Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Sportronic - położenie sekwencyjne

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie Sportronic - położenie sekwencyjne

    Mam następujący problem: w położeniu D skrzynie ładnie zmienia biegi, gdy przełączam na sekwencyjną wówczas mogę przełączać biegi, ale na początku skrzyni sama przerzuca bieg. Przykład: ruszam z miejsca 1 dochodzę do około 7000 tyś obrotów i skrzynia sama zmienia bieg na 2, później już nie. Czy to normalne a może ja coś robię źle. Proszę o radę.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wujo
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Mokrsko (NL Den haag)
    Auto
    ALFA 75 3.0V6 QV - 75 2.5V6 Milano - 75 3.5V6 SAVALI - 155 Q4 - Dodge Ram SRT-10
    Postów
    395

    Domyślnie

    To jest normalne. Jak dla mnie ta skrzynia jest do bani. Niby przełączam na sekwencje a skrzynia i taki robi swoje.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Ale w połozeniu sport "trzyma" wyzsze obroty, przez co reakcja na nacisnięcie pedalu gazu jest lepsza, przynajmniej u mnie

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Pytanie: Czy jest opcja, że w położeniu sekwencyjnym sam może przełączyć bieg?. Czytałem, że w skrzyni jest jakieś zabezpieczenie, które same może przerzucić bieg. Ale to tylko domysły, bo ja w automatach jestem zielony.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Jeżeli ciśniesz go do odcięcia i nie probujesz zmieniać biegu to sam go przełączy na wyższy. Podobnie w drugą stronę - jeżeli jadziesz na 4 biegu, hamujesz do zera i nie redukujesz biegów to skrzynia zrobi to za Ciebie.

  6. #6
    MichałGdy
    Gość

    Domyślnie

    No ok to może ja się dołączę z małym OT, bo widzę, że jest to świeża sprawa. Przy jakich obtorach zmienia Wam bieg ? U mnie z 1na 2 i z 2 na 3 jest ok, ale z 3 na 4 to makabra...obroty dochodzą nawet do 2300 :/

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał MichałGdy Zobacz post
    No ok to może ja się dołączę z małym OT, bo widzę, że jest to świeża sprawa. Przy jakich obtorach zmienia Wam bieg ? U mnie z 1na 2 i z 2 na 3 jest ok, ale z 3 na 4 to makabra...obroty dochodzą nawet do 2300 :/
    Popatrz sobie na prędkość. Minimalna do zmiany biegu z 3 na 4 to ok. 60-62 km/h na sekwencji. Sprawdź sobie przy takiej zmianie i nie dodawaniu gazu i próbie utrzymania takiej prędkości jakie będziesz miał obroty. Będą oscylować w okolicy 1500. To dlatego komp nie pozwala wcześniej zmienić biegu, bo miałbyś po zmianie za niskie obroty co nie jest zdrowa dla silnika.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #8
    kosa64
    Gość

    Domyślnie

    Bo jakby nie była do bani, to można by jeździć cały czas na 7000 tys obrotów

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    W takim razie rozumiem, że pomimo wybrania sekwencji, skrzynia sama w pewnych przypadkach może zmienić bieg. A może mi ktoś bardziej szczegółowo opisać? Na czym to polega?

  10. #10
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Sterownik skrzyni pilnuje żeby obroty silnika nie były zbyt wysokie lub zbyt niskie. Gdy wskazówka na obrotomierzu zbliża się do 7000 skrzynia wrzuci wyższy bieg. Gdy jadąc na 2 biegu będziesz chciał zatrzymać samochód skrzynia w pewnym momencie (około 1000 obrotów) zmieni bieg na niższy.

Podobne wątki

  1. [146] Położenie filtra paliwa.
    Utworzone przez Dymkoss w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 02:04
  2. położenie potencjometru przepustnicy
    Utworzone przez tomek198135 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-02-2011, 16:25
  3. filtr paliwa położenie
    Utworzone przez newers w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-10-2010, 14:09
  4. Jak się reguluje położenie maski?
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-03-2009, 23:53
  5. [33] Znaczki na tylnej klapie - położenie
    Utworzone przez Grzegorz83 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-06-2007, 09:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory