Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Alfa 145 1.6 rzędowy, problem z obrotami na jałowym biegu

  1. #1
    rchwalowski
    Gość

    Domyślnie Alfa 145 1.6 rzędowy, problem z obrotami na jałowym biegu

    Witam.
    Mam taki problem z moim silnikiem:
    Autko odpala normalnie. Obroty w normie. Kręci się jak trzeba. Nie widzę spadku mocy ani innych objawów ale :

    Gdy prowadzę auto na biegu i wysprzęglam na bieg jałowy ( np w celu zatrzymania się) coś dziwnego dzieje sie z obrotami. Silnik potrafi zawiesic obroty na ok 1500 czasem nawet na 1700 obr/min na kilka sekund a potem opadają same do normalnego poziomu czyli ok 900 obr/min. Obroty nigdy nie spadają ponizej 900. Auto sie nie dlawi ani nic takiego. Jedyne co zauwazylem to zawieszanie obrotów po wysprzęgleniu na kilka sekund i to tez nie zawsze. Czasem jest normalnie...

    Czy ktos wwie co sie dzieje z moją Alfa? To moja pierwsza Alfa i chce o nią zadbac a nie mam jeszcze doswiadczenia z tymi autami...
    Jezeli ktos wie co moze byc przyczyna mojego problemu to prosze o pomoc.

    Z gory dziekuje.

    Pozdrawiam

  2. #2
    ViP Maniak resoraków Avatar Rufik
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    wigry 3/AR166 1,4 tdi
    Postów
    822

    Domyślnie

    mi to wygląda na awarie silniczka krokowego
    [IMG][/IMG]Lubia chlyb ze tustym

  3. #3
    rchwalowski
    Gość

    Domyślnie

    Czyli sądzisz że wystarczy przeczyścic silniczek?

  4. #4
    Tiga
    Gość

    Domyślnie

    Pewnie silnik krokowy. Przeczyscic,a jesli to nic nie da to nowy. Istnieje tez opcja przepustnicy , lub przepływki ,ale skoro nie ma spadku mocy i szarpania to raczej odstawiłbym ta teorię do lamusa.

    Pozdrawiam Tiga

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie Re: Alfa 145 1.6 rzędowy, problem z obrotami na jałowym bieg

    Cytat Napisał rchwalowski
    Witam.
    Mam taki problem z moim silnikiem:
    Autko odpala normalnie. Obroty w normie. Kręci się jak trzeba. Nie widzę spadku mocy ani innych objawów ale :

    Gdy prowadzę auto na biegu i wysprzęglam na bieg jałowy ( np w celu zatrzymania się) coś dziwnego dzieje sie z obrotami. Silnik potrafi zawiesic obroty na ok 1500 czasem nawet na 1700 obr/min na kilka sekund a potem opadają same do normalnego poziomu czyli ok 900 obr/min. Obroty nigdy nie spadają ponizej 900. Auto sie nie dlawi ani nic takiego. Jedyne co zauwazylem to zawieszanie obrotów po wysprzęgleniu na kilka sekund i to tez nie zawsze. Czasem jest normalnie...

    Czy ktos wwie co sie dzieje z moją Alfa? To moja pierwsza Alfa i chce o nią zadbac a nie mam jeszcze doswiadczenia z tymi autami...
    Jezeli ktos wie co moze byc przyczyna mojego problemu to prosze o pomoc.

    Z gory dziekuje.

    Pozdrawiam
    latem przerabialem takie cos :>>> w moim przypadku padl przeplywomierz.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał rchwalowski
    Gdy prowadzę auto na biegu i wysprzęglam na bieg jałowy ( np w celu zatrzymania się) coś dziwnego dzieje sie z obrotami. Silnik potrafi zawiesic obroty na ok 1500 czasem nawet na 1700 obr/min na kilka sekund a potem opadają same do normalnego poziomu czyli ok 900 obr/min.
    U mnie takie objawy dawał zacinający się krokowy.

  7. #7
    rchwalowski
    Gość

    Domyślnie

    Witam.

    Sluchajcie...wycignalem krokowca,pryeczyscilem najlepiej jak umialem.
    Zostawilem go do wyschniecia na 2 dni.
    Dzisiaj zamontowalem go do samochodu,podlaczlem spowrotem akumulator,odpalam, a tu zaczal chodzic jak diesel!!!!
    Przerazilem sie strasznie....ale po nagrzaniu sie uspokoil sie i chodzi normalnie.Nie dotykalem gazu az do zalaczenia wiatraka.Obroty schodza teraz ladnie do 900. Czasami jak stoi na jalowym to zjedzie troszke nizej ale zaraz podnosi i chodzi normalnie.
    Nie wiem teraz co z tym klekotaniem ktore bylo na poczatku.
    Jak sadzicie czy to jest normalne po odlaczeniu aku na 2 dni czy tez wariator sie skonczyl?
    Bardzo sie zdiwilem poniewaz przed czyszczeniem krokowca nie slyszalem nigdy zeby tak pracowala moja niunia...

    Co o tym sadzicie? Zaznaczam ze po nagrzaniu przestala klekotac.

    Bardzo prosze o opinie doswiadczonych kolegow.

    Dziekuje i pozdro dla wszystkich.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    rchwalowski, uzupełnij profil...

    olej spłynał i dlatego miales warkot, mozliwe tez ze masz mineralny olej i zanim do głowicy dopłynie ci wszystko sie tłucze w głowicy.. warto by sie tym zainteresować..

  9. #9
    rchwalowski
    Gość

    Domyślnie

    Czyli sadzisz ze to raczej nie wariator? Wiesz...wczesniej auto tak nie pracowalo a ja tylko wyjalem krokowca....

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    moim zdaniem dosc istotne pytanie.jaki masz olej?
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

Podobne wątki

  1. [33] problem z obrotami na jałowym
    Utworzone przez Jesion w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 00:03
  2. Drżenie kokpitu na biegu jałowym Alfa 166 2,4 JTD
    Utworzone przez Niziu23 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2012, 22:27
  3. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 08:21
  4. Problem z obrotami na 1 i 2 biegu
    Utworzone przez Jasiek84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-11-2011, 22:53
  5. Problem z obrotami na biegu jałowym.
    Utworzone przez piotrek1110 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 21:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory