Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Naprawiac czy kupic nowy silnik<pasek rozrządu>

  1. #1
    spyro999
    Gość

    Domyślnie Naprawiac czy kupic nowy silnik<pasek rozrządu>

    witam mam problem jestem posiadaczem AL 156 1.8 tSpark stala mi sie taka mala styułacja podczas jazdy zapalily sie wszystkie kontrolki natychmiast nacisnelem sprzeglo i prubowalem go odpalic ale bez powodzenia (Bez rozciagania) po zaprowadzeniu na warsztat odkrylem ze to pasek rozrzadu ale nie penk tylko na zembatym kole korbowodu scielo zeby na odcinku 10cm.CZY MOGŁO COŚ WIECEJ POPSUC PRZY TEJ AWARII??? Warto nakladac nowy pasek czy kupic nowe auto ???

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Na forum jest co najmniej kilkanaście takich przypadków. Koszt naprawy powinien się kształtować od 1200 do 2000 w zależności co poszło i gdzie to będziesz robił. Zawory pogięte na 100%. Poza tym proponuję korzystać ze słownika bo tragicznie się czyta takie posty.

  3. #3
    spyro999
    Gość

    Domyślnie pasek c.d...

    hej no szukałem ale nic znalesc nie moge... pytanie od czego to sie zrobiło?? probuje sie dowiedziec co bylo przyczyną ... ;/

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kowall85
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    AR 156 1.8 ts 2000r
    Postów
    288

    Domyślnie

    naprawiaj, kupisz nowy silnik i nie wiesz co kupujesz , naprawisz to wiesz co masz pod maską
    pozdrawiam

  5. #5
    spyro999
    Gość

    Domyślnie c.d

    no niby tak , ale czy na tych zaworach sie skonczy pytanie... czy cos wiecej moglo pojsc???

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    To niestety norma w TS'ach jeśli się zmienia za rzadko pasek, napinacz i koło pasowe. Koło pasowe jest metalowe (zębatki w niektórych napinaczach też ale nie niszczą aż tak paska) i nadwyręża ząbki na pasku. Pomagają w tym szarpania silnikiem, falowanie obrotów (np przy padniętym przepływomierzu lub brudnej przepustnicy) i złe wysprzęglanie (wał jest wyhamowywany i powstają przeciążenia na pasku). Optymalny przebieg pomiędzy wymianą paska i napinacza to 60 tyś. Niektórzy twierdzą, że to paranoja ale koszty są stosunkowo niewielkie i chronią przed takimi konsekwencjami.

    Koło pasowe to też niewielkie koszty więc najlepiej zmienić razem z paskiem.

  7. #7
    spyro999
    Gość

    Domyślnie c.d

    aha no ok moze nie bedzie tak zle wszystko wyjdzie w trakcie ale dobrze wiedziec na zas ;/ heh jak czegos moze sie dowiecie to piszcie cenne są porady

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał spyro999 Zobacz post
    no niby tak , ale czy na tych zaworach sie skonczy pytanie... czy cos wiecej moglo pojsc???
    Nie wiem, jak to szukałeś ale tutaj masz co najmniej kilka tematów z dokładnymi opisami: http://www.forum.alfaholicy.org/sear...earchid=576407

  9. #9
    spyro999
    Gość

    Domyślnie c.d

    aha no dzieki wielkie za linka ja zle wpisywalem ;/ i niemogłem znalesc ;/

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Jeśli silnik ma spory przebieg i nigdy nie zmieniano koła zębatego na wale korbowym które napędza rozrząd, może mieć już dość mocno podebrane zęby i głównie ono niszczy w taki sposób jak opisałeś pasek. Podobną sytuację miałem w ojca Fiacie. Ścięło zęby, nie było mnie wtedy w kraju, ojciec z jakimś majstrem zrobili głowicę [zawory, płaczczyzna itp.] dali nowy rozrząd 15tys km i znowu to samo. W końca sam się zabrałem za auto i okazało się że jak pisałem wyżej koło ma zęby jak szpilki.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. POMOCY! Naprawiac czy wymienic caly silnik
    Utworzone przez Dzidzior w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 15:40
  2. Zbiorniczek plynu wspomagania alfa 159 3.2 gdzie moge kupic nowy??
    Utworzone przez 159damian159 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-11-2013, 22:29
  3. Sprzedac czy naprawiac silnik prosze o doradztwo !!
    Utworzone przez szczuras w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2012, 20:28
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2011, 18:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory