Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Koszt sprzegła 2,4 JTD

  1. #1
    siwyopole
    Gość

    Domyślnie Koszt sprzegła 2,4 JTD

    Witam.Jestem na etapie kupnia takiej Alfy 166 99r. 2,4 jtd. Do wymiany w tym aucie jest sprzeglo, ktore juz dosc mocno sie slizga.Mam nastepujace pytanie: Jaki jest koszt czesci i wymiany?Chociaz orientalnie bo nie wiem czy kupowac to auto...bo jesli koszt naprawy okaze sie bardzo wysoki bede musial zrezygnowac.Prosze o kontakt kogos kto sie orientuje w temacie AR 166.Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Koszalin
    Postów
    440

    Domyślnie

    http://www.allegro.pl/item327985856_...a_2_4_jtd.html
    same sprzegło to prawie 550 zł do tego musisz liczyc 400 zł za wymiane sprzegła. Czyli 1000 zł na 100 % do teog moze nowy olej do skrzyni i jakies simeringii więc 1100 zł wyjdzie. Alfa 166 z allegro czarna z tego co pamiętam
    AR 155 1.8 8V & AR 156 2.5 V6

  3. #3
    Dawid166
    Gość

    Domyślnie

    Co do sprzęgła to mam niestety mniej przyjemne doświadczenia:
    nie dalej niż dwa tygodnie temu wymieniałem w ASO Podolscy w Krakowie (rozsypało mi się 40 m od ich bramy, po wyjechaniu z przeglądu pogwarancyjnego). Zabawa kosztowała 1800 zł w tym 1000 zł sama część.
    Wiadomo, że ASO dosć mocno zawyżają ceny, ale ostrzegam, że zamiennik Valeo oferowany na allegro w podanej wyżej cenie jest delikatnie mówiąc nietrwały, miałem właśnie taki zainstalowany poprzednio i auto przejechało na nim ledwie 40kkm - uważam że to naprawdę mało.
    Reasumując lepiej chyba dopłacić 300 czy 400 zł za oryginalną część (konkretnie Luk), która ma szanszę prztrwać 2x dłużej (już sam przebieg zwraca różnicę w cenie części nie wspominając o robociźnie).

  4. #4
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co widzę to na zdjęciu jest tylko tarcza i docisk - a gdzie jeszcze łożysko oporowe ?? No i należało by się zastanowić nad kołem dwumasowym może warto je za jedną robotą zregenerować ( to zależy od przebiegua auata) ale założyc można że jak sprzęgło padło to i niedługo czas przyjdzie na koło - regeneracja to koszt 800-1200 zł zależy od warsztatu, nowe ok 2500 zł.

  5. #5
    siwyopole
    Gość

    Domyślnie

    A wiec auto ma przebiegu 132 tys. km. wiec mysle ze kolo dwumasowe powinno jeszcze pociagnac troche?Orientujecie sie moze czy przy wymianie sprzegla konieczne jest wyjmowanie silnika?czy jest wystarczajace dojscie od dolu zeby to zrobic?bo nie wiem na jakie koszty warsztatowe sie nastawiac.A skoro juz sie znalezli tacy zorientowani w temacie to mi powiedzcie jeszcze tak z innej beczkii czy we wszystkich AR 166 byla klima dwustrefowa?czy tylko w niektorych modelach?Jesli we wszystkich to jak sie dokladnie steruje obiema strefami?ktorymi klawiszami to uruchomic?POzdro i dzieki za odpowiedzi!

  6. #6
    smuz
    Gość

    Domyślnie

    o ile sie nie myle w 166 nie ma klimy dwustrefowej wogole (klima dwustrefowa to rozdzialka na przod i tyl a nie na pasazerow ) ,nie wiem czy w poliftingowej nie dolozyli tego kto wie ale w pierwszych latach dwustrefowej nie bylo napewno

  7. #7
    siwyopole
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedz.A swoja droga dziwna sprawa z ta klima...w co drugim ogloszeniu sprzedazy Alfy 166 ( z rocznika 98-01) ktore czytam pisze klima dwustrefowa itp:/

  8. #8
    smuz
    Gość

    Domyślnie

    Owszem co druga ma tak napisane ale ludzie nie wiedza co to jest dwustrefowka wiec pisza bzdury a jak ich zapytasz Panie jak to sie wlacza odpowie a nie wiem nawet mi to nie bylo potrzebne........

  9. #9
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    W 166 2,4 jtd nie trzeba wyjmować silnika wystarczy samą skrzynię i jest na tyle dużo miejsca że robi się to dość łatwo. Co do klimy to jeszcze nigdy nie widziałem w 166 klimy dwustrefowej.

  10. #10
    Dj_Direct
    Gość

    Domyślnie

    jesli chodzi o sprzeglo to Valeo wkladali w fabryce a nie LUK. Zestaw Valeo kupilem dzis za 600 PLN (tarcza, docisk, lozysko). Sprzeglo LUK to koszt ok 850-900 PLN.
    Kolo dwumasowe to koszt ok. 1300 PLN tez z Valeo. Jest jeszcze Sachs, ale niedostepny chyba w PL. Regeneracja to troche pic na wode, bo jedyne co mozna zrobic, to wymienic lozysko w kole, ale zeby elementy ktore najbardziej pracuja i sie zuzywaja (sprezyny w srodku) wymienic, to trzeba rozpruc cale kolo, a tego juz raczej nie zrobia w zakladzie regenerujacym, bo jak to pozniej zlozyc ?? :/ Fakt - wymienic lozysko moga, wywazyc moga, ale to nie wszystko, bo nie tylko lozysko sie wyrabia...
    Czesci oryginalne tez moga z roznych wzgledow pasc po 40kkm... Nie upatrywalbym przyczyny padniecia sprzegla z Valeo w tym, ze zapakowane bylo w pudelko Valeo a nie Originale Ricambi i ze kosztowalo kilkaset PLN mniej...
    I tak jak koledzy pisali powyzej - warto wymienic olej w skrzyni - wchodzi 1,7 litra o ile dobrze pamietam. Do wymiany trzeba raczej wyciagnac skrzynie, ale w 166 nie bedzie to mega problem.

Podobne wątki

  1. [159] reg sprzegła
    Utworzone przez jjokocha w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-12-2015, 13:22
  2. brak sprzegła
    Utworzone przez adaSp11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-02-2011, 15:50
  3. Koniec sprzegła?
    Utworzone przez zenek2562 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-06-2010, 18:13
  4. Wymiana sprzegła
    Utworzone przez bizon007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 23:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory