Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: 1.9 M-jet VS 2.0 JTS + Sekwa który ma mniejszą awaryjność?

  1. #1
    Allkey
    Gość

    Domyślnie 1.9 M-jet VS 2.0 JTS + Sekwa który ma mniejszą awaryjność?

    Witam.
    Jako człowiek wygodny do tej pory woziłem się na hydro z pod znaku kół zębatych. Ostatnio naszło mnie na taczuszkę. Jako że zawsze wydawało mi się że włoskie auta uciekają z pod 4 liter, wybór padł na alfę. Na początku myślałęm jeszcze nad 166 ale puki co optycznie wolę 156.
    Do rzeczy.
    Szukam auta oszczędnego ( ) ale wole dołożyć te 5-10 na 100km żeby nie wkładać w silnik co roku majątku.



    Jak często w Je* TD padają wtryski?
    Jak często padają pompy w obu modelach.
    Sonda lambda/katalizator elementy lubiące wariować?

    Silniczki krokowe, filtry, oleje pomijam bo wiadomo że raz na rok warto zbadać temat... minimum

    Jeżeli to ma znaczenie będę szukał auta z kierownicą nie po naszej stronie bo tak mi się lepiej jeździ

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    O JTS + LPG zapomnij.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    O JTS + LPG zapomnij.
    Nawet żadnego nie ma zagazowanego na allegro.
    Bezpośredni wtrysk to nie środowisko dla LPG
    W Twoim przypadku pozostaje albo 1.8 Twin Spark z gazem, albo 2,5 v6 na LPG
    W obu przypadkach polecam diesla.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Nawet żadnego nie ma zagazowanego na allegro.
    Bezpośredni wtrysk to nie środowisko dla LPG
    W Twoim przypadku pozostaje albo 1.8 Twin Spark z gazem, albo 2,5 v6 na LPG
    W obu przypadkach polecam diesla.
    ...a,ja polecam v6!!!

  5. #5
    Allkey
    Gość

    Domyślnie

    Myślałem nad zimnymi wtryskami. Ale w takim razie opiszcie co lubi sobie strzelić. Bo w tym roku na auto mam przeznaczone max 10 koła. Przy założeniu że belka ma być trafiejką ( nawet z posypanym zawiasem ), nie chciał bym niespodzianek typu laweta 200 naprawa 3000 w środku sezonu wypadowego
    Jak wyżej pisałem. Co ile wtrysk leje
    Nie wiem czy e JTD są ale zmienne fazy i pochodne jak padają.
    I jeszcze spytam za wczasu. W 156 jest normalnie z elektryką czy jak w mazdzie ? Mówię o garażowanych sztukach.

    powyżej 2.0 benzyniak odpada z racji spalania. Nie chce jaj typu obecne 24L gazu w porywach do 35.


    @cuoreventi
    Kojarzysz tego Cayane z doklejonym "S" co lata po szczecinie? On ma chyba biturbo i jest w gazowni. Więc co do możliwości to temat rzeka
    Ostatnio edytowane przez Allkey ; 02-02-2011 o 03:23

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Za 10tyś. to może być ciężko kupić coś dobrego,oczywiście kupisz,ale sporo musisz dołożyć! A awaria w 10-12 letnim samochodzie teoretycznie może przydarzyć się wszędzie?! Na diesel-kach się za bardzo nie znam więc się szczegółowo nie wypowiadam,ale na pewno nie mają zmiennych faz rozrządu (benzyniaki to mają 1.6 1.8 2.0) Co do gazu,to ja mając 3.0 v6 takiego spalania nawet w mieście w korkach nigdy nie zanotowałem o jakim piszesz,myślę że max. przy rozsądnym traktowaniu taki to 15-18,ale rozumiem że i tak Cię zraża?!!

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cayenne może i mieć gaz bo turbiny tak nie przeszkadzają jak bezpośredni wtrysk. Masz przecież wtryski w komorze spalania i się stopią jak nie będą wtryskiwać paliwa które przecież je chłodzi. Są i patenty na to, m.in niewielkie wtryskiwanie paliwa na jeden cykl spalania, no ale z racji skomplikowania tej konstrukcji: raz że nie każdy gazownik się podejmie, dwa że nie każdy gazownik już ma w tym doświadczenie - a chyba nie chcesz żeby uczył się na Twoim aucie, a po trzecie koszty koszty i jeszcze raz koszty takiej instalacji.

    Najbardziej doskwierającą przypadłością elektryczną w 156 są przepalające się żarówki. pozycyjne H6W na potęgę, czasem także jakaś od podświetlenia pokręteł zegarów itp.

    Każda benzynowa 4 cylindrówka ma zmienne fazy rozrządu czyli wariator,
    Diesle mają za to turbinę o zmiennej geometrii.

    W JTDm wtryski nie leją, za to problemem są padające przepływomierze (do 2006r), EGR, czasem zapieczone łopatki w turbinie no i też czasem dwumas. DPF w 156 nie było.
    Wspólny problem dla diesli i benzynówek to zacinający się termostat.
    Jeśli chodzi o same benzyniaki to tutaj musisz uważać na stan oleju (zawsze pod Max) i dbać o częstszą wymianę rozrządu. Do JTS dochodził jeszcze problem nagaru ale tylko do 2003 roku.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Krótko zwięźle dlaczego JTS + LPG to głupota:
    - JTS jako wtrysk bezpośredni wymusza osadzenie wtryskiwacza PB w komorze spalania, jeśli nie pracuje, przegrzewa się zapieka
    - JTS używa paru różnych typów mieszanki PB, chodzi o uwarstwienie w pewnych warunkach rozkładu mieszanki w komorze spalania, paliwo w czasie jednego cyklu pracy danego cylindra podawane jest kilkoma wtryskami PB w celu takiego napełnienia cylindra aby mieszanka przy denku tłoka miała inną gęstość (mniejszą) niż przy świecy zapłonowej, ma to na celu większą ekonomię/mniejsze spalanie a nadal brak problemów z zapłonem mieszanki.
    - nigdy nie uzyskamy takich mieszanek wtryskiem pośrednim LPG w okolice zaworów ssących!!!

    Dlatego JTS+LPG wtrysk pośredni to po prostu coś jak zwykły Twinspark na mikserze, proteza i cofanie silnika w rozwoju ....

    Co prawda jest Vialle LPDi czyli wtrysk LPG w fazie ciekłej przez wtryskiwacze PB wtrysku bezpośredniego, ale z tym Vialle to jak z YETI, niby wiadomo że jest, ale nikt nie widział
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Co prawda jest Vialle LPDi czyli wtrysk LPG w fazie ciekłej przez wtryskiwacze PB wtrysku bezpośredniego, ale z tym Vialle to jak z YETI, niby wiadomo że jest, ale nikt nie widział

    Oto i jest YETI którego nikt nie widział. Co prawda z instalacją Tartarini

    http://www.youtube.com/watch?v=RG0xOqoCeoQ

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Znam 2 użytkowników zagazowanych jts-ów, nie narzekają, nie wiem jakie mają instalację ale wraz z gazem spalana jest benzyna chyba żeby wtrysków nie zabić.
    Takiego jts-a nie kupisz za 10tys gdyż sama instalacja prawie tyle kosztuje.
    Celuj w jtd, choć za tą kasę na wielką bezawaryjność też bym nie liczył, ale różnie bywa.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 22:06
  2. [GTV] GTV awaryjność
    Utworzone przez jakubjjj w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 31-03-2012, 18:20
  3. Awaryjność alfy 147
    Utworzone przez Peluspel w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-03-2010, 00:40
  4. Przepływomierz który jest który
    Utworzone przez HISZPAN w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-12-2009, 14:58
  5. [156] Awaryjność
    Utworzone przez sivy w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 21-09-2008, 14:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory