Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: [alfa 156] problem z drżącym silnikem oraz odpalaniem

  1. #1
    bezdomny
    Gość

    Domyślnie [alfa 156] problem z drżącym silnikem oraz odpalaniem

    hej, na początek przyznam się,że przeszukałem całego neta i nikt nie miał podobnego przypadku. Zacznę od początku, alfa 156 2.0 październik 2000 produkcja więc 150 kucy. Auto ma instalacje na której jest przejechane ok 35 tyś. W wakacje dało się wyczuć charakterystycznego doła w średnim zakresie obrotów a na kompie wyskoczył błąd MAf-a. Do wymiany na oryginał. Po wymianie i adaptacji wszystko było ok, na benzynie przejechane jakieś 300-400 km w różnych warunkach i dopiero po tym dystansie został odpalony gaz. Pojeździłem może z 1000 km na gazie do momentu kiedy po nocnym garażowaniu alfa rzuciła palenie od strzała. Trzeba było ją kręcić z pedałem w podłodze jakieś 25-35 sek żeby załapała ( tak jest do tej pory) jak już chodzi na benzynie to czuć charakterystyczne drżenie silnika i do 2 tys jest ono wyczuwalne. Natomiast jak się silnik zgasi i przed upływem 30 odpali to odpala normalnie. Po przekroczeniu 2 tys auto zbiera się normalnie, lecz na biegu jałowym obroty wahają się w okolicach 800. I jaja się zaczynają po przełączeniu na gaz, wtedy wszystkie dolegliwości ustają i silnik jedwabiście równo pracuje. Z dodatkowych wskazówek moge napisać tak: po ponownej wizycie w ASO i podpięciu pod kompa wyskoczył błąd mieszanki, prawdopodobnie dlatego, że jeden wtrysk gazu nie trzymał. oczywiście reset zrobiony znowu. wszystko było ok aż do momentu przełączenia na gaz. po przejechaniu 50 km usterka powróciła. dziś odpiąłem instalacje. alfa w miarę normalnie odpala ale jest problem z brakiem kultury pracy silnika. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie ale podejrzewam jedna z dwóch sond lamba, iż źle odczytuje skład i daje bogatsza mieszankę na 2 cylindry. z wydechu słychać czasem dobiegające "prukniecie" aaa i jeszcze jedno , na zimnym silnik ma tendencje na chwilkę do równej pracy po czym znowu wibruje i tak mu zostaje.kolejna podpowiedź, przy pracującym silniku jak odpinałem kostke od 1 lub 4 cylindra to nie czuć znacznej różnicy, czuć ja po odpięciu cewek od 2 i 3 garka. proszę o jakieś podpowiedzi. dzięki z góry. Mati

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    przyjzyj sie swiecom a sonda z gazem nic współnego nie ma ale na benzynie moze tak szalec

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Zależy od instalacji, w nowszych lambda jest tak samo ważna jak i na benzynie.
    Podłącz kompa i sprawdź wykresy lambdy, musisz dojść z silnikiem do ładu na benzynie, inaczej na gazie nigdy dobrze nie będzie.
    Może ktoś od ciebie ma lapa i alfadiaga, aso odczyta błędy i nic więcej.

  4. #4
    bezdomny
    Gość

    Domyślnie

    no właśnie chciałbym się z kimś z forum spotkać bo ciągle wypady do aso mijają się z celem.Jeżeli ktos wyrazi chęć to na pewno podjadę!! świece maja przelotu ok 6 tys

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    sprawdz przewody i cewki na 1 i 4 cylindrze, cos jest z nimi nie tak skoro mowisz ze nie ma róznicy po odpieciu, jesli tam jest ok to sprawdz wtryskiwacze na 1 i 4, mozesz w celu sprawdzenia zamienic cewki miejscami, np z 1 na 2 i z 4 na 3 a pozniej wrtyskiwacze, aha i zobacz zasilanie na wtryskiwacze na 1 i 4 garku

  6. #6
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    Zacząłbym od wyczyszczenia cewek, wykręcić, otworzyć na łączeniu. Często się tam gniazda utleniają. Druga sprawa to przepływomierz. Prawda jest taka, że jak jest gaz to są kłopoty......

  7. #7
    bezdomny
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli kogoś to zainteresuje problem został DEFINITYWNIE ROZWIĄZANY!! Przy okazji potwierdzam,że akurat w taki samochodzie jak ja mam, ( na temat innych nie znam info) wystąpienie błędu/usterki np. zbyt uboga mieszanka czy innym bardziej prozaicznym nie skutkuje wizyta w ASO bądź koniecznością podpinania kompa. U mnie miałem błąd zbyt bogatej mieszanki i po usunięciu usterki i przejechaniu RÓWNO 100km check zniknął , zdaje sobie sprawę,że w historii jest jak byk zapisany ten błąd!! A przyczyną mojej usterki były: nieszczelny zawór w parowniku gazu!! który puszczał non stop ciśnienie na listwę wtryskiwaczy aż do momentu kiedy jeden z nich się poddał i zaczął puszczać. Efektem było po zgaszeniu silnika zalewanie airboxa gazem i przy ponownym uruchomieniu silnik miał zbyt bogata mieszankę żeby zapalić. Jak już mu się udało to dopóki nie wyssał z airboxa gazu pracował na podwójnym gazie!! Wymieniony zawór i listwa wtryskiwaczy. TEMAT ZAMKNIĘTY . POZDRAWAIM

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 05-07-2014, 15:08
  2. Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM Problem z odpalaniem
    Utworzone przez kosa156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 22:40
  3. alfa 147 1.9 jtd 115 km problem z odpalaniem na mrozie
    Utworzone przez b.wojciech w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 14:15
  4. Problemy z odpalaniem, oraz gaśnięcie auta
    Utworzone przez _zambrotta_ w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-11-2010, 10:40
  5. Alfa 1.8TS problem z odpalaniem
    Utworzone przez zor-ro1970 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 03-05-2010, 15:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory