Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Temat: 2,0 Ts + GAz

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie 2,0 Ts + GAz

    Witam

    Mam możliwość kupna Alfy 155 z instalacją gazową w2,0 ( instalacja ponoć założona w Marcu , a auto przytachało z Włoch w styczniu (więć zero rdzy )
    Wszystko pięknie ale ponoć urwał się tłok i teraz mam takie pytanie :
    - czy 2,0 TS 16 V lubi gaz ( silnik ma przebieg około 200tys )
    - Co może spowodować urwanie się tłoka ? i czy przy takiej sytuacji jak podmienię blok z głowicą (kupię drugi kompletny ) będzie mi to fungować ? czy jeszcze coś trzeba zrobić ?
    I jak ma się 2,0 + Gaz , trzeba się oszczędzać z prędkością ? itd ?

    Pytam się bo ja zawsze miałam Diesle i wydaje mi się żę jako Alfa to tylko powinna być w benzynie

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Gregu155
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 JTD 8v
    Postów
    486

    Domyślnie

    powiem ci że moje 2.0 ts tyle że 8v swietnie się zachowuje na gazie...silnim równo pracuje a spalanie wyszło mi przy naprawdę dynamicznej jeżdzie zimą 12-13 l. gazu wiem że 8v lepiej znosi gaz niż 16v...A jaka instalacja jest tam założona??
    Alfa Romeo 75 2.4 TD 90 rok-BYŁA Było: Mitsubishi Galant ES 2.4 16v LPG 01r.
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 98 rok-Była Fiat Tipo 1.4 LPG 94r.
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v+LPG 92 rok-Była Opel Corsa A 1.2 LPG 92.r Wariat nie z tej ziemi
    Był Ford Escort 1.4 96r. Ford KA 1.3 niezawodna popierdzielaczka
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 16v - Była Chrysler Voyager 2.4 16v +LPG 99r.- Królewska wygoda...Był
    Alfa 147 JTD 115km 2002r.-Jest

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Sekwencja Landi Renzo czy jakoś tak

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    gaz nie wpływa negatywnie na 16v - głowica i gniazda zaworów wytrzymują.
    Urwany tłok to raczej nie zasługa gazu, szybciej nastąpi wypalenie tłoka ale to musiało by być na BARDZO ubogiej mieszance.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Gregu155
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 JTD 8v
    Postów
    486

    Domyślnie

    no to tak jak u mnie (chyba) u mnie była zakładana 3 lata temu jezdziłem już na paru zagazowanych autkach ale zadno do tej pory nie umywa się do 155 ...jeśli chodzi o gaz oczywiście...
    Alfa Romeo 75 2.4 TD 90 rok-BYŁA Było: Mitsubishi Galant ES 2.4 16v LPG 01r.
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 98 rok-Była Fiat Tipo 1.4 LPG 94r.
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v+LPG 92 rok-Była Opel Corsa A 1.2 LPG 92.r Wariat nie z tej ziemi
    Był Ford Escort 1.4 96r. Ford KA 1.3 niezawodna popierdzielaczka
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 16v - Była Chrysler Voyager 2.4 16v +LPG 99r.- Królewska wygoda...Był
    Alfa 147 JTD 115km 2002r.-Jest

  6. #6
    pit
    Gość

    Domyślnie

    Mam AR taka jak Twoja 1997r.Kupiona przeze mnie w 2003 od razu zagazowałem tylko jeszcze nie sekwencją bo była b.droga.mam przejechane teraz 240 tyś.Pali w zimie około 14l w miescie.Przez te lata z gazem nie miałem problemu.Pozdro dla wszystkich alfisti.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Ogólnie do 16v powinno się montować sekwencję. 155 znosi dobrze LPG, pod warunkiem dobrego montażu i regulacji. Moja 1.8 16v ma zwykłą instalke II gen i odziwo wszystko jest super, nie strzela i nie ma żadnych problemów z odpalaniem czy zimnymi temperaturami. Ale poprzedni właściciel jeździł co 3 miesiące na przegląd i regulację, a nie dopiero jak coś się sypało i może dlatego tak dobrze się zachowuje.

    Na pewno do 2.0 16v lpg będzie rozsądnym rozwiązaniem, bo jak pamiętasz moją 146 spalanie będzie dość spore - radość z jazdy również Ale przy obecnej cenie benzyny w okolicy 5zł to 12/100 = 60zł na 100km... ;( A uwierz mi, 2.0 16v w mieście z umiarkowaną nogą spali ponad 11, jak ktoś twierdzi, że mu pali 9 w mieście to albo jeździ 40km/h na 4 i przyspiesza tylko sprzęgłem , albo mieszka w Kolonii gdzie w mieście mają 7 autostrad

    A urwanie tłoka to to samo co spotkało moją ex - u mnie złe smarowanie, zatarcie tłoka -> urwanie go + rozrząd, głowica, wał,..... = same przyjemności Zresztą pamiętasz...

    Jutro musisz mi się pochwalić co to za Włoska 155


    Pozdrawiam,
    GrzesiuŻar
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Kotlet
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    najszybszy we wsi
    Postów
    196

    Domyślnie

    Dziaru uwierz mi, że spalaniem będziesz pozytywnie zaskoczony. Moja 2.0 bez względu na to czy pałuję czy nie, pali 11-13 i ani troszkę więcej. Co do awaryjności to sie nie wypowiem bo mam 8V ale jak miałem 156 w gazie to silnik niestety szlag trafił, ale to mogła być wina poprzedniego właściciela

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kotlet Zobacz post
    Dziaru uwierz mi, że spalaniem będziesz pozytywnie zaskoczony. Moja 2.0 bez względu na to czy pałuję czy nie, pali 11-13 i ani troszkę więcej. Co do awaryjności to sie nie wypowiem bo mam 8V ale jak miałem 156 w gazie to silnik niestety szlag trafił, ale to mogła być wina poprzedniego właściciela

    Jeżeli masz 2.0 8v to po co porównujesz spalanie do 2.0 16v? Przecież nie pomożesz Dziarowi w ten sposób... Są to zupełnie inne konstrukcje, inne rozwiązania a silniki 16v w większości przypadków palą więcej niż odpowiedniki 8'mio zaworowe...

    Równie dobrze mógłbyś porównać oplowskie:
    - 1.6 8v 75KM - idealne go gazu, oszczędne, tanie w naprawach i spala jakieś 7/8l LPG
    - 1.6 16v... 101KM - beznadziejne do gazu, nawet sekwencję zjada a co dopiero mieszalnikową, spala około 10/11 l benzyny
    Niby jedno i drugie to 1.6, a różnice spore..

    Więc jeżeli faktycznie masz 2.0 8v to Twoje rady nic nie dadzą... Tym bardziej, że 8v są na łańcuchu i uchodzą za najlepsze silniki AR, w przeciwieństwie do 16v TS'ów.

    Jeżeli się mylę to poprawcie.
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    1.6 16v... 101KM - beznadziejne do gazu, nawet sekwencję zjada a co dopiero mieszalnikową, spala około 10/11 l benzyny
    Nie przesadzaj kolego, miałem Vectrę w domu z tym silnikiem i latem na odcinku 12-14km do pracy przez wsie czyli jazda mieszana nie przekraczała nigdy 8,5l/100km.
    Z dobrym gazem na pewno pośmiga, chyba że źle trafisz skoro nawet na benzynie zdarzają się pękające tłoki.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory