Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Kolejna przygoda z tym włoskim draniem.Panewka? korbowód?o co come on i ile kosztuje?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Exclamation Kolejna przygoda z tym włoskim draniem.Panewka? korbowód?o co come on i ile kosztuje?

    Witam,jadąc sobie dziś z pracy wyprzedzałem typka któremu coś odbiło i kiedy zrównałem się z nim, ten przyspieszył... :/ widząc, że jedzie ciężarówka z naprzeciwka trochę mocno dołożyłem i obroty sięgnęły 6500-7 tys, kilka razy odcięło zapłon i...
    i lipa. poleciała chyba panewka bo jak już wróciłem do optymalnych obrotów(moim zdaniem) 2,5-3 tys słyszalne było pukanie w silniku...
    dojeżdzając do świateł wrzuciłem luz i puściłem nogę z gazu. Autko zgasło - brak kompresji pomyślałem.
    Po pomęczeniu go odpalił o przejechałem powolutku 3km do domu.
    Autko postawiłem i zacząłem myśleć nad diagnozą... i tu rodzą się moje pytania

    - pewnie większość z was powie " mało oleju- smarowanie" i dlatego poszła panewka - otóż nie- olej jest, był i będzie u mnie pod max- 10w40 castrola. regularna wymiana co 10 tys.


    Więc: jest tu ktoś, kto miał podobny przypadek? niedawno robiłem kompletnie głowice + kilka innych gratów, więc myślałem, że pojeżdżę trochę bo dół wydawał się sprawny...

    Czy istnieje możliwość pokrzywienia wału korbowego?

    Czy warto robić szlif, dobierać panewki etc?

    Czy jest w ogóle taka możliwość?

    Jakie są jeszcze inne możliwości uszkodzeń innych elementów?

    Czy mogła pójść spinka sworznia tłoku i przez nią są takie jaja?

    no i najważniejsze, Ile i dlaczego tak drogo???

    ach... i czy opłaca się ewentualny zakup anglika na części albo jakiegoś rozbitka by przekładać blok...?


  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Wał T.Sparka można szlifować,występują nad wymiarowe panewki.Jeśli reszta silnika jest w dobrym stanie szlif wału jest moim zdaniem ekonomicznie bardziej uzasadniony niz wymiana silnika.Na przyszłość to raczej odradzam olej Castrol a to z powodu takiego że jest to olej bardzo często podrabiany na naszym rynku,więc tak naprawdę nie wiesz co lejesz...
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Olej kupowałem w norauto więc wydaje mi się, że był ok.
    W poznaniu mogę zrobić szlif za 200pln tyle, że sam musiał bym wygrzebać wał... albo bynajmniej z blokiem jechać, żeby wszystko popasowali.
    Pytanko jeszcze jaki koszt części i co jeszcze mogło paść przy okazji?


  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Puki nie rozbierzesz nie zobaczysz...gadanie że to czy tamto to wróżby z fusów.Wiadomo że wał do szlifierza powinien trafić z blokiem.Do kosztów dolicz zimeringi,uszczelki,najlepiej rozrząd,być może pierścienie(po sprawdzeniu luzu na zamkach).Norauto to taki sam sklep jak każdy inny,jeśli tam się zaopatrujesz przejdź półkę dalej i wrzuć do koszyka MOTULA 6100.Jeśli jesteś z Poznania to w Baranowie jest mała szlifiernia,nie wygląda imponująco,gość też usmarowany ale jest dobry,dokładny i znający się na swoim fachu.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 24-06-2011 o 11:57
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    A masz jakiś numer do niego? bo ja z gościem z Pawłowskiego rozmawiałem.


  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Masz na PW
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Dzięki. W zasadzie u gościa te same pieniądze. Akurat estetyka zakładu mnie nie przeraża bo sam będę ją składał i wszystko czyścił... narazie musze czekać na garaż... bo bez tego ani rusz... miał ktoś kiedyś problemy ze sworzniem tłoka? bo tak sobie myślę, że po tym jak w lutym padł mi rozrząd to swożnie, korby i panewki też mogły dostać... nawet korby i tłoki...


    Jest ktoś, kto to sam rozbierał a nie "widział jak robili" i podpowiedział by od czego zacząć by się nie zmęczyć?


  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Rozbiórkę musisz zacząć od wyjęcia silnikareszta to pikuś.Wyjmowałem dołem wraz ze skrzynią.Jeśli tak chcesz wyjmować służę radą.Kanał nie jest w tym wypadku potrzebny.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    i tak będę musiał zrobić... bo trafić teraz na garaż z kanałem... w Poznaniu... marzenia
    tak przeglądam ceny silników i zastanawiam się nad kupnem jakiegoś padła i ewentualnym przełożeniem głowicy i osprzetu ode mnie :/ bo nie wiem, czy czasem taniej nie wyjdzie :/


  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Pierwsze co to rozbierz silnik.
    Później będziemy myśleć........
    Nie kombinuj z robieniem jednego silnika z dwóch.
    Też tak kombinowałem ale większość bloków używanych do TS-ów to padła lub są niekompletne

    Jak kolega już napisał, wał na pierwszy szlif i panewki nadwymiar,sprawdzić sworznie,korby,tłoki,tuleje w bloku,jak nowe pierścienie to konieczne szlif tulei.

    Jak by co to pytaj.
    Ja właśnie kończę remont 1.8 TS (pełny remont) wyszło coś ok 4000 zł.....ale mam nowy motor
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 24-06-2011 o 16:00

Podobne wątki

  1. Korbowód
    Utworzone przez wojsaw w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-01-2010, 21:09
  2. [156] Urwany korbowód
    Utworzone przez sierpek1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2008, 14:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory