Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Znowu 4hp20 i kontrolka wtrysku

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie Znowu 4hp20 i kontrolka wtrysku

    Witam ponownie. Niedawno borykałem się z problemem automatu i znów mnie dopadł. Mianowicie nie idzie ruszyć z P dopiero jak go oblokuję pod mieszkiem, a co gorsza na wyświetlaczu szaleje skrzynia biegów raz pokazuje 2 raz d raz n pomimo tego że jest unieruchomiony w P. Mało tego na kompie świeci się czerwona kontrolka skrzyni biegów i do tego kontrolka wtrysku. Mam brak oświetlenia kabinowego, nie działają postojówki, a z za prawego koła od strony pasażera z tyłu leciał dym. Wyświetlacz nic nie pokazuje ale podświetla, nie działa nadmuch, radio ani nic co związane z ICS. Co to może być. Dodam tylko że elektronika została skrupulatnie wysuszona a nagrzewnica ma jakiś miesiąc i nie cieknie bo sprawdzałem. Czy warto w ogóle podejmować jakieś kroki naprawcze? Czy w pogrązeniu w żalu i żałobie sprzedać ją na części (tego właśnie chcę uniknąć)? Czy zna ktoś jakichś fachowców w Opolskim ? Czy jest ktoś kto by podjechał na bajerę i pomógł ?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał Competizione Zobacz post
    a co gorsza na wyświetlaczu szaleje skrzynia biegów raz pokazuje 2 raz d raz n pomimo tego że jest unieruchomiony w P.
    Komputer od ASB wymieniałeś czy suszyłeś? Może podmień na uzywkę.
    Kontrolka na blacie może oznaczać ze sie przegrzewa - olej sprawdzałeś? Płyn chłodniczy w normie i stan dobry - 4HP20 jest chłodzona cieczą.

    Cytat Napisał Competizione Zobacz post
    Mam brak oświetlenia kabinowego, nie działają postojówki, a z za prawego koła od strony pasażera z tyłu leciał dym. Wyświetlacz nic nie pokazuje ale podświetla, nie działa nadmuch, radio ani nic co związane z ICS. Co to może być.
    Posprawdzaj bezpieczniki i przekaźniki. Pod maską, na lewym nadkolu, w bagazniku z lewej i prawej strony. Troche też jest wysokoamperowych - sprwadz czy wg instrukcji nie sa za male włozone.

    ---------- Post added at 12:30 ---------- Previous post was at 12:28 ----------

    Dodatkowo wiązki - szczególnie połączenia masowe w bagażniku i pod maską - silnik - skrzynia rozrusznik altek - nie może wszystko naraz paść

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    W silniku chyba wszystko gra bo zawsze mi pali na strzała i chodzi równo. Gdzie się leje ciecz do 4hp20 ? Olej mam w normie chłodnica OK wszystkie płyny OK. Komputer od skrzyni był suszony. Dodam tylko że przyszło mi na myśl że to usterka mechaniczna automatu, czy istnieje możliwość że to może być związane ze sprzęgłem ? Dodam jeszcze, że już mam dosyć awarii tego niemieckiego szajsu we włoskim aucie. Co jeszcze jest niemieckie w 166? To wymienię w razie W.
    Ostatnio edytowane przez Competizione ; 05-08-2011 o 01:33

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał Competizione Zobacz post
    Gdzie się leje ciecz do 4hp20 ?
    Jak wejdziesz pod auto, to z boku skrzyni (przy wydechu) masz korek przelewowy. Chyba imbus - spróbuj go poluzować - powinien się sączyć olej - jeśli tak jest to poziom jest ok, jeśli nie to trzeba dolać tym samym otworem. Jest kilka tematów - wpisz "wymiana oleju"...

    Z tym świrowaniem to jednak dalej bym obstawiał kompa (sterownik) niż mechaniczną usterkę... Kiedyś widziałem na allegro za 100-200zł używki. Podzwoń po tych co maja graty może Ci sprzedadzą niedrogo. Ale rzeczywiście sprawdz stan oleju.

    PS Jak masz kabel viaken kkl (niebieski) z przełącznikiem 12/13 to możesz sie połaczyć ze skrzynią za pomocą AlfaOBD - mi tam pokazało jakieś "standardowe" błędy ale je wykasowałem. Za jakiś czas sprawdze jeszcze raz.

    ---------- Post added at 09:52 ---------- Previous post was at 09:48 ----------

    PS Może czujnik pedału hamulca nie pozwala Ci przerzucić z "P"?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Pedał hamulca chodzi dziwnie to fakt ostatnio jakoś tak ciężko się go wciska ale samochód chodzi. Kurcze nie mam żadnego hardware'u do diagnostyki a tymbardziej żadnego software'u. Gdybym miał to bym coś już grzebał. Na razie stoi sobie pod blokiem i nie chce jej męczyć, aczkolwiek po zdjęciu mieszka i wciśnięciu tego dynksa przerzucam w d i nie ma problemu czy nawet n czy r czy sekwa, ale gdy wrócę na p to nie zmienię no i oczywiście szaleje komputer ale co dziwne tylko w położeniu P. Chyba rzeczywiście podziałam coś z elektroniką, ale nie potrafię się jej pozbyć bo dla mnie Busso to prawdziwie włoski pięknie wyglądający i pięknie brzmiący ostatni silnik z chromowanymi baranami. Za to właśnie kocham V6 by Giuseppe Busso. Wracając do tematu, oglądałem te pierdółki z boscha i za 150 zł można wyrwać spokojnie na allegro :-)

    P.S.
    Czy chodzi o coś takiego? Czy będzie pasowało od 2,5 ? Bo teoretycznie to ten sam silnik.

    http://allegro.pl/0-260-002-580-komp...715112161.html
    Ostatnio edytowane przez Competizione ; 08-08-2011 o 01:00

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o ten komp (sterownik) od ASB do powinien pasować. Ręki sobie nie dam uciąć, ale przełożenia w manualnej skrzyni biegów dla silnika 2,5 i 3,0 są takie same więc wątpię żeby w automacie im się "chciało" coś zmieniać

    Jeśli chodzi o ten hamulec i blokade na "P" to poczytaj tu: http://www.forum.alfaholicy.org/166/...w_4hp20-7.html
    nie wiem czy kolega Majkel nie ma podobnego problemu...

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    a tak notabene to za co odpowiada bezpiecznik ten z tych pod kierownicą 15A nazywa się services 17 ?

Podobne wątki

  1. Kontrolka skrzyni 4HP20
    Utworzone przez m.arcin w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-09-2012, 14:28
  2. 4HP20 - kontrolka od skrzyni, szarpanie przy zmianie na P D R
    Utworzone przez Michał_Sitek w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-09-2011, 13:01
  3. 4HP20 - zapala się kontrolka, szarpie przy redukcji
    Utworzone przez prezes-tk w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-03-2011, 15:38
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 21-09-2009, 13:27
  5. 155 kontrolka wtrysku ??
    Utworzone przez Voyager_1988 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-07-2009, 07:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory