Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Prosze o rade , dziwne odczyty.

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar roma-75
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    ustroń
    Auto
    alfa156 19 jtd 105 ps 98 r.
    Postów
    19

    Domyślnie Prosze o rade , dziwne odczyty.

    Witam, to moje odczyty z pracy turbo i przepływki w 156 jtd 105 ps :
    obroty silnika : min. 847 max. 5031
    ciśnienie doladowania: min. 975,0000 max. 1676,0000
    docelowe ciśnienie: 000 000
    masa mierzona: min. 330,0000 max. 576,8000
    docelowa masa : min. 330,7000 max. 1247,2000

    Prosze o rade czy może to powodować większe spalanie (okolo 7,6 l/100 ) , czy to nie przepływomież padł ? Autko mam od lipca , dałbym wykres ale nie wiem jak to zrobić. Mierzone na ECU Scan.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    doładowanie za małe (tylko 0,6 bar ) , przepływka osiąga za małe wartości ;

    przyczyny : uszkodzona przepływka (odepnij wtyczkę na próbę i jazda ) , nieszczelny dolot , otwarty egr (egr zaślep blachą na stałe )

    wykres w FES zapisuje się po prostu do pliku .csv (jest tam opcja) , i wtedy wrzucasz go tutaj jako załącznik

    wykresy robimy na trasie przy rozgrzanym silniku , 3 \4 bieg i od 2000rpm but w podłogę
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar roma-75
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    ustroń
    Auto
    alfa156 19 jtd 105 ps 98 r.
    Postów
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    doładowanie za małe (tylko 0,6 bar ) , przepływka osiąga za małe wartości ;

    przyczyny : uszkodzona przepływka (odepnij wtyczkę na próbę i jazda ) , nieszczelny dolot , otwarty egr (egr zaślep blachą na stałe )

    wykres w FES zapisuje się po prostu do pliku .csv (jest tam opcja) , i wtedy wrzucasz go tutaj jako załącznik

    wykresy robimy na trasie przy rozgrzanym silniku , 3 \4 bieg i od 2000rpm but w podłogę
    Dzieki bardzo jutro rano odepne tą wtyczke , ale nie mam porównania z innym 1,9 jtd .Wykresy były robione na postoju ponieważ nie mam lapka tylko stacjonarny. Doladowanie 0,9 minmum ,a max. 1,7 niecałe myślisz że za małe.

    ---------- Post dodany o godzinie 22:57 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:30 ----------

    A nie wiem jak ten wykres tu włożyć ,prubowałem ale go tu ne ma. Ciągle mi wychodzi błąd podczas wysyłania.
    Ostatnio edytowane przez roma-75 ; 23-12-2010 o 23:30

  4. #4
    Użytkownik Embrion Avatar roma-75
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    ustroń
    Auto
    alfa156 19 jtd 105 ps 98 r.
    Postów
    19

    Domyślnie

    A i udało się mi ten wykres załadować i nawet dwa.
    Ostatnio edytowane przez roma-75 ; 24-12-2010 o 15:07

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał roma-75 Zobacz post
    A i udało się mi ten wykres załadować i nawet dwa.
    wygląda na to że egr dobrze pracuje ,turbo pompuje tylko 0,6 bara ,

    myślę że przepływka padła , odepnij wtyczkę i znów zrób próbę drogową
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar roma-75
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    ustroń
    Auto
    alfa156 19 jtd 105 ps 98 r.
    Postów
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    wygląda na to że egr dobrze pracuje ,turbo pompuje tylko 0,6 bara ,

    myślę że przepływka padła , odepnij wtyczkę i znów zrób próbę drogową
    Dzięki za rade ,ale mam pytanie : gdzie znalazłeś że turbina pompuje tylko 0,6 bara. Według skanów przy obrotach 847 /min jest jakieś 0,975 bara , a przy 5031/ min jest 1,676 bara ,zato masa jest 330,0000 przy 847/min ,a przy 5031/min jest 576,0000 ,a powinna być 1247,2000.Jest jeszcze możliwość , że ja to żle czytam . Co do próby drogowej to narazie musze odpuścić bo warunki drogowe u mnie fatalne. Dzięki i zdrowych i wesołych .

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    bo ''wykresowe'' 1,6 bar to tak naprawdę : 1 bar ciśnienia atmosferycznego (w ECU jest czujnik ciśnienia atmosferycznego) + 0,6 cisnienia doładowania turbiny (zmierzony przez czujnik MAP w kolektorze dolotowym) = 1,6 bar ;

    na biegu jałowym kiedy pokazuje 0,9 bar to jest to ciśnienie atmosferyczne ( to co podają w pogodzie ) , turbo nic praktycznie nie wytwarza wtedy , czyli żeby turbo max. pompowało na wykresie musi być powyżej 2,0 bar ( 1 bar atmosfer + 1 bar z turbo ) , a obecnie turbina nie osiąga swojej wydajności .

    obliczona przez MAF masa powietrza jest za mała przy wyższych obrotach ( powinno być min. 800-900) , toteż dlatego twierdzę że przepływka padła , na razie odepnij wtyczkę z przepływki , przez co komp przestanie brać z niej zaniżone wartości i powinieneś poczuć powrót mocy
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    bo ''wykresowe'' 1,6 bar to tak naprawdę : 1 bar ciśnienia atmosferycznego (w ECU jest czujnik ciśnienia atmosferycznego) + 0,6 cisnienia doładowania turbiny (zmierzony przez czujnik MAP w kolektorze dolotowym) = 1,6 bar ;

    na biegu jałowym kiedy pokazuje 0,9 bar to jest to ciśnienie atmosferyczne ( to co podają w pogodzie ) , turbo nic praktycznie nie wytwarza wtedy , czyli żeby turbo max. pompowało na wykresie musi być powyżej 2,0 bar ( 1 bar atmosfer + 1 bar z turbo ) , a obecnie turbina nie osiąga swojej wydajności .

    obliczona przez MAF masa powietrza jest za mała przy wyższych obrotach ( powinno być min. 800-900) , toteż dlatego twierdzę że przepływka padła , na razie odepnij wtyczkę z przepływki , przez co komp przestanie brać z niej zaniżone wartości i powinieneś poczuć powrót mocy
    tylko na postoju dodając gazu ciężko osiągnąć choćby 2bary doładowania,więc test trzeba zrobić podczas jazdy,a 1.6 bara osiągnięte na postoju może być poprawnym wynikiem

  9. #9
    tomek_murawski
    Gość

    Domyślnie

    O jejejej... Przepływka to standard... Ale spalanie jest normalne!!! Proszę poczytać posty Maćka156...

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar roma-75
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    ustroń
    Auto
    alfa156 19 jtd 105 ps 98 r.
    Postów
    19

    Domyślnie

    Tak więc, bardzo dziekuje za informacjie z tym ciśnieniem ,bo nie mogłem dojść skąd to 0,6 bara , a co do próby z odpiętą przepływką to musze poczekać bo u mnie drogi białe . Na odczyt z jazdy musze poczekać bo jedyny laptop do którego mam dostęp na razie jest w fazie zamiaru naprawy.
    Mam pytanie odnośnie czujnika ciśnienia , czy da się go jakoś sprawdzić domowym sposobem bez jakiejś specjalnej aparatury ( a przepływomież ), nie wiem jak tam u was , ale moja dostaje mocy dopiero jak temperatura wzrośnie , że wentylacja na automacie sie włączy (to mój odnośnik, wtedy wiem ,że jak nacisne na pedał to pojedzie ), a przed wzrostem temperatury ma moc jak zwykły disel. Pozdrowienia.
    Mam coś:

    Co wy na to.
    Ostatnio edytowane przez roma-75 ; 26-12-2010 o 21:53

Podobne wątki

  1. Dziwne odczyty chwilowego spalania
    Utworzone przez Spartanie w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-01-2014, 11:53
  2. prosze o rade
    Utworzone przez alfa 156 2.0 TS w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-04-2009, 23:04
  3. Prosze o rade
    Utworzone przez QBA w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-05-2008, 16:08
  4. prosze o rade...
    Utworzone przez zur3k w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-12-2007, 21:55
  5. Prosze o rade
    Utworzone przez alfasound_mania w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-10-2007, 21:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory