Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: przełącza się na benzynę

  1. #1
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Question przełącza się na benzynę

    witam
    problem jest taki
    przy wciśnięciu pedału tak 3/4 lub do końca często przełącza na benzynę. dzieje się to już przy około 2500 - 3000 tys. obrotów (pedał wciśnięty szybko) . przy powolnym dodawaniu gazu silnik ciągnie do ponad 5000 tys i nie przełącza. filtry wymienione, sterownik (STAG 4) ustawiony na przełączenie przy 5500 obr/min. dzieje sie tak od jakiś 2 miesięcy.
    domyślam się że jest to spowodowane zbyt dużym poborem gazu i nie wyrabia parownik ale to tylko domysł. co zrobić by to jakoś naprawić/poprawić/wyczyścić? rady mile widziane
    pozdrawiam

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cinas jaki masz tam reduktor?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Mnie sam przełączał się na benzyne jak miałem padnietą sondę.

  4. #4
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    GrzesiekK jest to Zavoli Zeta- sam tak kiedyś go tak opisałeś w tym wątku http://www.forum.alfaholicy.org/lpg_...lozyc_gaz.html

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Pierwsze co zarzuć kawałek otuliny piankowej na czujnik temp. reduktora, niech go nie chłodzi.

    Generalnie szukałbym problemu z zasilaniu fazą ciekłą, może złapałeś przy tankowaniu syf i masz zapchane sitko na ssaku wielozaworu w butli, generalnie trzeba zapiąć kabel i popatrzeć dokładnie w czasie jazdy co się dzieje.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    ok tak zrobię po obserwuję z kompem.
    a jak jest z tą "mazią" tak to nazwę która się gromadzi w parowniku. no chyba że w tym się nie odkłada. w instalacji II generacji bynajmniej tak miałem, ale był taki korek co można było go odkręcić i spuścić tą maź.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar norek
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    alfa romeo 156 sw 2.0 jts , alfa romeo 145 boxer 1.6
    Postów
    154

    Domyślnie

    u mnie była podobna sytuacja w alfie 166 2.0 TS. okazało się że czujnik map.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Jak GrzesiekK. mówi, temperatura podstawa czujnik reduktora i czujnik temp. gazu opiankować albo zawinąć w grubszą gąbkę to podstawa. Może to być czujnik P1/Map, może ci reduktor przymarzać, mogą być membrany już sparciałe, możesz mieć zaklepany przewód pod autem i nie daje rady, może być ssak w butli zapchany albo filtr fazy lotnej. Bez komputera się nie obejdzie, jak sam widzisz.

  9. #9
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    to ja chyba pójdę po najmniejszej linii oporu - oddam do gazownika. póki co się uspokoiło

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  10. #10
    lukasgt
    Gość

    Domyślnie

    wydaje mi sie że możesz mieć zbyt ubogą mieszankę ustawioną na lpg-jak wciskasz gaz mocniej to komputer odczytuje to jako brak LPG--ale gazownik powinien to sprawdzić sam

Podobne wątki

  1. Alfa bierze LPG i benzynę?
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-12-2013, 08:10
  2. sam przełącza z gazu na benzynę
    Utworzone przez jaro1984 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 10:33
  3. Duże spalanie bierze benzynę i gaz :(
    Utworzone przez michalmc008 w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-04-2013, 20:06
  4. Spala gaz i benzynę równocześnie
    Utworzone przez Alfalotnik w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-01-2010, 19:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory