Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Problemy po swapie AR 156 3.0

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie Problemy po swapie AR 156 3.0

    Miałem alfę 166 3.0 , stan silnika wydawał mi się na idealny, nie kopcił , nie brał oleju itd, Po przełożeniu go do alfy 156 2.5 nie zmieniłem sterownika oraz pokryw głowicy w których umieszczone są wyjścia do odpowietrzenia głowic, teraz mam zaślepione wszystkie kanały prócz jednego który wchodzi do gumy przed przepustnicą i tak jeżdżę no i zauważyłem że najczęściej przy zapalaniu bardzo kopci na siwo-niebiesko oraz pobiera olej. A więc podejrzewam że Bardzo rzadko ale zdarza się sporadycznie że podczas jazdy jest równiez konkretna zadyma za mną ale po pewnym czasie kopcenie znika. Kiedyś sprzedawałem sterownik silnika od alfy 166 3.0 właśnie też kolesiowi do takiego swapu ponieważ też wspominał że mu kopci bo dostaje za dużą dawkę tylko że niby podczas za dużej dawki auto powinno kopcić na czarno, ale gdy kolega miał zepsutą sondę w swoim 2.0 V6 TB to równiez kopciła mu przy zapalaniu i czasami podczas zjazdy na niebiesko wiec zgłupiałem już. Po wymianie sondy kopcenie znikło całkowicie. Tylko nie pokoi mnie pobieranie oleju, Moglo też przy zbyt niskim poziomie oleju przypiec pierścienie i dlatego kopci, No nie wiem od czego by tu zacząć. Jeśli ktoś z was wie coś na temat wpływu braku odpowietrzenia silnika na jego pracę to chętnie wysłucham bo nie wiem czy zaczynać od sondy czy od zmiany pokryw głowic, czy nawet może zmiana sterownika na 3.0 od 166? Jeżeli nic z tych rzeczy to po prostu wyciągnę silnik i wymienie mu wszystkie uszczelniacze zaworów w głowicach i zmienie pierścienie i wtedy bedzę miał pewność co do silnika ale martwi mnie to ze w 166 ten silnik był bajera. Ja rozgryzę ten temat i puki co mam taką teorię: Przy zapalaniu zimnego silnika dostaje on chwilowo za dużą dawkę paliwa na sterowniku od 2.5 i dlatego kopci, ponieważ potem jest ok, natomiast olej może być również spalany poprzez zasysania go z przedniej komory głowcy silnika V6. Co wy na to?
    Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 24-04-2011 o 18:45

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Dobrze to odczytałem ? zaślepiłeś wszystkie otwory od odpowietrzania skrzyni korbowej, że ciśnienie nie ma ujścia?


    Czy po prostu przewody wywalają ciśnienie do atmosfery?

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    zaslepiony jest otwór na głowicy od strony chłodnicy oraz przewod z osuszacza oleju ponieważ w pokrywie 166 nie ma tem wejscia.

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Moim zdaniem poleciały uszczelniacze zaworów a druga sprawa nie można zatkać całkowicie odpowietrzenia tylko wszystkie przewody odpowietrzenia poprowadzić do separatora oleju(nie osuszacz) i na wyjście z separatora załozyc filtr, otwory w kolektorze ssącym zaślepić

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    nie można zatkać całkowicie odpowietrzenia tylko wszystkie przewody odpowietrzenia poprowadzić do separatora oleju(nie osuszacz) i na wyjście z separatora załozyc filtr, otwory w kolektorze ssącym zaślepić
    no odkładnie bo najpierw jest przepał oleju a później żegnamy się z uszczelniaczami na wale (uszczelniacze na trzonkach to inna sprawa).

    Andrew masz taki filtr na odmie? Bo chce sobie przetestować to rozwiązanie.

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Nie nie mam, w boxerku to przetestowałem i róznicy specjalnej nie zauważyłem poza czystą przepustnicą

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    ale silnik 3.0 nie ma w głowicy otworu do powrotu z seperatora oleju. biorę bankę oleju i jade zaraz na impreze, pomartwie sie najwyżej jutro

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    separator oddaje olej do skrzyni korbowej lub na pompę oleju. Masz odpowietrzenie z jednej głowicy to połącz trójnikiem odpowietrzenie też drugiej głowicy przewód od separatora na kolektor ssący odłącz i zapodaj filterek a otwór w kolektorze zaślep.
    Aha piszesz że ta przednia głowica nie ma odpowietrzenia na zewnątrz więc musi mieć połączenie z kadłubem silnika jest tam wlew oleju bo to róznie wyglada w V6
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 24-04-2011 o 20:09

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    wytłumacze wam to jutro na zdjęciach bo ciężko mi to zrozumieć, a wiec do jutra, jutro napędze ten temat, pozdro

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ok czekamy bo szczerze, za bardzo nie pamietam jak tam jest rozwiązana odma

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Problemy z ABS i VDC
    Utworzone przez grzesiek87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-01-2013, 17:59
  2. 3 problemy...
    Utworzone przez Jack92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 20:58
  3. Dwa problemy
    Utworzone przez Bil-bo w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 13:08
  4. Czy silnik w tej alfie jest po swapie z mniejszego ?
    Utworzone przez Roswell w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 19:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory