Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Obroty, raz za niskie raz za wysokie ??

  1. #1
    michalek
    Gość

    Domyślnie Obroty, raz za niskie raz za wysokie ??

    Witam, opisze może jak to było miałem problem z falującymi obrotami falowały pomiedzy 600-1500 wyczyściłem przepustnice. Zrobiłem reset parametrów i obroty byly oki nie falowaly przez kilka dni. Za kilka dni postanowiłem podładować akumulator i oczyścić klemy, wszystko ładnie podlaczylem. Odpaliłem i obroty nagle wzrosly na 1300 myslalem ze to chwilowe i ze zaraz spadna na 800 900, i ruszyłem w miasto a obroty zamiast spadać to zaczely wzrastac na 3000 i nie chcialy spasc spadaly na 2500 maxmyalnie. i w panice ze bylem poza domem zaczalem odlaczac wtyczki na poczatku od przeplywki nic nie dalo oborty byly podwyzszone ztwierdzilem ze to nie przeplywaka, no to zaczalem odlaczac krokowy tez nic nie dalo oborty zaczely falowac 3000 2500 cos w tym zakresie no to mysle sobie poze linka sie jakos zaciela tez nie to, i w panice bylem takiej ze mialem przy sobie zestaw kluczy torx i zaczalem wykrecac srube co jest przy przepustnicy myslem ze da sie tym wyregulowac zeby oborty spadly i tez nic nie dalo Wiec jak juz dojechałem do domu podalczylem kompa FES i odczytalem bledy ( byl tam blad juz nie pamietam dobrze ale cos czujnik polozenia przepustnicy klapy albo nastawnik ale to mi sie wydaje ze odpinalem wtyczke krokowego i przeplywki) skasowalem i zrobilem reset zaplilem i oborty unormowaly sie. No i to nie koniec historii gdy przychodze do samochodu z rana po nocy i jest zimny odpalam to oborty NIE wzrastają na 1200 1300 tylko jest jakies odrazu 600 -500 tak jakby miał zaraz zgasnąć ale nie gaśnie i jak juz sie trozgrzej to oborty sie mormuja na 800 -900 i nie faluja. Ale to nie koniec historii gdy juz jest rozgrzany i obroty się ładnie utrzymują zgasze autko i odopale a tu oborty nagle na 2000 tys i tak je trzyma po chwil spadaja na 1500 i na 1000 dodam gazu oborty znow wzrastaja na 2000 i tak sie dziej caly czas ??? co to moze byc? moze czujnik temp ? nie wiem poradzcie cos ?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - reset parametrów adaptacyjnych robić już potrafisz, ok
    - a wiesz co to jest adaptacja i kiedy ją robimy w silniku z ECu M1.5.5
    - twoje problemy wynikają z braku adaptacji, tak mi się wydaje z twego opisu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    michalek
    Gość

    Domyślnie

    wydaje mi sie ze weim co to jest adpatacja wlasnie przyjechałem od kolegi mechanika który zajmuje sie głownie elektormoechaniką i mechanika podpiąl KTS-a wykasował błedy i chcielismy zrobic rest silnika krokowego i reset parmatrow nie weim jak to dokladnie sie tam nazywało bo w kts inaczej sie troszke to nazywa. i wyskakiwał ciągle jakiś błąd przy restwoaniu tych parmetrów ze niechcialo dokonczyc restowania no ale po odpaleniu auta obroty powróciły do normalnej wartosci czyli dalo to cos ten reset. Było dobrze ale nie dawało mi to spokoju , wiec postanowiłem zainstalować u niego na kompie alfadiaga no i co po zainstalowaniu i zrobieniu restu silnika krokowego i parmetrow i odpaleniu obroty wzrosly na 2000 i spadaly po woli przejechalaem sie i cały czas wzrastały na te 2000. No to znowu KTS podpiety i reset i obroty normlanie sie zachowują on mowi ze to moze byc zesputy silnik krokowy i sie zacina. I jescze przeplywka jest na wykonczeniu bo na postoju 12 podaje powinna wiecej mow ze tak do 14.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    przepływka na postoju to ok 9kg/h
    jednak nie wiesz co to jest adaptacja
    po resecie odpalasz silnik i czekasz aż wentylator załączy się z dwa razy, albo obserwujesz parametr Addition factor row 1 aż z wartości "0" zmieni się na jakąkolwiek inną
    a przede wszystkim po resecie trzeba wyłączyć stacyjkę na 90s!!!! inaczej du.a z resetu

  5. #5
    michalek
    Gość

    Domyślnie

    -u mnie przeplywka podaje 12 ma postoju ?
    - dobrze nie wiem co to jest adaptacja, mam FiataEcuScan 2.6 alfadiaga nie mam bo na laptopie mam win 7 a na wirtualnej maszynie nie uruchamia mi sie loader niestety chyba od tego ze nie mam tej wrtualizacji jak opisywal bubu
    - opisze jak robie reset parmatorów na FES: kasuje błędy jesli śą jakieś czesto mi wywala błąd P0170?ale może dlatego ze mam gaz ? następnie przechodze w adpatacje robie reset silnika krokoweego wyl zaplon na 90 sek pozniej wlaczam zaplon i robie reset parametrów samodoposowawczych wyl zpalon na 90 sek i uruchamiam silnik, a obroty wskakują od razu na 2000tys czy tak mam być ?? i czekać aż się włączy wentylator dwa razy przy takich obrotach ?? i na jakim silniku trzeba to robic bo ja czesto na nagrzanym robie reset czy na zimnym to robic? nastepnie czy FES jest ten parametr Addition factor row 1 ? i po resecie musi pokazywać 0 ? jak zmieni sie na inna od zera do reset zrobiony tak ? czy jeszcze trzeba czekac az sie wentylator zalączy ? Prosze mnie pooprawić jesli cos jest nie tak ??

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał michalek Zobacz post
    -u mnie przeplywka podaje 12 ma postoju ?
    za dużo dla obrotów ok 840, dla większych pokaże większy przepływ powietrza
    Cytat Napisał michalek Zobacz post
    następnie przechodze w adpatacje robie reset silnika krokoweego wyl zaplon na 90 sek pozniej wlaczam zaplon i robie reset parametrów samodoposowawczych wyl zpalon na 90 sek i uruchamiam silnik
    jak robisz reset parametrów adaptacyjnych to silniczka nie musisz bo jego ustawienia kasują się z adaptacyjnymi za jednym razem
    Cytat Napisał michalek Zobacz post
    a obroty wskakują od razu na 2000tys czy tak mam być ??
    nie powinno tak być a spadają na dół po jakimś czasie?
    Cytat Napisał michalek Zobacz post
    i na jakim silniku trzeba to robic bo ja czesto na nagrzanym robie reset czy na zimnym to robic?
    ja robię przy temp poniżej 70 st bo od tej temp komp zbiera dane z czujników (tak znalazłem na forum i tak robię)
    Cytat Napisał michalek Zobacz post
    nastepnie czy FES jest ten parametr Addition factor row 1
    TRA - jest w FES-ie
    Cytat Napisał michalek Zobacz post
    i po resecie musi pokazywać 0 ?
    tak bo inaczej nie zrobiłeś resetu
    Cytat Napisał michalek Zobacz post
    jak zmieni sie na inna od zera do reset zrobiony tak ?
    to znaczy że adaptacja się udała
    Cytat Napisał michalek Zobacz post
    czy jeszcze trzeba czekac az sie wentylator zalączy ?
    ja czekam do zmiany TRA a później tak jeszcze z 5 minutek bo ten parametr (u mnie) jeszcze przez jakiś czas się normuje i nie zwracam uwagi czy wentylator się załącza czy nie, choć zazwyczaj chociaż raz załączy się
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 29-03-2011 o 12:38

  7. #7
    michalek
    Gość

    Domyślnie

    dzieki kolego troche mnie naprowadziles, Zrobilem tak jak napisałes. Tylko FES nie chcial mi zrobic restu ale pare razy resetowałem az w koncu w TRA pokazały sie zera pozniej wkoczyla jakas tam wartość i caly czas sie zmieniała dwa razy mi sie wlaczyl wentylator i caly czas pokazywało inna wartosć. No mysle ze teraz bedzie w miare dobrze, i oborty zaczeły torche falować ale to juz lepsze niz zatrzymywanie sie na 2000 jeszcze zobacze rano jak sie zachowuje czy sie załaczy ssanie

Podobne wątki

  1. [MiTo] Zawieszenie niskie a krawężniki wysokie
    Utworzone przez swiezak w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-05-2013, 20:54
  2. [145] [boxer] niskie obroty
    Utworzone przez bobryt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-05-2010, 11:02
  3. Za niskie obroty
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 11:38
  4. niskie obroty co moze byc
    Utworzone przez andzia3.0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-06-2009, 10:23
  5. [156] niskie obroty..
    Utworzone przez RAMON110 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-12-2008, 12:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory