Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Gtv - swap silnika a zawieszenie

  1. #1
    wera
    Gość

    Domyślnie Gtv - swap silnika a zawieszenie

    jak w temacie - przymierzam się do swapu silnika, bo mój niestety umarł
    Naprawa nie wchodzi w grę, bo zależy mi na czasie - stąd zamiar wstawienia innego silnika.
    I tu pojawia się problem - mam namiar na silnik 3.0 V6.
    Czy podejdzie on do auta, w którym oryginalnie był 2.0 V6 Tb ?
    Ten 3-litrowy silnik dostanę z całym osprzętem, więc skrzynia, przepływka i sprzęgło będą, chodzi mi raczej o to, czy nie będzie problemów z półośkami i przeniesieniem napędu etc.
    Będę wdzięczna za wszelkie uwagi.

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,529

    Domyślnie

    a sterownik? a amorki w v6 3l nie sa inne? a sprezyny?przeciez silnik 3l jest sporo ciezszy sprawdz sobie po numerach czesci katalog masz na ogolnym http://www.forum.alfaholicy.org/topi...sci-vt2162.htm

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,529

    Domyślnie

    dubel

  4. #4
    wera
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki, sprawdzę co jeszcze wszystko by trzeba było wymieniać.
    Pewnie koszt wyjdzie wtedy porównywalny do zakupu gołego silnika 2.0

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbas
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Mrągowo / Warszawa
    Postów
    111

    Domyślnie

    oj wera, szkoda to słyszeć, na ALTcie było wydać, że bella nie jest w formie ale widzę, że jednak się rozsypało można się dopytać czemu padł silnik ?

    co do przekładki, ciężko powiedzieć, szukałem nawet na zagranicznych forach ale nic nie znalazłem o takiej próbie, z TSa na 3.0 ludzie próbowali ale tam wiadomo, że przednie zawieszenie trzeba zmienić

    może jakiś telefon do serwisów dłubiących w Gtv ? powinni wiedzieć jakie są różnice

    zdecydowanie daj znać jak to się rozwinie, powodzenia :!:
    QbaS
    75 3.0 V6 Corsa, Giulia '68

  6. #6
    wera
    Gość

    Domyślnie

    Hej qbas
    Na ALTcie wina leżała w czujniku podciśnienia, a silnik padł zasadniczo od... przekręconej panewki
    Dam znać jak się sprawa potoczy.
    Pozdrówki

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbas
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Mrągowo / Warszawa
    Postów
    111

    Domyślnie

    Cytat Napisał wera
    Dam znać jak się sprawa potoczy.
    no koniecznie, w razie czego mam pełną dokumentację serwisową do Gtvki, może da się z tego wygrzebać informacje o potencjalnych problemach tylko raczej sporo czytania jest
    QbaS
    75 3.0 V6 Corsa, Giulia '68

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Wszystko jest takie same . Trzeba włozyć silnik z osprzetem , sterownikami i poczatkiem wydechu . Moim zdaniem nie powinno być wiekszych problemów z przekładką to jest zamiana V6 na V6 i elementy zawieszenia są takie same

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    w GTV seryjnie byly tez 3.0 wiec problemow wiekszych nie powinno byc.Musiala bys popytac ludzi ktorzy w tym siedza.Mysle, ze obejdzie sie bez niespodzianek.Co innego gdybys robila swapa w alfie 145 z 2.0 na 3.2 ktorego w ofercie nie bylo :wink:
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

  10. #10
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    678

    Domyślnie

    Hi
    wszystko widać w EPER

    różnice sprężyna, zwrotnica, amortyzator, BELKA POPRZECZNA - inaczej mocowany stabilizator,
    półosie takie same w obu silnikach.

    Myśle że spokojnie można przeszczepić 3.0 bo nie jest dużo cięższy, chyba należałoby wymienić amortyzatory i sprężyny na jakieś sportowe bo może być problem z prowadzeniem w zakrętach ( szybka jazda ) .


    pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  2. [145] Swap silnika z 1,4 8v BX na 1,6 8v lub 1,7 16V
    Utworzone przez ADI_BoXER w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 15:47
  3. Swap silnika 156 Na 3.0
    Utworzone przez raiderslbn w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2011, 13:18
  4. [GTV] Swap silnika z 2.0TB na 3.0 12v od AR 164
    Utworzone przez olis_22 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 21-04-2010, 23:02
  5. [155] Swap silnika z 16v na 8v ??
    Utworzone przez jacoff w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-01-2010, 10:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory