Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Nierówne wolne obroty + przerywa podczas przyspieszania JTD 10V

  1. #1
    swienty
    Gość

    Domyślnie Nierówne wolne obroty + przerywa podczas przyspieszania JTD 10V

    Problem z autem jest taki, że przy wciśnięciu pedału gazu do oporu bardzo często zapala się kontrolka silnika i przez chwilę auto "nie ciągnie" - po czym znowu jest ok.
    Przy mocniejszym wciśnięciu (ale nie do końca) wszystko jest ok.
    Odpuszczenie gazu pomaga. Przy ponownym wciśnięciu do końca problem najczęściej pojawia się ponownie.
    Jeśli nie odpuścimy to problem powraca - jedzie-przerywa-jedzie-przerywa-jedzie -> tak to mniej więcej wygląda.
    Usterka pojawia się na wyższych biegach (3, 4, 5 - na 6 być może też, sam nie sprawdzałem) - na 1, 2 bardzo rzadko, albo nawet wcale.

    Dodatkowo na wolnych obrotach nie chodzi równo - czuć to nawet po tym, że lekko trzęsie się buda.

    Silnik to 2,4 JTD 136KM zrobiony na 175KM zaraz po wyjeździe z salonu.
    Rocznik 2000, na liczniku 340kkm.

    Poniżej odczyty z FESa.

    Coś z pełnego buta poniżej:
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/hi1.gif
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/hi2.gif
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/hi3.gif
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/hi4.gif
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/hi5.gif
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/hi6.gif
    Zastanawia mnie to, że obroty i wychylenie pedału gazu które widać są takie niskie - miałem na pewno coś koło 3-4krpm i gaz wciśnięty do oporu - czyżby program aż tak wolno się odświeżał?

    Teraz coś ze spokojnej jazdy:
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/lo1.gif
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/lo2.gif
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/lo3.gif

    Wolne obroty na postoju:
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/stop1.gif
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/stop2.gif
    http://modne-szaty.pl/pliki/pliki/stop3.gif

    Zaraz po podłączeniu zostały wykasowane błędy - po chwili pojawiły się ponownie:
    P0235 - Boost Pressure
    P0101 - Mass air flow
    P0110 - Intake Air Temp

    Ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak?
    Przepływomierz niedawno wymieniony na nowy.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Odnośnie falowania i nagłej dziury w gazie. Wygląda na regulator ciśnienia paliwa tak na 99%.. załącz logi, nie fotki. Czyszczenie albo wymiana.


    Jak P0235 wyskakuje ponownie bez odpalenia silnika to szukaj przyczyny w czujniku ciśnienia doładowania. Tylko pytanie czy podczas chip'u nie narobili jakiś ceregieli i przyjdzie Ci z tym błędem żyć. Przy tym błędzie powinna przywitać cie kontrolka silnika.
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 26-01-2011 o 15:17

  3. #3
    swienty
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    załącz logi
    Tzn?
    W którym miejscu to jest? :>

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    Jak P0235 wyskakuje ponownie bez odpalenia silnika
    Błąd wykasowałem w czasie jazdy i po chwili znowu się pojawił.

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    Przy tym błędzie powinna przywitać cie kontrolka silnika.
    Kontrolka silnika zapala się dokładnie w tym momencie w którym na chwilę brakuje mocy.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Zakładka graph, tam zloguj do jednego pliku Excela.

    Po odpuszczeniu gazu wszystko wraca do normy? Przeczytaj poza tym pierwszy post w temacie MCSF.

  5. #5
    swienty
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    Zakładka graph, tam zloguj do jednego pliku Excela.
    Ok, postaram się to wrzucić w tym tygodniu

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    Po odpuszczeniu gazu wszystko wraca do normy?
    Tak

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    Przeczytaj poza tym pierwszy post w temacie MCSF.
    Ok

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    U mnie wtórnie 235 permanentnie się pojawiał przez zapchany EGR.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  7. #7
    swienty
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    Odnośnie falowania i nagłej dziury w gazie. Wygląda na regulator ciśnienia paliwa tak na 99%.. załącz logi, nie fotki. Czyszczenie albo wymiana.


    Jak P0235 wyskakuje ponownie bez odpalenia silnika to szukaj przyczyny w czujniku ciśnienia doładowania. Tylko pytanie czy podczas chip'u nie narobili jakiś ceregieli i przyjdzie Ci z tym błędem żyć. Przy tym błędzie powinna przywitać cie kontrolka silnika.
    Trochę przespałem sprawę, bo auto więcej stało niż jeździło.
    Teraz mam trochę czasu i mogę pogrzebać przy 166.
    Logi jakich parametrów załączyć?
    Mam FES w wersji 2.3.1 i można zrobić wykres max 4 parametrów.

Podobne wątki

  1. Alfa 156 2.4 JTD PRZERYWA PO CZAS PRZYSPIESZANIA
    Utworzone przez adadus27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 20:21
  2. [156 1.9 JTDm] Spadające obroty podczas ostrego przyspieszania
    Utworzone przez Kubasinski w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 19:50
  3. [GTV] 2.0 V6 TB Przerywa podczas gwaltownego przyspieszania
    Utworzone przez maras145 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 10-06-2012, 18:05
  4. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 31-08-2011, 20:29
  5. [145] NIerówne obroty
    Utworzone przez Zim0n w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-12-2007, 15:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory