Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Usterka ABS 2,4JTD 2000r.

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar kolos22
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2000 rok
    Postów
    19

    Domyślnie Usterka ABS 2,4JTD 2000r.

    Witam,

    Kilka dni temu zapaliła mi się lampka ABS. Podłaczyłęm więc komputer i FES 2.61 pokazał mi nastepujący błąd: 0A - Front RH speed sensor not feasible - domyślam się, że chodzi tu o prawe przednie koło od strony pasażera... Skasowałem błąd po czym kontrolka ABS zgasła, jednak gdy znowu ruszyłem ponownie wyskoczyła usterka. Sprawdziłem rezystancję czujników dla porównania na czujniku z lewej i prawej, wyszło mi po około 800 ohmów czyli chyba jest dobrze(?). Sprawdziłem jakie jest napięcie podawane na czujniki i tak: na prawy front jest 6,40 V, a na lewy font jest 2,3V i czy to zbyt wysokie napięcie może być problemem?

    Gdy odpiąłem prawy przedni czujnik to na kompie mi wyszło 0B - Front speed sensor in OC - czyli wniosek jest taki, że obecnośc czujnika jest rozpoznawana tylko.... no własnie... nie bardzo wiem co dalej...

    Aha, wypiąłem sterownik ABS, wyczyściłem styki i ponnownie założyłem - usterka zgasła, ale tylko do ponownego ruszenia..... - efekt taki sam jak kasowanie usterki z kompa.

    Bardzo Was porszę o pomoc co dalej z tym robić...

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Może tarczka z którego czytają czujniki pulsy jest zabrudzona lub są tam jakieś opiłki metalu przyklejone (tarczka jest magnetyczna ) to napięcie też dziwne jest. Sprawdź połączenia tych kabli do sterownika.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Witam,

    Ja męczę się z ABS co zimę. Poszły 3 czujniki przednie prawe.
    2x błąd czujnika - wymiana pomagała. Obecnie (cała zima) błąd: nieprawidłowa liczba ząbków tarczy, czy jakoś tak.
    Diagnozuje FES 2.5

    Przy okazji wymiany hamulców próbowałem dojść do tej "koronki" ale nie dałem rady.
    Co prawda od 3 lat co zimę nie mam ABSu ale fajnie by było z niego korzystać skoro jest.

    Dodam że każdy czujnik który "znudził się" mojej Ali jest lekko spiłowany na płaskim boku od strony koła. - no ale teraz jest całkiem inny błąd.
    Czujniki sprawdzałem i są fizycznie sprawne.
    Pomożecie?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał gyver4ever Zobacz post
    Przy okazji wymiany hamulców próbowałem dojść do tej "koronki" ale nie dałem rady.
    tam nie ma koronki, w łożysku są zamontowane magnesy - może coś się z nimi stało?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Kali_33 jesteś tego pewien że łożysko/piasta spełnia również rolę koła nadawczego?
    Zagłębiałem temat w eperze i alledrogo, ale do takich wniosków nie doszedłem.

    Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wodzisław Śląśki
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 r. Alfa Romeo 147 JTD 8V 2001r
    Postów
    334

    Domyślnie

    Miałem podobny problem też zapalał mi się ABS i do tego ASR itp pojechałem do mechanika od AR wzioł na kompa i okazało się że gdzieś jest kabel dostał wody i robił takie fiksy najprawdopodobniej między centralką a czujnikami niestety błąd znikną więc narazie nie zostało miejsce zlokalizowane dokładnie jak będę robił zawiechę będzie więcej czasu żeby zerknąć.
    Krzysiek
    Alfa Romeo 156
    2.4 20V JTD 175 km

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Tomek G.
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 156 2.5 V6 blue cosmo
    Postów
    142

    Domyślnie

    Ja bym obstawiał zawilgotniałe/zaśniedziałe kable. Mam to samo-kontrolka zapala się po kilku minutach od odpalenia auta, poprzedni właściciel twierdził że walnięty jest czujnik w prawym tylnym kole, ale gdy tej zimy temperatura spadła do -10, -15 ABS odżył. Podobny numer miałem kiedyś w lagunie, problem znikną po rozpięciu, dokładnym osuszeniu i uszczelnieniu złączki zaraz przy kole.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    ABS robi diagnostykę układu przez pierwsze kilka metrów od skasowania błędu i w tym czasie ABS działa mi poprawnie (na lodzie łatwiej to się sprawdza). Po około dwóch pełnych obrotach koła ABS wywala się.
    Na kompie odczyt ze wszystkich czujników pokrywa się na 3x po 3,5kmh a przednie prawe ma np: 5kmh lub skacze na 2kmh i błąd o niewłaściwej liczbie sygnałów z nadajnika.
    Czujnik sprawny.

    Jak się dostać do tego łożyska/nadajnika? zdejmuję tarczę a później? wybić piastę? - tam chyba jest jakaś nakrętka zabezpieczająca półoś...

  9. #9
    you
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    A ja mam taki problem, że podczas włączania zapłonu w ogóle nie zapala mi się kontrolka ABS (jeszcze nie spr żarówki), podłączyłem sobie pod FiatECUScan i pokazuje mi błąd 0B - Front RH speed sensor in O.C. po skasowaniu błędu i ponownym podłączeniu się do ECU znowu mam błąd, a nawet nie ruszam samochodu. Co może być przyczyną tego błędu? Problem z czujnikiem, bo jak wynika z pierwszego postu kolega ma taki błąd po jego odpięciu.

    Podejrzewam, że w/w błąd zapala lampkę ABS i poprzedni właściciel ją odłączył.
    Ostatnio edytowane przez you ; 09-02-2011 o 10:13

Podobne wątki

  1. Problem z temperaturą i nie tylko. 156, 2.4JTD, 2000r.
    Utworzone przez Tommy_BC w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-02-2013, 15:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory