Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: EGR, MAF czy coś innego ??? 2.4 JTD 136 kM

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie EGR, MAF czy coś innego ??? 2.4 JTD 136 kM

    niedawno regenerowałem turbo i po tym postanowiłem oczyścić i "odślepić" EGR. Po odślepieniu okazało się że pod maską jakby więcej kucyków się zalęgło, ale za to alfka zaczęła puszczać czarne bąki przy byle okazji. Po zaślepieniu z powrotem wróciło wszytko do poprzedniego stanu. W miedzy czasie wyczyściłem MAF`a za pomocą alkoholu propylenowego. Okazuje się, że zarówno przed czyszczeniem jak i po i zarówno z EGR jak i przed, MAF pokazuje mi w FiatECUScan około 420mg/i przy jałowych obrotach i docelowym przepływie 260mg/i. Przy wyższych jest różnie ale zazwyczaj zawyża i to sporo.

    A teraz pytania.
    Czy macie podobne wartości powietrza na sprawnych MAf`ach?
    Czy wymiana MAF`a może spowodować lepsze osiągi z zaślepionym EGZ lub mniejsze dymienie z odślepionym?
    Jaki powinien być prawidłowy typ wkładki MAF, czyli oznaczenie BOSCH ( u mnie koncówka chyba 040 lub coś takiego) bo może poprzedni właściciel kupił pierwszy lepszy

    dodam jeszcze że czujnik doładowania mam także przeczyszczony i nie słychać świszczenia uciekającego powietrza z kolektora turbo ( doładowanie wg FiatECUScan max 2050 mb). Nie udało mi się jeszcze przejrzeć całej drogi powietrza miedzy MAF a turbo.

    pzdr

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Sprawdź czy EGR nie jest zaślepiony na drugim końcu przewodu. Jeśli jest to wartości są jak najbardziej poprawne Jeśli nie, zaślep i przestań się tym martwić. Za dużo powietrza to nigdy za mało, szczególnie na jałowym. Porejestruj trochę Air quantity rzeczywiste i teoretyczne, jak są mniej więcej w zgodzie, auto jeździ dobrze, pali dobrze to się nie przejmuj.
    Ostatnio edytowane przez żuwik ; 09-06-2011 o 20:48

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Oczywiście ze EGR nie jest zaslepiony od drugiej strony (wyciagalem go podczas czyszczenia i spradzania działania).
    A jesli chodzi o ilość powietrza to wydaje mi sie ze jesli przepływomierz podaje za dużo to ECU dawkuje takze wiecej paliwa . Zanim ECU wprowadzi korekte to samochod puści bączka.
    Docelowo chce odślepić EGR ze względu na turbo, ale nie chce jezdzic z zasłona dymną a wiec nie chce "odpuszczać sobie"

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozi146 Zobacz post
    A jesli chodzi o ilość powietrza to wydaje mi sie ze jesli przepływomierz podaje za dużo to ECU dawkuje takze wiecej paliwa . Zanim ECU wprowadzi korekte to samochod puści bączka.
    Nie, diesel to nie benzyna i jemu nie robi różnicy czy pracuje na lambda 3 czy 6, a paliwa dostaje tyle ile jest potrzebne do utrzymania zadanych obrotów. 2 dni temu na tą samą "pułapkę myślową" się złapałem ale to tak nie działa. Wręcz im więcej powietrza tym lepiej się mieszanka spala.
    Docelowo chce odślepić EGR ze względu na turbo
    Możesz wyjaśnić?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Z tego co wiem ilość powietrza ma ogromne znaczenie dla spalania ( nawet dla spalania węgla ). Polecam zagadnienia niecałkowitego i niezupełnego spalania. Nie jestem elektronikiem samochodowym ale wydaje mi sie ze jesli wskazania powietrza beda niewystarczające lub za duze to dawkowanie paliwa bedzie inne a ECU po chwili wprowadza korektę. Stąd moje pytania czy mam odpowiedznie wskazania na jałowych lub przynajmniej ktos potwierdzi ze na jego sprawnym przepływomierzu ma podobne lub całkiem inne.

    Odnosnie zaślepieonego EGR to doczytałem sie ze nie jest to korzystne dla wiatraka. Nie spotkałem sie z wyjasnieniem dlaczego. Podejrzewam ze ma to związek z ciśnieniem lub przepływem spalin

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Ale skoro nie łyknie spalin z EGR to weźmie to samo z czyściutkiego dolotu, więc masz więcej powietrza nie mniej. Z tego powodu po zaślepieniu EGR ilość powietrza przechodzącego przez przepływkę jest większa. U Ciebie nie wiem czemu jest więcej, czy gruszka od EGRu działa? Ja mam zaślepiony EGR i 410 na jałowym. Dawkowanie paliwa się nie zmieni, to nie jest benzyniak Kontrola ilości powietrza służy tylko temu, żeby nie wejść w zakres dymienia, jeśli jest go za mało to dawka jest obcinana.

    Co do wiatraka - jakaś bzdurka internetowa. Nie ma to kompletnie wpływu.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Myślę że masz dużo racji. Dziwi mnie jedynie ta różnica w dymieniu i mocy w zalezności od zaslepionego lub odslepionego EGR, tymbardziej że ilość powietrza (na wskazaniach) się nie zmieniaw zalezności czy jest EGR czy nie. Widzę także że na jałowych mamy podobne wartości więc przepływka może jest oki.
    Myślę że potrzebuje dokładniej przyjrzeć się szczelności układu przed i za wiatrakiem

Podobne wątki

  1. [159] EGR czy coś innego 2.0 jtdm
    Utworzone przez Harvaster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 14-08-2016, 17:30
  2. radio z innego 147
    Utworzone przez czyrek w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-04-2012, 07:40
  3. Sprzęgło czy coś innego?
    Utworzone przez Krzysiek866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 20:16
  4. [155] Maglownica czy coś innego?
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 20-02-2011, 18:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory