Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Temat: [166] Proszę o pomoc w wyborze :) posiadaczy 166 2.4 JTD i 2

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie [166] Proszę o pomoc w wyborze :) posiadaczy 166 2.4 JTD i 2

    Witam wszystkich !!!

    Mam pytanie, a raczej prosze o pomoc w dokonaniu wyboru.
    Mam w najbliższych miesiącach zaplanowaną zmiane autka ze 145 na 166.
    Waham się między silnikami 2.4 JTD a 2.5 V6, jeśli chodzi o ten drugi w gre wchozi tylko (niestety, wiem że to grzech ) zgazowany albo do zagazowania.
    Moja obecna 145 z boxerem spala 11- 12 Pb 95 w mieście więc pewnie 166 z V6 będzie miało większy apetyt.

    Chciałem dowiedzieć sie jeszcze jakie są mniej więcej ceny takich rzeczy jak paski rozrządu, napinacze, rolki, przewody wysokiego napięcia świece (bez robocizny wiadomo każdy mechanik ma swoją cene) w w/w silnikach

    Prosze o wyrażanie opini i uwag użytkowników obydwóch w/w silników

    Z góry dziękuje za pomoc.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Ile chcesz wydac na takie auto? I ktory rocznik?

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Myślę ze około + - 20 tyś a co do roku ... cóż chciał bym jak najmłodsze, ale bardziej przywiązuje uwage do stanu technicznego, wyposażenia i wyglądu samochodu niż do rocznika w kilku słowach wole rok lub dwa starsze, a ładne i zadbane (wiem że ciężko będzie znaleść).
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #4
    mojax
    Gość

    Domyślnie

    Witam !
    Ja mam 2.5 V6 w 156 i jestem bardzo zadowolony z tego silnika, jest cichy ma świetną "górę" i ze spalaniem wcale nie jest aż tak źle. No i ta kultura pracy, przyspieszenia, dźwięk, nie znajdziesz tego w dieslu. Zależy czego oczekujesz od samochodu, jeżeli frajdy z jazdy i usmiechu na twarzy to tylko V-ka, jeżeli komfortu i niskiego spalania 2.4.
    Ceny części zamiennych :
    Rozrząd kompletny z pompą wody ok 750 zł
    Świece 240 zł
    Tyle wiem bo to akurat wymieniałem
    Pozdro

  5. #5
    Dj_Direct
    Gość

    Domyślnie

    w 2.4 JTD - rozrzad ok 250 PLN + pompa wody ok 100 PLN + robocizna (w ASO w BB - 120 PLN). Kolo pasowe ~350 PLN (lubi padac). Oryginalne Dayco prawie 500. Napinacz pneumatyczny paska klinowego (jak szlag trafia kolo pasowe, to i napinacz pewnie tez umiera) - 370PLN. Tansze klocki i tarcze sa w JTD. W silnikach benzynowych - 2.5, 3.0 i 3.2 masz duzo wieksze tarcze i inne zaciski. Of course - hamowanie nieporownywalnie lepsze zapewne, ale i w JTD jest bardzo dobrze jak sie wlozy np. sportowe mintexy i dobre tarcze + dobry plyn. Tlumik do JTD to wydatek ok 1500 za koncowy i srodkowy razem, podczas gdy w benzynie to koncowy tyle kosztuje. Tlumiki lubia sie rozlatywac podobno. Chociaz ja mam jeszcze Ok. Sprzeglo do 2.4 JTD to ok 650 za komplet, kolo dwumasowe to ok 1100. Sprzeglo z kolei do V-ki kosztuje duzo wiecej. Zawieszenie - juz jest coraz lepiej. Mysle ze jesli trafisz na egzemplarz 140/150 KM, mozesz wlozyc virusa i cieszyc sie na serio przyzwoitymi osiagami na poziomie 170/180 KM. A to juz pozwala pojechac Jesli diesel byl dobrze traktowany, na dobrym oleju, turbo nie gwizdze, to pojezdzi jeszcze bardzo bardzo dlugo i masz caly bagaznik do wykorzystania. Natomiast zagazowany egzemplarz tyle bagaznika juz nie da. Podobno z V-kami w gazie przy dobrej instalacji nic sie nie dzieje. Zalezy ile jezdzisz rocznie. Spalanie 2.4 JTD - to przy jezdzie mieszanej z przewaga miasta do 7.5litra. W trasie okolice 7litrow, a nawet mozna mniej. Mysle ze przy takim spalaniu i mocy ok 170KM to wszystko jest w stanie spelnic oczekiwania. Jesli natomiast robisz 15tys km rocznie, to bierz 3.0 V6 - nic nie zastapi tej frajdy i przeciazen w fotelu

  6. #6
    mojax
    Gość

    Domyślnie

    Mam drobne pytanko, jeździsz na mintexach? czy tylko o nich słyszałeś ? Pozdrawiam!

  7. #7
    Dj_Direct
    Gość

    Domyślnie

    jezdze na Mintexach + tarcze Quinton hazel. Na poczatku odrobine piszczaly, ale jak sie poukladaly to jest gut. Zrobilem na nich jakies 40tys i bede zmienial. Kupilem je wysylkowo w AutoGamie z Poznania (chyba tak sie ta firma nazywa). Zestaw zaproponowany przez wlasciciela, ktory testowal takie polaczenie w Subaru Impreza i hamulec byl swietny jak powiedzial. I rzeczywiscie jest grubo Teraz juz moze troche mniej, bo odnosze wrazenie ze sie spiekly do glebi i nie hamuja jak na poczatku, ale i tak jest o niebo lepiej niz Ferrodo Premier ktore byly wczesniej i przy 3 hamowaniu z okolic 100km/h juz nie bylo hamulca... Mintex nie ma efektu fadingu (przynajmniej ja nie zauwazylem) i to jest git

  8. #8
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Mam zagazowane V6 3.0. Chodzi super. Ja polecam. Diesle wysiadają.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  9. #9
    mojax
    Gość

    Domyślnie

    Ja zamierzam kupić Zimmermana ale właśnie nie wiem jakie dobrać klocki, o tych Twoich tarczach szczerze mówiąc nawet nie słyszałem, a jak mniej więcej kształtują się ceny?
    Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam!
    Rav

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    http://otomoto.pl/alfa-romeo-166-C4556194.html

    o tym aucie moge CI wszystko powiedziec. Do niego napewno nic nie musisz dokladac na wejsciu... Wyposazenie wersja jakas lux tj bezowo/czarna tapicerka i inne tam pierdoly. System STR

Podobne wątki

  1. Proszę o pomoc w wyborze
    Utworzone przez lukaszek2424 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 07:27
  2. <b>Proszę o pomoc, poradę w wyborze</b>
    Utworzone przez Miyagi w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 19-12-2011, 00:25
  3. Proszę o pomoc w wyborze tuby basowej
    Utworzone przez zwoli w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-07-2011, 20:09
  4. Proszę (nielicznych) posiadaczy Alf 145 1.9 TD o pomoc
    Utworzone przez jokerssxx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-10-2007, 22:05
  5. Proszę (nielicznych) posiadaczy Alf 145 1.9 TD o pomoc
    Utworzone przez jokerssxx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2007, 20:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory