobie z Alfowskim to zobaczysz różnice:
    http://archiwumallegro.pl/fiat_132_s...326357316.html
    A tu masz fotkę głowicy TS 8V, różnice widać gołym okiem:
    http://www.flickr.com/photos/dotherobot/2882623297/
    Ostatnio edytowane przez kasztelan ; 14-12-2010 o 08:55

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2007
    Auto
    123
    Postów
    80

    Domyślnie

    silniki DOHC fiata a DOHC 8V ALFY to zupełnie inna bajka.Pierwszy silnik alfy pojawił się po raz pierwszy w roku 1955 w giuliettcie i był na owe czasy konstrukcją przełomową w projektowaniu silników użytkowych - blok aluminiowy,mokre tuleje rozrząd DOHC.Wszystkie następne konstrukcje czterocylindrowe były jego pochodnymi aż do zaprzestania produkcji w 155-tce(oczywiście decyzją fiata).Po raz pierwszy zetknąłem się z tym silnikem w mojej GIULIETT-ce 116 z roku 1977,miała dwa podwójne gażniki dell'orto,1,6l.Do czego zmierzam - obecna 155 którą posiadam ma prawie taki sam silnik jak 116 -tka oczywiście poza zmianami w głowicy i układzie sterowania(wtrysk,zapłon no i pojemność.Mało tego to w okresie gdy posiadałem giulliettę zakupiłem okazyjnie GIULLIĘ z 1968r. specjalnie tylko dla sprawnego silnika który poza kolektorem z jednym gażnikiem był identyczny jak ten w giulliecie z 1977r! Nie masz racji kolego Zoppoter, z całą pewnością mogę stwierdzić iż ALFA a fiat to jednak nie to samo - przynajmniej do roku 1986.
    Decyzję o sprzedaż tych dwóch ikon motoryzacji żałuję po dziś dzień ale cóż -takie były czasy...

Podobne wątki

  1. Różnice silników JTS
    Utworzone przez tomxx92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 15:11
  2. Co myślicie o budowie takiego wydechu
    Utworzone przez SilverV6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 19:20
  3. różnice silników 2.5 3.0
    Utworzone przez odysik2 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-12-2011, 23:06
  4. Różnice w budowie wydechu V6TB, a V6
    Utworzone przez matber1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 22:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory