Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: [156]diesel kontra benzyna

  1. #1
    speedward
    Gość

    Domyślnie [156]diesel kontra benzyna

    Przeszukałem forum i nic nie znalazłem interesującego w tym temacie.
    Znam zalety diesla i niepowtarzalność jazdy na benzynie. Ale zastanawiam się jak by wyglądało porównanie dwóch 156 o zbliżonych mocach np 1,6ts i 1,9jtd (dylemat oszczędnych) i 2,0 ts i 2,4 jtd (dylemat oszczednych sportowców) o raz 2,4 chip i 2,5 v6 dla sportowców bezkompromisowych.
    Jakie jest spalanie, wszyscy wiemy. Chciałbym się skupić na tym jakie są subiektywne wrażenia z jazdy, czasy przyspieszeń, próby elastyczności i najważniejsze jakie są wrażenie po przesiadce-zamianie właścicieli.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Trochę nietrafione pary: 1,9 16vM-jet seryjny śmiało można porównywac (jeśli chodzi o osiągi) do 1,8TS, a po wirusie radzi sobie z 2,0TS. Tu tak naprawdę nie ma co porównywać. Chcesz cieszyć się przyjemnością z jazdy ( osiągami) i oszczędzać to kupuj diesla, chcesz tylko cieszyć się przyjemnością z jazdy kupuj benzynę, a chcesz mieć kłopoty i z jednym i z drugim to zakładaj LPG :mrgreen:
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    speedward
    Gość

    Domyślnie

    Przepraszam, może za mało precyzyjnie opisałem. Ale łatwo się domyślić że chodzi mi o porównanie z ośmiozaworowami dieslami.
    Przyjemności są inne w dieslu i benzynie i o to głównie mi chodzi w tym porównaniu.

  4. #4
    pedro220
    Gość

    Domyślnie

    Czytałem wczoraj opis Alfy 156 w Auto Świat - Poradnik Kupujacego z (1/2008).
    Trochę się ździwiłem bo autor twierdzi, że z silników benzynowych najlepiej wybrać 2.0 TS (lub JTS) ponieważ: minimalnie wolniej przyspiesza od V6 a pali dużo mniej i do tego V6 osiąga moc dopiero na bardzo wysokich obrotach :? , Ja nie zgadzam się z tą opinią, może v6 mało nie pali ale 2.0 też potrafi trochę wciągnąć, a jak wiadomo radość z jazdy v6 duzo większa. Poza tym dużo osób twierdzi, że jeżeli TS to 1.8 bo moc trochę mniejsza niż w 2.0, spalanie też i nie ma w nim dodaktowych elementów wyrównoważających. Poza tym oceniał 156 chyba na 3,5 w skali 0-6, a przykładowo stara brzydka toyota corolla otrzymała 6.
    PS
    W tym samym czasopiśmie AR 145/146 wypadła w teście usterkowości bardzo blado... zajęło pierwsze miejsca... ale niestety od końca.

  5. #5
    Dj.iCE
    Gość

    Domyślnie

    Chciałbym zauważyć, że w przypadku oszczędności między dieslami a benzyną może być różnie bo ostatnio ceny na stacjach sie wyrównują + większe stawki OC w przypadku diesla (większe pojemności diesli w porównaniu do osiągów benzyny) + wyższe czeny aut i części w dieslu (o ile dobrze pamiętam).

    Porównując osiągi to diesle zawsze miały dobry moment obrotowy oraz dobry start, ale wolniej przyspieszały na wyzszych obrotach, a beznyna jak już wkręsiła się na obroty to bardzo ładnie jechała. W przypadku benzyny w 156 różnica między 1.6, 1.8 a 2.0 jest w elastyczności i mniej więcej koło 1s w osiągach na 100km. W dieslach jest sporo wersji tych samych pojemności silników (różnice kilku/kilkunastu KM) w 1.9 oraz 2.4 więc najlepiej brać pod uwagę te najnowsze w przypadku wyboru.

    Też jestem ciekaw jak to wygląda w 156 bo jak narazie mam porównanie, ale z innymi autkami.

  6. #6
    sergiusz1988
    Gość

    Domyślnie

    ciekawe jest to co piszecie, ale ja mam małe zapytanie dotyczące cen paliw sory ze w tym temacie jak to sie dzieje że diesel kosztuje prawie tyle co benzyna u mnie na stacji litr ropy 4,21 a benzyny eurosuper95 4,35 to jest straszne !!! fakt że diesel mniej pali, ale ......

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Koszt wytworzenia ON jest o wiele wyższy niz w przypadku benzyny, głównie z powodu konieczności hydrorafinacji czyli usuwania siarki z destylatu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Dj.iCE
    Gość

    Domyślnie

    sergiusz1988 Chciałeś powiedzieć "ale... to się wyrównuje" ? Ostatnio podawali, że chwilowo ceny ropy były nawet wyższe od benzyny. Kiedyś bardziej zastanawiałbym się nad wyborem między benzyną a dieslem. Nawet znajomi co rok temu myśleli tylko o dieslach dziś wybrali benzyne. W zakresie paliw jak narazie wygrywa LPG (o ile koszty zamontowania, możliwości utraty grarancj oraz możliwym wystąpieniu dodatkowych usterek się zwracają).

    Przy wyborze diesla czy benzyny teraz raczej można kierować się własny upodobaniem do danego silnika

    P.S
    Maciek-156 jak się jeździ teraz w 1.9 po przesiadce z 1.6 - czy to jest ta najmocniejsza wersja w 156 z 1.9? Zastanawiam się czy przed 159 jeszcze nie zainwestować w 156 diesla po liftingu bo całkiem ciekawie wygląda i ten silnik jak pisałeś (o ile to najmocniejsza wersja) ma całkiem niezłe osiągi. Niestery w 159 nie ma ciekawej opcji w benzynie po za 3.2 więc powoli muszę przyzwyczajać się do diesla - narazie o 159 myśle w wersji 2.4 i do tego 4x4, ale jeszcze daleko mi do niej niestety

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    W porównaniu z 1,6TS to 1,9 16v (140KM) to rakieta - jeździ tak jak benzyna 1,8TS. Ja dodatkowo go zawirusowałem i mam koników trochę więcej, a i moment obrotowy odpowiedni, więc z 2,0TS śmiało moge stawać w szranki
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Dj.iCE
    Gość

    Domyślnie

    No własnie o to w dieslach chodzi, że mają dory moment obrotowy więc zazwyczaj lepiej zbierają się od benzyny. Pomiędzy 1.6 a 1.8 rakiety nie ma, ale napewno z 1.9 na starcie da się to odczuć i tu troche załuje, że miałem przy wyborze złe wspomnienia z diesla (kosztowne w innym autku) i brałem pod uwagę jedynie benzyne.

Podobne wątki

  1. benzyna czy diesel ???
    Utworzone przez kriss85 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 258
    Ostatni post / autor: 15-07-2013, 20:54
  2. [Giulietta] Diesel vs. benzyna.
    Utworzone przez dwilk w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 09:07
  3. diesel czy benzyna?
    Utworzone przez ricardo76_stg w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 21:03
  4. 166 lub 159. Diesel vs Benzyna
    Utworzone przez bocianpolski w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-12-2009, 15:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory