Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Kilka pytań odnośnie nie w pełni sprawnego silnika 1.6

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar tiger_kj
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    Cztery
    Postów
    8

    Domyślnie Kilka pytań odnośnie nie w pełni sprawnego silnika 1.6

    Witam. To mój pierwszy post, ale problem jak najbardziej poważny.

    Mam 156 z silniczkiem 1.6 z gazem. Kupiona została we wrześniu, wymieniony "na dzień dobry" został w niej rozrząd. Jakieś dwa tygodnie temu, kiedy wracałem do domu, trochę ją przycisnąłem na trasie i po zjechaniu na drogi, po których jeździ się wolniej, okazało się, że autko zaczęło terkotać. Terkotanie występuje tylko przy dodawaniu gazu. Na luzie, albo kiedy zdejmuję nogę z pedała terkotania nie słychać. Oprócz tego, wydziela się sporo spalin.

    I teraz do rzeczy. Autko zostało oddane do mechanika, podobno jednego z lepszych w moim mieście, jeśli chodzi o silniki. Po osłuchaniu auta, stwierdził, że musi ono zostać u niego. Za silnik zabrał się "od dołu", ponieważ auto miało podobno wycieki oleju. Mechanik przeszlifował panewki, wymienił olej i filtr oleju oraz dolał do silnika płyn, bodajże K2 Doktor Car Spec.

    Kiedy odbierałem autko, mechanik powiedział, że wycieków już nie ma, ale silnik jest tak zajeżdżony, że trzeba szukać nowego. Jak się okazało, mojej mamie, która na co dzień jeździ Alfą, ktoś źle wytłumaczył, lub ona źle zrozumiała, jaki powinien być poziom oleju na bagnecie, w związku z czym Alfa jeździła przez cały czas z olejem dużo poniżej minimum. Mechanik zalecił kupno "gołego słupka silnika" i przełożenie go. Obecnie Alfa jeździ, no ale cały czas terkocze i nie wiadomo ile jeszcze pojeździ. Mechanik stwierdził, że nie opłaca się przeprowadzać remontu silnika, ponieważ "nie wiadomo co tam jeszcze wyjdzie" i że lepiej i taniej będzie kupić nowy i go przełożyć.

    No i teraz dochodzę do sedna. Czy taki silnik faktycznie lepiej jest wymienić, czy szukać nowego? Czy może oddać auto do innego mechanika, żeby ten postawił swoją diagnozę?

    Jeśli zdecydowałbym się na wymianę silnika, to czy zamiast 1.6 można wstawić 1.8 albo 2.0?

    Dziękuję z góry za pomoc i za przeczytanie całego mojego posta

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kowall85
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    AR 156 1.8 ts 2000r
    Postów
    288

    Domyślnie

    witam ja bym raczej remontował , kupisz inny silnik i nie masz pewności co kupujesz :/:/ a po kapitalce wiesz że masz dobry silnik (pod warunkiem że remontował go dobry mechanik)

    ---------- Post added at 20:38 ---------- Previous post was at 20:35 ----------

    Jeżeli zdecydujesz sie na nowy silnik bo np. masz pewne źródło to pakuj 1,8 lub 2,0

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na odległość nikt nie zdiagnozuje silnika, więc trudno coś radzić.
    Zwykle na naszym forum doradzamy wykonanie remontu własnego silnika, bo kupno innego używanego to może być kot w worku do remontu - więc wtedy zapłacisz podwójnie.
    No i zmień tego mechanika bo to kowal jakiś jest i oszust.
    Leczenie TS-a (bo chyba o taki silnik chodzi) jakimś motodoktorem urąga wszelkim zasadom.
    A jak to możliwe, że samochód wyjechał z warsztatu z nieodpowiednim stanem oleju po takiej naprawie !!!
    Może ten facet nic nie zrobił, tylko skasował pieniądze, dolał jakiegoś zagęstnika i stwierdził, że silnik jest do remontu.
    Jeśli wymieniał panewki i szlifował wał to po co lał zagęstnik?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    nie rozumiem co to znaczy mechanik przeszlifował panewki, dolał motodoktora???
    Kup inny silnik jak już taki fachura łapy tam wsadzał to nic dobrego z niego nie będzie.
    Spier....j od niego jak najszybciej.

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar tiger_kj
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    Cztery
    Postów
    8

    Domyślnie

    Poziom oleju po wyjechaniu od mechanika był dobry, chodzi o to, że silnik jest "zarżnięty" przez to, że Alfa wcześniej jeździła na bardzo małej ilości oleju. Przynajmniej tak twierdzi mechanik. Facet ma dobrą reputację jeśli chodzi o robienie silników, ale w większości robi niemce, typu Audi, VW czy BMW, może na Alfach się nie zna po prostu.

    Czyli lepiej jednak robić remont silnika niż kupować nowy? A jeśli znalazłbym pewne źródło, to 1.8 albo 2.0 bez problemu i żadnych modyfikacji wejdzie zamiast 1.6?

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    jak chcesz bez modzenia to 1.6, mechanik nie wiem jak vagi robi ale po raz 2 napiszę co to znaczy: mechanik przeszlifował panewki, dodał motodoktora???
    Może przez swoją niewiedzę bajki o ilości oleju wciska, nie wiem, nie znam, nie oceniam.
    Zmień mechanika.

    Jeszce zapytam tak ile naprawa kosztowała?, bo jeżeli szlifował wał, nowe panewki itd to tanio nie było i warto remontować, pod warunkiem że ogarnął temat?
    Ostatnio edytowane przez dance1 ; 15-03-2011 o 21:12

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jak już bedziesz szukał silnika to patrz na roczniki, co bys później nie kupił po liftingu do modelu przed liftem lub na odwrót bo bedzie trzeba przez to wymienic wiecej gratów... Nawet nie napisałes z którego to roku auto.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie kombinuj z 1,8 i 2,0 bo możesz mieć kłopoty ze sterowaniem.
    Te silniki mają zmienną długość dolotu realizowaną poprzez zawór dwukomorowy, czego nie znajdziesz w 1,6.
    Poza tym skrzynie biegów mają inne przełożenia.
    A co do mechaników to cenię takich, którzy jak zobaczą TS-a to mają odwagę się przyznać, że się boją przy nim grzebać.
    Zrobienie rozrządu w tym silniku wymaga specjalistycznych narzędzi i dużego doświadczenia.
    Nie wiem skąd jesteś, ale we Wrocławiu jest może kilku facetów (oprócz mnie) którzy mają o tym jakieś pojęcie.

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar tiger_kj
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    Cztery
    Postów
    8

    Domyślnie

    Auto z roku 2001.

    Rozrząd robił mi inny mechanik, nie miał z tym problemów, także chyba auto pójdzie do niego.

    Jestem z okolic Słupska, czyli auto robione w tym mieście.

    Naprawa kosztowała 550 zł. Mechanik powiedział, że przeszlifował panewki (tzn. oddał do szlifowania komuś, nie wiem dokładnie co to oznacza, auto stało w warsztacie 4 dni) i dolał tego doktora do oleju, miało to uciszyć owe terkotanie.

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Może to tylko wariator poszedł? ale to tylko gdybanie... a własnie rozrząd wymieniałes, to czy przy wymianie rozrządy wymieniany był wariator?

Podobne wątki

  1. [155] Kilka pytań odnośnie 155 2.0 8v
    Utworzone przez DJBisonus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-09-2014, 11:22
  2. Kilka pytań odnośnie 156
    Utworzone przez featmilka w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 13-11-2011, 11:47
  3. Kilka pytań odnośnie AR 166 2.0 TB
    Utworzone przez dzida84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-04-2011, 22:46
  4. [155] Kilka pytań odnośnie 155 1.7 TS
    Utworzone przez LukaszLU w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-01-2010, 21:24
  5. Kilka pytań odnośnie 164
    Utworzone przez T omek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2007, 09:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory