Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: [166] wspomaganie kierownicy - coś się zaczyna krzaczyć

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie [166] wspomaganie kierownicy - coś się zaczyna krzaczyć

    witam

    od pewnego czasu zaobserwowałem, że wspomaganie kierownicy działa nieco inaczej nie mogę powiedzieć na tą chwilę że się zepsuło ale zauwazyłem taką rzecz :

    otóż kierownica pracuje z pewnym delikatnym oporem ... wspomaganie pracuje mogę prowadzić jednym palcem ale kiedy kierownica jest w pozycji np. na wprost to podczas jazdy i skrętu trzeba pokonać najpierw pewny opór żeby ją przekręcić.

    nie wiem dokładnie jak to opisać żeby dokładnie zobrazować ten objaw. Kiedyś kierownica pracowała płynnie i była ... sprężysta, elastyczna nie wiem jak to nazwać w kazdym razie działała ok a od pewnego czasu pracuje z pewnym lekkim oporem. pierwszy centymetr ruchu obrotu jest taki jak by była przyklejona dołsłownie do czegoś ... a później już jest ok
    kiedyś też po skręcie 90' odbijała samodzielnie a teraz trzeba samemu powrócić ... do położenia na wprost.

    sprawdziłem płyn wspomagania jest ok.

    macie jakieś pomysły co to moze być ewentualnie jak zdiagnozować czy to pompa padła lub jakieś inne podzespoły ?

    help :?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    widzę ża jak ja napisze posta to jak jest jedna odpowiedź to sukces

    ale żeby było jeszcze fajniej to zauważyłem pewną prawidłowość zjawiska.

    dzieje się tak w chwili kiedy silnik jest max nagrzany.

    jak odpalam auto jest ok a im bardziej samochód nagrzany tym objaw się nasila. :|?:

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pompę raczej bym wykluczył - skoro wspomaganie działa, a pompa nie buczy. Wygląda na to, że jest jakaś nieszczelność w samej przekładni - jak olej jest zimny to jeszcze szybko reaguje, a podem jak się rozgrzeje i olej staje się rzadki to ciśnienie jest zbyt małe.

  4. #4
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166
    widzę ża jak ja napisze posta to jak jest jedna odpowiedź to sukces
    No przepraszam ale ja na każdy twój temat staram sie odpowiedzieć. :wink:
    Tu przykłady:
    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...ghlight=#83412
    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...ghlight=#83407
    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...ghlight=#83407

    A Ty nie odpowiedziałeś mi na pytanie, czy działa Ci czujnik otwarcia klapy bagażnika.

    Wracając do tematu to pisałeś, że sprawdzałeś olej w układzie wspomagania.
    1.Sprawdzałeś tylko poziom czy klarowność też?
    2.Jaki jest kolor czerwony, przezroczysty, klarowny i dość gesty, czy brunatny nieprzezroczysty i wodnisty.

    Może wina tkwi po stronie oleju, który jest przepracowanym, nie trzyma parametrów i pompa nie może wytworzyć odpowiedniego ciśnienia.
    Potwierdzało by to pogorszenie po rozgrzaniu.

    Jeżeli olej jest OK to ja bym nie panikował i obserwował dale rozwój wypadków.
    Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    kmito ... przepraszam cię bardzo za brak odpowiedzi :-)
    czujnik działa ...


    dzięki również za poradę jest ona trafna

    okazało się ze płyn jest już mocno przepracowany i po rozgrzaniu traci swoje właściwości
    dzisiaj odstawiłem samochód do serwisu mają wymienić płyn zobaczymy co z tego będzie.

    goś w serwisie powiedział ze taki przepracowany płyn jest podstawowym czynniekiem uszkodzenia części gumowych w układzie wspomagania i po dłuższym czasie wsio pada i trzeba conajmniej regenerować listwę ... mam nadzieję że u mnie na tą chwilę pomoze wymiana samego płynu wspomagania

    pozdrowionka

  6. #6
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Witam dołączę się do tematu mam pytanie czy można samemu wymienić płyn wspomagania kierownicy ,czy trzeba odpowietrzać układ i czy jest jakiś korek do spuszczania starego płynu .Pozdrawiam. <OO>

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    z założenia można wszystko samemu wykonać ... wkońcu w serwisie też to zwykli ludzie robią ...

    pewnie jak bym miał chwilę to bym to sam zrobił bo mam naturę dłubacza :-)

    z tego co wiem co udało mi się wyciągnąć od gościa z serwisu to trzeba to zrobić tak, że spuszcza się cały płyn odkręca się chłodnicę płynu z niej też się zlewa następnie napełnia się układ uruchamia samochód i przekręca kierownicą kilka razy do pełnych obrotów w lewo i w prawo żeby wypchnąć cały syf z listwy ... następnie znowu się wszystko zlewa i napełnia nowym płynem ... ale czy się jakoś odpowietrza to nie wiem ...

    cała operacja to koszt 80zł w ASO FIAT BORSIAK Konstantynów Łódzki ... jeżdzę tam bo mechanik z którym już się trochę skumplowałem ma taką samą bellę i z pełnym zaufaniem powierzam mu swoją ukochaną a do tego jak na ASO mają nieporównywalnie niższe ceny niż serwisy z łodzi ... niekiedy mają 50% mniejszą cenę niż w serwisie a około 10% 20% większą niż u jakiegoś przysłowiowego waldka w komórce ... więc wolę oddawać do ASO

  8. #8
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał peteja_43
    Witam dołączę się do tematu mam pytanie czy można samemu wymienić płyn wspomagania kierownicy ,czy trzeba odpowietrzać układ i czy jest jakiś korek do spuszczania starego płynu .Pozdrawiam. <OO>
    Ze spuszczeniem to nie wiem.
    U mnie opróżnianie odbyło sie w wyniku pęknięcia węża elastycznego. :mrgreen:
    Napełnianie to po prostu nalanie nowego płynu do zbiorniczka i kręcenie kierownicą do czasu aż pompa przestanie terkotać co znaczy, że układ się odpowietrzył.
    Nie jestem pewien czy to jest do końca zgodne procedurą serwisową ASO Alfy. :wink:

  9. #9
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Dzięki za porady Kmito a jaki płyn wlałeś chodzi mi o typ i firma

  10. #10
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał peteja_43
    Dzięki za porady Kmito a jaki płyn wlałeś chodzi mi o typ i firma
    Typ: każdy olej do automatycznych skrzyń biegów o specyfikacji nie niższej niż Dextron II
    Marka: wszystko jedno jaka (olej ten sam tylko opakowania różne) np.Mobil ATF, Hipol ATF, Lotos ATF etc.

Podobne wątki

  1. wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez Arik w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 06-12-2019, 10:34
  2. Wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez DyKy13 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 12:05
  3. [145] wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez wamax w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2010, 08:49
  4. Wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez michu w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-05-2009, 14:51
  5. [156] wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez kamil_gdansk w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-02-2008, 20:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory