Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1.8 ts przepływomierz czy sonda?

  1. #1
    marciniooo
    Gość

    Domyślnie 1.8 ts przepływomierz czy sonda?

    Mam problem z falowaniem obrotów i lekkim szarpaniem po puszczeniu gazu w alfie z 1.8 ts.
    Na komputerze wychodzi sonda lambda i przepływomierz. Która z tych rzeczy jest bardziej prawdopodobna?
    Dodam, że mam instalacje lpg i w ostatnim czasie spalanie sporo wzrosło - 13l/100km na trasie przy spokojnej jeździe.
    Podobno gazownicy "oszukują" sonde lambda, tak aby nie wykazywała błędów.
    Jak dojść co jest nie tak, wymienic przepływomierz, czy lambdę?

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 147 1.6 T-Spark 2001 Distinctive
    Postów
    172

    Domyślnie

    Zacznij od podłączenia pod kompa, następnie zrób logi i wklej na forum.
    Nikt tu wróżką nie jest.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Panowie ,a jakie partametry zaznaczyc w FES-sie zeby sprawdzic dzialanie lambdy ? kolega ma problem z autem i prosil o podlaczenie kompa i sprawdzenie co i jak ,nie mowil dokladnie o co chodzi ,ale domysla sie ze to lambda ,zrobimy jeszcze logi przeplywki na pewno ,ale co jeszcze zaznaczyc

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    jeśli chcesz sprawdzić przepływomierz, czy zaniemógł, odłącz klemę, odepnij kabel przepływomierza, podłącz klemę z powrotem i odpal samochód. jeśli nie będzie różnicy w pracy silnika przy odpiętej a podpiętej przepływce znaczy, że pierwszy leci przepływomierz do wymiany. Jeśli będzie różnica to w tedy komputer i logi. gdybyś potrzebował nowy przepływomierz albo lambde to służe pomocą...

    Pamiętaj, że odpinanie jak i podpinanie jakichkolwiek złącz, kabli i wtyczek przeprowadzamy na odpiętej klemie dodatniej


  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Dzieki ,ale bardziej potrzebuje informacji o sprawdzeniu lambdy ,jakie logi zrobic ? Co zaznaczyc z FES-sie ?

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Oxygen sensor voltages ----> bynajmniej na examinerze wybieram taką zakładkę w testach... a jak w FES to jest to i don't now...


  7. #7
    selius
    Gość

    Domyślnie

    veet - co Ty za glupoty piszesz...
    Powiedz mi co da w naszych silnikach odpiecie aku?
    Co do odpiecie przeplywki w silnikach benzynowych?
    Przeplywke mozna sprawdzic odlaczajac ja w dieslu, a nie w benzynie.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Cytat Napisał selius Zobacz post
    veet - co Ty za glupoty piszesz...
    Powiedz mi co da w naszych silnikach odpiecie aku?
    Co do odpiecie przeplywki w silnikach benzynowych?
    Przeplywke mozna sprawdzic odlaczajac ja w dieslu, a nie w benzynie.
    Połamałeś mnie teraz w łokciach kolego...
    skoro tak twierdzisz, to po cholewkę jest ten przepływomierz? bez podpiętego przepływomierza komputer nie jest w stanie ustawić odpowiedniej mieszanki i silnik się zadławia, obroty zaczynają falować... więc nie rozumię, o co Ci chodzi. To najprostrzy sposób, by sprawdzić stan przepływki.Czy podaje ilość powietrza czy nie i czy w ogóle jest różnica. Zauważ, że w większości TS przepływka już zaniemaga a komputer nie pokazuje błędu... Poza tym, co daje odpięcie klemy? To, że przy jakiejkolwiek operacji z kablami może dość do zwarcia podczas nieumiejętnego obchodzenia się narzędziami. A po co robić sobie koszta i problemy?


  9. #9
    marciniooo
    Gość

    Domyślnie

    Dobra, to jakie wykresy zrobić, żeby sprawdzić, czy to przepływka, czy sonda?
    I na jakich obrotach?

  10. #10
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    SG i Bubu w podwieszonych tematach na temat unidiag'a i alfadiag'a ładnie napracowali się by wytłumaczyć diagnostykę, a koledzy tutaj tworzą jakieś nowe teorię diagnostyczne.

    Rozgrzewa się auto, podłącza kompa, ustawia logowanie napięcia MAF'a. Depcze się geja gazu gwałtownie i do odcięcia, puszcza się geja gazu i porównuję napięcie maksymalne MAF'a przy odcięciu z wartością katalogową MAF'a np. tu: KLIK.
    1.8 przy odcięciu musi mieć ~4.45v czyli 480kg/h.
    Tak się sprawdza MAF'a, ale pod warunkiem, że nie ma lewego powietrza np. popękana gumowa rura idąca do przepustnicy czy sparciałą uszczelka pod pokrywą zaworów lub popękana pokrywa. O lewym powietrzy mówi TRA - też głęboki temat.
    Trzeba też pamiętać, że sonda pokazuję błędne wartości i uszkadza się przez uszkodzony MAF,a nie odwrotnie.

    Co do adaptacji, resetach, czyszczenia odmy, przepustnicy też jest sporo - pogoda brzydka, więc siadać i czytać.

    Czytać, testować itd.każdy to przechodził. U mnie nie faluję i ładnie silniczek cyka.

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. [145] Sonda z 1.6 TS do 1.4 TS
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-07-2013, 19:41
  3. Sonda w 2.0 v6 TB
    Utworzone przez Misiek213 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-07-2012, 06:06
  4. jaki przepływomierz do TS-a
    Utworzone przez pakiet10000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-09-2011, 15:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory