Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: zapieczone lusterka, biegi nie chcą wchodzić

  1. #1
    Lisia147
    Gość

    Domyślnie zapieczone lusterka, biegi nie chcą wchodzić

    Witam Uprzedzam, że jestem dziewczyną także jeśli ktoś by zechiał mi pomóc to bardzo proszę o jakieś proste wyjaśnienia Informacji szukam dla swojego taty.

    Mamy taki problem z lusterkiem (prawym) w alfie 147, mianowicie nie można go ustawić bo przesuwa się tylko odrobinę ... lewe chodzi fajnie. Lusterka są oczywiście elektryczne. Czy jes możliwe, że coś tam w środku się zapiekło ?? Jeśli tak to co można zastosować, od razu piszę, że WD-40 nie działa.
    No i jeszcze biegi, wchodzą bardzo ciężko a 5 to tragedia w ogóle... czy może to być spowodowane tym, że auto dość długo stało nieużywane i biegi muszą się 'wyrobić' ??
    No to tyle, tylko się ze mnie nie śmiejcie

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Luz na pedale sprzęgła masz?

  3. #3
    Lisia147
    Gość

    Domyślnie

    mam

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Pierwsze co zróbcie to uzupełnijcie płyn i odpowietrzcie układ. Był na forum w dziale 147 opisywany sposób na odpowietrzenie. Na postoju przy zgaszonym silniku pewno biegi ładnie wchodzą. Jak problem by powracał trzeba szukać przyczyny w pompie sprzęgła, wysprzęgliku lub przewodach.

    W benzin alfe masz czy diesel?

  5. #5
    Lisia147
    Gość

    Domyślnie

    Czytałam własnie o płynie i i odpowietrzaniu i podsunełam ten pomysł tacie. Jednak on twierdzi, że ze sprzęgłem wszystko ok, dobrze wysprzęgla ale biegi źle się przesuwają bo mogło coś tam zardzewieć, dlatego pytam czy mogło dojsć do takiej sytuacji w ogóle przy dłuższym nieużywaniu...
    Alfe mam w dieslu

    W ogóle szukam jakiejś książki o tym modelu na allegro bo ciężko się połapać co i jak jesli wcześniej miało się zupełnie inne auto :/

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Powiedz tacie, że się myli. Absolutnie nie może być żadnego luzu na pedale sprzęgła, znając życie pedał bierze przy samej podłodze. Niech podniesie maskę i zerknie pod akumulator w stronę skrzyni czy czasem nie jest mokra od płynu hamulcowego. No chyba, że masz skrzynie biegów z wysprzęglikiem wewnątrz. Płyn w zbiorniczku może być, ale jest podzielony na komory i komora dotycząca sprzęgła może być pusta. Takie zabezpieczenie przed utrata hamulców w razie awarii.

    W dziale zrób to sam masz eLearn do 147 ściąg i pokaż tacie jak wygląda układ hydrauliczny i mechanizm zmiany biegów.

  7. #7
    Lisia147
    Gość

    Domyślnie

    Ok zaraz mu to wszystko powtórze. Dzięki za info Pedał rzeczywiście bierze dość nisko, ale w granicach rozsądku no i ten luz to też minimalny.

    A co z tymi lusterkiam ??

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Nic na siłę wszystko młotkiem.. ktoś na pewno pomoże przy problemie lusterek


    http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/
    chyba ten mniejszy plik jest w PL (169MB)

  9. #9
    Lisia147
    Gość

    Domyślnie

    No to ściągam, dzięki

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Co do lusterka to nie potrafię pomóc ale problem ze skrzynią biegów dotknął mnie w zeszłym tygodniu. Jeśli nie występują kłopoty ze sprzęgłem to problem może być umiejscowiony w okolicach lewarka zmiany biegów. Ja najpierw miałem kłopot ze znalezieniem trójki przy redukcji. Inne biegi wchodziły dość opornie. W ostatniej fazie zupełnie zgubiłem piątkę a potem wsteczny. Skończyło się na wizycie w serwisie. Do wymiany poszły cięgła. Jedno już w ogóle nie pracowało. Oprócz tego po wymianie cięgieł mechanizm wybierania biegów musiał zostać przeczyszczony i przesmarowany. Łączny koszt usługi serwisowej razem z zakupem części to ok. 800-900 zł. Mamy auta z tego samego rocznika. Może przypadłość też jest taka sama....

Podobne wątki

  1. [147] po wymianie sprzęgła bieg 1 i R nie chcą wchodzić
    Utworzone przez Alfa_147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 14:27
  2. zapieczone pierścienie? 2.0 TS
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-07-2010, 15:59
  3. masz alfe ? nie bój się ostro wchodzić w zakręty!
    Utworzone przez TREMOR w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-08-2009, 21:44
  4. [155] Zgasł i nie chce wchodzić na obroty - 2.5 V6
    Utworzone przez luxik10 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-10-2008, 07:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory