Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Twarde sprzęgło pod koniec wysprzęglania

  1. #1
    Andi-166
    Gość

    Question Twarde sprzęgło pod koniec wysprzęglania

    AR 166 2.0 TS 16V - Sprzęgło tak do ponad połowy wbija się lżej (ale powiem, że nie lekko) a tak pod koniec, po około 2/3 odczuwa się dużą twardość. Ale wtedy jak nacisnę mocniej, to wbiję do końca. Ale na ostatnim odcinku jest naprawdę ciężko i nawet lekko skrzypi. Nic nie stuka, nie szarpie gdy ruszam, wysprzęgla w okolicy 2/3 wciśniętego, biegi wchodzą dobrze. Czy zapowietrzone ??? A gdzie jest ten wysprzęglik, aby odpowietrzyć? Trzeba wejść pod auto? Czy z góry dostanę się? Dzięki za porady.
    Aby odpowietrzyć, to ktoś musi popompować i przytrzymać wciśnięte, tak? Podobnie jak w hamulcach rozumię.

  2. #2
    leszekbodzio
    Gość

    Domyślnie

    Kolego wysprzęglik masz przy skrzyni biegów musisz wejść do kanału tak jak napisałeś odpowietrza się jak hamulce ,zanim zaczniesz odpowietrzać to sprawdź najpierw czy nie masz z niego wycieków i sprawdź stan płynu w zbiorniczku. Tu masz fotę tego wysprzęglika.
    Ostatnio edytowane przez leszekbodzio ; 29-01-2011 o 21:54

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ScorpioPL
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Mini Cooper S Kuga 2.5T
    Postów
    149

    Domyślnie

    Zapowietrzone to nie jest bo wtedy jest miekko i wpada w podłoge, obstawiam rdze na koncu wysprzeglika od wewnątrz i temu ten opór na końcu.
    było Giulietta 1.8 '83 LPG, 164 2.0TS '94 LPG, 166 FL V6 2.5 24v LPG , 159 2.0JTDm 170km
    jest Mini Cooper S 170 KM, Kuga 2.5T 250KM bo benzyna musi mieć doładowanie

  4. #4
    Andi-166
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki Panowie No tak, to może być rdza. W zbiorniku płyn mam. Nic nie ubywa od grudnia 2010 kiedy kupiłem to auto. Da się rozebrać, aby oczyścić, wypolerować? Ewentualnie drogi jest nowy? Myślę, że to chyba nic z dociskiem, czy tarczą. Poza tym , że ciężko wysprzęgla po 2/3, to nie czuję objawów startej tarczy. W innym aucie (Renault 19 Chamade) to jak poszła tarcza, to biegu nie mogłem wbić. Gasiłem silnik i wbijałem. A tu wysprzęgla, myślę na dobrej wysokości. Bo tak poza połową. Tak około.

  5. #5
    leszekbodzio
    Gość

    Domyślnie

    Możesz śmiało go rozebrać i poddać regeneracji zestaw naprawczy gumek do uszczelnienia kosztuje 20zł w motoryzacyjnym, a wysprzęglik używany kosztuje 60-80zł a możesz trafić na gorszy niż twój, jak go rozbierzesz to i odrdzewisz.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fkkamil
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków/Dęblin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM Progression
    Postów
    219

    Domyślnie

    Odnawiając trochę temat. Objawy mam takie same, wyczytałem wiele wątków odnośnie takich objawów sprzęgła i u siebie też obstawiałbym wysprzęglik. Tego gumowego bałwanka na końcu mam roztarganego, na gładzi tłoczyska jest mokro od płynu hamulcowego i wyczuwalny jest taki dziwny nalot. Myśle, że post ScorpioPL pomoże wielu rozwiązać problem. Odnośnie czyszczenia nalotu z rdzy - nie rozbierałem wysprzęglika ale mam pytanie czy czyszcząc go z rdzy nie rozszczelnie go? (choć i tak jest już nieszczelny)

Podobne wątki

  1. Twarde sprzęgło.
    Utworzone przez romeo147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2011, 17:43
  2. [155] Twarde sprzęgło
    Utworzone przez Jerry1 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 19:55
  3. Twarde sprzęgło
    Utworzone przez merlin007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2010, 20:08
  4. [145] Twarde sprzęgło
    Utworzone przez gordon771 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 17:22
  5. [146] twarde sprzęgło
    Utworzone przez michalalfa146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-04-2008, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory