Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Elektrozawor wariatora-test pracy i sterowania

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie Elektrozawor wariatora-test pracy i sterowania

    Otoz ostatnio postanowilem sprawdzic dzialanie elektrozaworu poprzez podanie mu pradu z prostownika i okazuje sie ze jest ok-iglica pracuje ale...
    -kabel idacy od ECU do elektrozaworu po podlaczeniu zarowki i tescie drogowym wydaje sie byc "zimny"-zarowka nawet nie blysnie
    Czy to jest poprawne zachowanie?czy za sterowanie odpowiedzialny jest:
    -czujnik polozenia walu korbowego
    -czujnik polozenia walka rozrzadu
    Jak to sprawdzic?
    Wariator pracuje,po podaniu pradu z akumulatora do elektrozaworu na biegu jalowym silnik sie zajaknal
    Gdzie szukac przyczyny?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Otoz ostatnio postanowilem sprawdzic dzialanie elektrozaworu poprzez podanie mu pradu z prostownika i okazuje sie ze jest ok-iglica pracuje ale...
    -kabel idacy od ECU do elektrozaworu po podlaczeniu zarowki i tescie drogowym wydaje sie byc "zimny"-zarowka nawet nie blysnie
    Czy to jest poprawne zachowanie?czy za sterowanie odpowiedzialny jest:
    -czujnik polozenia walu korbowego
    -czujnik polozenia walka rozrzadu
    Jak to sprawdzic?
    Wariator pracuje,po podaniu pradu z akumulatora do elektrozaworu na biegu jalowym silnik sie zajaknal
    Gdzie szukac przyczyny?
    Wyczytałem że działa to tak:dzialanie wariatora:jesli temp cieczy jest nizsza niz 40*C,predkosc obrotowa rowana predkosci biegu jalowago lub wyzsza niz 4800 obr/min w tym stanie nie nastepuje zmiana faz.przy temperaturze wyzszej niz 40*C predkosci wiekszej niz predkosc biegu jalowego i mniejszej niz 4800 obr/min oraz przy kacie otwarcia przepustnicy wiekszym niz 8* faza rozrzadu zaworow dolotowych zmiena się.Nie wiem czy we wszystkich wersjach pojemnościowych podane wartości są takie same.Opis ten dotyczy silnika Fiat 1,8 16V i z tego co wiem działanie w AR jest identyczne.Wiem że pracę i sprawność wariatora można odczytać w parametrach.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 09-01-2011 o 18:30
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    To w takim razie na odcinku 8km jadac zarowka powinna sie zaswiecic a jechalem w roznych warunkach wiec mial sie kiedy wykazac,
    -nie wiem czy bez kompa sie nie obejdzie zeby wiecej stwierdzic

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Być moze żarówka potrzebuje wiekszego prądu niz elektrozawór, wiec pozostała martwa.
    Wymontuj zaworek ,sprawdz i przeczyść domowymi sposobami.
    Tu masz moj temat, własnie jestem po czyszczeniu.
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ane_sruby.html

    Zaworek dostaje bezposrednio 12V z ECU

    Jak nie czytałeś to polecam http://www2.alfaromeo.pl/phpBB/viewt...a66ea4f1064d73
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 09-01-2011 o 21:00

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Juz go wyczyscilem porzadnie i pracuje na pewno jesli da mu sie prad bezposrednio
    Sprawdzales moze czy w kablu ktory idzie do elektrozaworu jest jakikolwiek prad na roznych obrotach?
    Wezme sie za to jeszcze ale innym miernikiem bo zaworek dziala a miernik nie pokazuje mi zadnej opornosci choc pisza wszyscy ze powinno pokazac okolo 10ohm...

  6. #6
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    wiecie co latem jak silnik rozbierałem na części (kapitalny remont) wziąłem i poczyściłem trochę rzeczy min. ów elektrozawór. po złożeniu wszystkiego do kupy i odpaleniu silnik przestał falować co mnie bardzo zaskoczyło pozytywnie . dziś tak właśnie sobie uświadomiłem że najprawdopodobniej choć nie mam pewności tak na 100%, że ten elektrozawór się do tego przyczynił. na dzień dzisiejszy sporadycznie tak raz na 2 tyg zająknie mi się silnik. może za tydzień wyciągnę go i znów poczyszczę, a jeśli te falowanie zniknie wniosek będzie jeden- elektrozawór będzie przyczyną falowania

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Panowie a nie ma ktos jakiegos schematu moze elektryki?
    W 1.6 przekaznik jest pod deklem przy akumulatorze a w 1.8 i 2.0 gdzie?
    Czy wogole i jak to sprawdzic dokladnie?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980 Zobacz post
    może za tydzień wyciągnę go i znów poczyszczę, a jeśli te falowanie zniknie wniosek będzie jeden- elektrozawór będzie przyczyną falowania
    i jak Twoj elektrozawor? masz dalej falowania?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  9. #9
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    szczerze jeszcze się za to nie wziąłem. na weekend będę olej zmieniał więc się wezmę za niego. póki co od ostatniego posta silnik nawet się nie zająknął obroty trzyma.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    ja dzis z nudów i może dla zasady bo wszyscy rozbieraja i czyszcza zabrałem sie za niego,i jak ktos ma pecha to nawet w p...... żyletke znajdzie ,obrucił mi sie torks w łbie sruby i koniec troche poszła i staneła i zostawic nie mogłem,wymontowałem wtryski , naciąlem rowek i wykreciłem, przeczysciłem , skrecam chciałem wymienic na inną srube i znów dupa wymyslili sobie M7, zanim znalazłem miałem dosc, czas czyszczenia zaworu 125 min zostala jeszcze jazda, ale jak odsapne

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 17:45
  2. [JTS] Test OBD
    Utworzone przez Majka w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 14:19
  3. EVAP elektrozawor przewietrzania oparów paliwa.
    Utworzone przez bubu321 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-07-2009, 12:57
  4. [156] Test 156 1.9 JTD
    Utworzone przez MICHAL-TBG w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-01-2009, 12:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory