Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Wymieniam wgniecone drzwi, szpachlowanie czy nowe?

  1. #1
    monter
    Gość

    Domyślnie Wymieniam wgniecone drzwi, szpachlowanie czy nowe?

    Witam,
    Zeszłej zimy wgniotłem sobie prawe drzwi w moim aucie. Pozbierałem się i chciałem to w końcu uporządkować.

    Wybieram się lada dzień do lakiernika porozmawiać co i jak.
    Jak na razie wymyśliłem sobie, że nie będziemy nic szpachlować, malować boków, tylko kupie na Allegro drzwi boczne w tym kolorze i najwyżej dam całe auto do np. polerowania (lakier jest wypalony włoskim słoneczkiem, to całemu auto się przyda kosmetyczna). Wiadomo że drzwi dokładnie w tym kolorze nie kupię, więc jakieś tam różnice będą widoczne, ale nie chcę nic szpachlować.

    Mam do Was pytanie, czy:

    1. drzwi we wszystkich Alfach 145 zewnętrznie były takie same, czy jednak muszę kupić je konkretnie z mojego rocznika 1997? Widziałem na aukcjach drzwi z modeli z silnikiem boxera i z alf po 2000, czy będą pasowały do mojej AR z 1997?

    2. Czy ktoś z Was robił podobne zabiegi> dobrze kombinuję z nowymi drzwiami czy szpachlować i malować?

    3. trochę z innej baczki, jeżeli mechanizmy podnoszenia i opuszczania szyb mają mało mocy, widać że z trudem poruszają szybę, czy trzeba je wymieniać? Płyną przez nie spore prądy (i szybko się zużywają) i być może trzeba wymienić w nich szczotki? tak robiłem w silniczku wycieraczki tylnej i bardzo pomogło, chodzi jak nowy. Te w mechanizmach do szyb są podobne, może potrzebne jest

  2. #2
    Corrado
    Gość

    Domyślnie

    Ja sie dolaczam. Mam taki sam problem z wycieraczkami i niestety drzwi lekko wgniecione...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Co do drzwi przed a po FL to niestety nie wiem. Ale na ciężko chodzący mechanizm szyb często pomaga przesmarowanie prowadnic i nitów. No chyba, że silniczek już pada ale jeszcze nigdy nie wymieniałem z tego powodu. Warto przy okazji oczyścić styki etc
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    hmm... jak duże jest to wgniecenie ??(co je spowodowało masz foto?),
    nie ma potrzeby malowania całych drzwi, można spróbować wypchnąć wgniecenie,
    można poszpachlować dobrać kolor i nie będzie śladu.

  5. #5
    Corrado
    Gość

    Domyślnie

    Ja to planowalem przemalowanie calego samochodu . Mam kilka rys ktorych chcialbym sie pozbyc , male wgniecenie w drzwiach (nie widoczne prawie) i na blotniku.. Ogolnie auto jest w dwoch kolorach bo tyl ciemny granatowy a przod tzn maska, blotniki taki ciemno szary..

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    to by było najlepsze rozwiązanie tylko wiesz że takie zabiegi są bardzo drogie,
    najlepiej gdybyś się dogadał z jakimś lakiernikiem i np:
    -sam wyszlifował, pod szpachlował, przygotował do malowania
    ewentualnie jeszcze kupił farby a lakiernik by ci pomalował wtedy by to taniej wyszło
    bo sam byś wszystko zrobił to jest bardzo proste tylko czasu trzeba

  7. #7
    Corrado
    Gość

    Domyślnie

    Nie no jakbym chcial to dalbym rade Slyszalem ze koszt takiego zabiegu az tak drogi nie jest pozatym dostalem namiar na lakiernika a ze to znajomy znajomego to moze znizki zarwe a co do tych szpachli to nie poodpadaja jak mam tube w bagazniku? bo slyszalem ze odpadaja od tego basu

  8. #8
    monter
    Gość

    Domyślnie

    Prostowanie chyba nie wchodzi w grę bo są załamania w blasze i wątpię żeby to wyprostował.
    Jakby to było coś delikatnego to by wypchnął.
    Wgniecenie powstało na skutek "wciśnięcia" się błotnika innego samochodu, stał an zakręcie zaparkowany a ja w zimie jechałm, lodowisko było, zniosło mnie delikatnie i masz...

    Najważniejsze dla mnie pytanie, czy rożne wersje AR145 (a były ich w sumie trzy z tego co wiem) mają takie same drzwi, bez zmian w ich budowie?

    Szpachlować nie chciałem i będę raczej omijał ten pomysł, chyba ze lakiernik mnie przekona...
    Zakup drzwi w tym kolorze z przesyłką to koszt rzędu 100...150zł z przesyłką... szkoda bawić się w szpachle, czy może i nawet malowanie całego boku...

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    -koszt malowania 1 elementu (250,300zł) po znajomości nie mam pojęcia kwestia dogadania się ale podejrzewam że nikt tego za pół darmo nie zrobi. ;/

    -co do wersji drzwi hmm.. według mnie nie ma różnicy wersja, rok prod,od każdej 145 będą pasowały.

    ps. Do boxera 94r. kupiłem lewy błotnik od alfy 146 TS96rok i pasowało idealnie;p

  10. #10
    Corrado
    Gość

    Domyślnie

    Moje wgniecenia sa jeszcze mniejsze niz Twoje.. i nie wiem jak drzwi ale ten blotnik chyba da rade "wypchnac"

Podobne wątki

  1. [146] tylna klapa (szpachlowanie);)
    Utworzone przez Godi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-03-2010, 16:07
  2. wymieniam drzwi -kilka pytan-zaglądnijcie
    Utworzone przez 12345Arturro w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-02-2010, 22:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory