Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [166]

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie [166]

    witam silnik 3.0V6 przebieg 60tys oryginal a jednak na wolnych obrotach slysze lozysko oporowe nie cicho nie glosno srednio jak wcisne sprzeglo to jest cisza moje pytanie czy moge byc spokojny czy jednak musze wymienic sprzeglo ewentualnie lozysko oporowe zaznaczam ze to sie nie pogarsza rok temu slyszalem je o takim samym natezeniu jak teraz ale mimo tego mam pewne obawy i dlatego pytam sprzeglo chodzi bardzo lekko prawidlowo bylem kiedys w aso w kato gosc mowil ze bez problemu do 100 tys wytrzyma ale to i tak malo w 164 wytrzymalo do 180tys co to za bubel

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Ja przesmigalem na tym jakies 80 tys i ten kto kupil rowniez nie wymienil i smiga dalej ale mowil ze go drazni to szemranie
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  3. #3
    waldi
    Gość

    Domyślnie

    Mi starczylo na 100tys i niestety do wymiany

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Dokładnie tak słysze takie szemranie, czyli co ? moge jezdzić spokojnie ? a w razie wymiany to moge kupić łożysko od GTA bedzie pasowało? czy raczej cale sprzegło od GTA
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A może to nie chodzi o łożysko wyciskowe, bo w takim przypadku powinno też być slyszalne po wciśnięciu pedału sprzęgła, tylko szumi po prostu skrzynia biegów, a jak wciśniesz sprzęgło, to rozłączasz napęd wałka sprzęgłowego skrzyni od silnika i masz ciszę.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    objawy wskazuja na lozysko oporowe raczej
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    SG0240 ma racje mi chodzilo o lozysko skrzyni
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Sądzę, że mam rację. Jak pada łożysko wyciskowe sprzęgła to przy wciśniętym pedale tym bardziej je słychać, bo wtedy mocno pracuje. Natomiast podczas normalnej jazdy łożysko delikatnie dotyka tylko do docisku sprzęgła.
    Szumienie skrzyń biegów to raczej normalny objaw wielu samochodów. Wprawne ucho potrafi wychwycić różnicę pomiędzy normalnym szumem, a szumem zbyt silnym, który może wskazywać na uszkodzenie któregoś z łożysk w skrzyni.
    Na wszelki wypadek radziłbym jednak sprawdzić poziom oleju w skrzyni.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    ok chlopaki zmianialem olej jest nowy ogolnie to nie jest slyszalne bardzo uwazam ze cicho osoba ktora nie wie o tym to jak jej to pokazyje to mowi ze nic nie slyszy jednak ja slysze podruzyje tym autem po swiecie teraz jestem w szkocji i boje sie zeby czasem sie skrzynia nie wysypala na trasie bo to problemy dyze i koszta z drugiej strony przebieg 60 tys i nic takiego nie powinno sie stac jak wcisne sprzeglo to cisza a jak na luzie stoi to slysze takie szumy i jakby kulki od lozyska slysze co o tym myslicie spokojnie jezdzic czy cos z tym zrobic pozdr wielkie dzieki
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  10. #10
    smuz
    Gość

    Domyślnie

    Jesli faktycznie duzo jezdzisz to ryzykowne wydaje sie pozostawienie tego na pozniej ,no chyba ze tak bylo od zawsze to wtedy decyzja o rozbieraniu sprzegła moze byc odwleczona w czasie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory