Strona 1 z 10 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 93

Temat: [156 JTD] Chyba koniec turbosprężarki??!

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie [156 JTD] Chyba koniec turbosprężarki??!

    Zauważyłem w ostatnim czasie dziwne wycie w czasie jazdy z pod maski w okolicach 2000 obr. jak dodam gazu lub odejmę, jak dodam to poźniej przeradza się w standardowy gwizd, a jak odejmę to poniżej 2000 zanika. Oprócz tego mam duże ilości oleju w układzie dolotowym między sprężarką, a intercooler'em, w rurze łączącej jest taka ilość oleju, że aż przecieka, dodatkowo kilka razy mi się zdarzyło, że jak odpaliłem to w tym momencie z układu wydechowego buchnęło niebieskim dymem i czuć było spalony olej. Zurzycie oleju wzrosło do około 1 litr na 3 tys. kilometrów. W trakcie jazdy nie widać niebieskiego dymu za samochodem. Co sądzicie?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    No to masz ostatni dzwonek aby oddać ją do regeneracji. Dźwięk jak zawodzenie karetki pogotowia?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Dokładnie, żona wczoraj jak prowadziła to to usłyszała i mówi że fajnie cos wyje, ja mowię ,że może fajnie, ale nie koniecznie dobrze, bo tego nie było i może to koniec turbiny. Masz moze jakis namiar na reg. turbosprężarki, jakies tel. czy adres w małopolsce?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    Tu możesz nawet załatwić sprawę korespondencyjnie:
    http://www.turbojulita.pl/
    http://www.turbo-tec.pl/
    http://www.jsturbo.com.pl/porady.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Nie chciałbym Cię denerwować, bo tak się cieszyłeś z tych 170KM, ale to chyba chip dał radę i powalił turbinę.
    Pozdrawiam i powodzenia.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał kmito
    Nie chciałbym Cię denerwować, bo tak się cieszyłeś z tych 170KM, ale to chyba chip dał radę i powalił turbinę.
    Pozdrawiam i powodzenia.
    Spoko, raczej nie sądzę nie takie modyfikacje przeprowadzałem w innych autach i padały lub nie turbosprężarki. Druga sprawa to turbina ma zapas ładowania około 50%, czyli jak ładuje standardowo 1,2 bara to musi 2,4 bara wytrzymać, a ja przypuszczam, że u mnie jak 0,2 wzrosło ciśnienie to wszystko. Poza tym mój błąd bo przed modyfikacja pojawiało sie lekkie "moczenie" turbiny i zamiast to wcześniej zrobić, to olałem i wiadomo, że to sie może tylko pogłębić. W każdym razie po zmianie turbiny i założeniu dużego IC mam zamiar kręcić na 200KM. Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Dzięki za info, może się orientujesz czy turbina w mojej Alfie jest taka sama jak w 2,4 JTDM 175 KM??

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar SEm
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Oborniki Śląskie
    Auto
    Brera + Alfa RWD
    Postów
    152

    Domyślnie

    Na 100% turbina. Lepiej na tym nie jechać dalej niż do regeneracji. Mi się udało zregenerować i jest OK.

    Inna sprawa że tez myślałem o chip-tuningu. mam prawie taki sami silnik jak 159 2,4, turbosprężarka identyczna, wiem bo przy regeneracji dostałem części od tej z 159. Przy okazji awarii turbosprężarki miałem opcję kupić, jak sądziłem nowszą od 159, ale w serwisie powiedzieli, że to ta sama. Wczoraj rozmawiałam z mechanikiem i odradził jakiekolwiek ingerencje w oprogramowanie jeśli chcę spokojnie pojeździć. Z drugiej strony prawie wszyscy mówią o chip-tuningu diesla jako o najbardziej efektywnej i bezpiecznej metodzie doładowania. Jestem w kropce. Może ktoś z fora robił chip-tuningu silnika który mam i ma jakieś doświadczenia??

  9. #9
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    nie chcę zaczynać nowego tematu więc podepnę się tutaj bo też chodzi o turbo. Mianowicie mam taki problem że wilgotny w oleju mam wąż prowadzący do interkulera. Wprawdzie na bieżąco sprawdzam olej i nic się z nim nie dzieje, tzn nie pobiera go jakoś więcej ba powiem nawet więcej że prawie wcale tego oleju nie bierze, ale zaniepokoił mnie właśnie ten wilgotny wąż. Co na ten temat myślicie? W jaki sposób najprościej jest sprawdzić czy turbo pada czy nie? Z góry dziękuję za rady.
    pozdrawiam serdecznie

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    W rurze intercoolera zawsze jest trochę oleju bo jest tam doprowadzona odma odpowietrzająca skrzynię korbową. Skoro rura jest wilgotna na zewnątrz to znaczy że nie jest szczelna - ja w swojej wywaliłem sprężyste opaski fabryczne i zastąpiłem je skręcanymi (o wiele lepiej trzymają) i po problemie. Co do chip tuningu to jeśli się to robi z głową to nic się nie dzieje z silnikiem - ja mam u siebie podniesioną moc i moment w granicach 20% jest o.k. - zrobiłem już po modyfikacji 40tys km.
    A silnik 2,4 JTD 20v stopniowo przechodził fabryczną ewolucję (poprzez modyfukację oprogramowania ) od 150KM przez 175KM do obecnie 200KM, więc ma odpowiedni potencjał
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. regeneracja turbosprężarki
    Utworzone przez PearBoy w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-04-2014, 14:54
  2. Czy to koniec silnika , chyba panewka
    Utworzone przez Mytek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-09-2013, 10:06
  3. [159] części do turbosprężarki 2,4
    Utworzone przez stanleyma w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 12:43
  4. regeneracja turbosprężarki
    Utworzone przez PearBoy w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 21:03
  5. Koniec Alfa Romeo, koniec legendy, koniec pasji....
    Utworzone przez simeone w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-05-2012, 22:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory