Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Rurka powrotna płynu chłodzącego nie trzyma na łączeniu ze zbiorniczkiem

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie Rurka powrotna płynu chłodzącego nie trzyma na łączeniu ze zbiorniczkiem

    Dziś przy profilaktycznym sprawdzaniu oleju poświeciłem latarką na zbiorniczek płynu chłodzącego, a tam pusto! Tzn. na dnie jeszcze trochę było, więc chyba musiało tak być od niedawna (niedawno zresztą sprawdzałem, a silnik w międzyczasie nie grzał się powyżej 90 stopni...

    Winowajcą okazała się rurka numer: 60630912 (z EPERa - z tego rysunku), która straciła swoje mocowanie na zbiorniczku oleju do wspomagania (w ogóle mistrzostwo świata - ten zbiorniczek jednocześnie podtrzymuje i jest podtrzymywany tylko przez 3 różne rurki!!!), a przez część metalową i nieelastyczną wyciągnęła się z króćca łączącego ją ze zbiorniczkiem wyrównawczym.

    I tu moje pytanie - czy ktoś z was to odłączał i czy to normalne, że ta króciec jest taki przeraźliwie krótki (choć i rurka ma raczej mało miejsca - chyba, że tam powinien jeszcze być jakiś łącznik, który u mnie wypadł i przepadł - rurka byłą całkiem dołączona).... w ogóle straszne druciarstwo to jest w oryginale, metalowe opaski gumowych rurek też są na jakiś dziwny zatrzask, że trzeba kombinerkami ściskać z całej siły (a moim zdaniem i tak słabo teraz trzyma - chyba, że właśnie brakuje mi jakiegoś łącznika...)...

    Jutro jeszcze spróbuję kupić taką opaskę metalową, ale na śrubę, jakie mam w mercedesie (chciałem nawet wziąć z niego, ale nie chciałem, żeby mi stamtąd też uciekł płyn, zresztą chyba teraz znowu Baleronem będę jeździł aż do uszczelnienia tego ustrojstwa)... Na razie wszystko trzyma się na nieśmiertelnych paskach do spinania kabli oraz taśmie izolacyjnej, ale na chodzącym silniku trochę kapie (raczej po kropelce, ale stale)...

    Nowy zbiorniczek wg. EPERa to jakieś 70 zł, ale rurka 220 ! Zresztą ona jest łączona z części - trochę to widać w EPERze, a u mnie dotyczy to tylko ostatniego ok. 20 cm odcinka...

    Czy ktoś z was miał coś podobnego? (mój nowo poznany sąsiad miał wcześniej 2 Alfy i mówił, że też to miał w obu, ale on miał rurkę wkładaną od góry na króciec...teraz jeździ Golfem Plus )
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  2. #2
    devilmaycry
    Gość

    Domyślnie

    mam dokładnie ten sam problem, u mnie ułamał się kawałek zbiorniczka w miejscu gdzie wchodzi do niego rurka. Całość odtłuściłem i szczelnie zakleiłem silikonem odpornym na wysokie temperatury. Trochę prowizorka, ale jeżdżę już kilka dni i póki co płynu chłodzącego nie ucieka.

    Gumowy wężyk obejmuje metalowa opaska na śrubę i wszystko jest cacy - nic się nie zsuwa

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał devilmaycry Zobacz post
    mam dokładnie ten sam problem, u mnie ułamał się kawałek zbiorniczka w miejscu gdzie wchodzi do niego rurka. Całość odtłuściłem i szczelnie zakleiłem silikonem odpornym na wysokie temperatury. Trochę prowizorka, ale jeżdżę już kilka dni i póki co płynu chłodzącego nie ucieka.

    Gumowy wężyk obejmuje metalowa opaska na śrubę i wszystko jest cacy - nic się nie zsuwa
    Dzieki!

    Ale mam pytanie - skoro ulamal sie ten krociec to ta rurke po prostu przykleiles? Tylko ze z drugiej strony piszesz o metalowej opasce? Od razu miales na srube czy sam taka zalozyles? Bo u mnie na poczatku tez myslalem ze jest ulamany ale z drugiej strony szersza czesc otworu w rurce sugerowalaby ze tak mialo byc i jest to po prostu beznadziejnie pomyslane i tak zreszta jest-to mocowanie do zbiorniczka wspomy

    EDIT: No i sprawa się wyjaśniła... Trzeba było zacząć od Allegro:
    - tak wygląda sprawny zbiorniczek:

    http://allegro.pl/zbiornik-wyrownawczy-alfa-romeo-156-i1748095741.html

    -a tak taki jak ja mam:
    http://allegro.pl/alfa-156-1-9-jtd-zbiorniczek-wyrownawczy-i1734612149.html

    ...u jest niby od JTD, ale wydaje mi się, że to taki sam, tylko nieuczciwy sprzedawca sprzedaje g***o...

    W ogóle większość cwaniaków na Allegro sprzedaje z rurkami - niby dobrze, bo nie musiałbym kombinować z wykręcaniem części króćca z rurki, ale z drugiej strony to pod gumą może być poklejony kawałek, albo inne druciarstwo - tak, że zaraz polukam, czy ktoś nie ma 156-ki (albo 147, albo innego TSa) na części w okolicach Wawy, a jak nie to zamówię w Focie ... za 95 zł:/ ale przynajmniej będę wiedział, że jest sprawny...

    EDIT2:

    W międzyczasie się zorientowałem, że to dość częsta awaria i nie ma sensu kupować używki za 4 dychy plus przesyłka... Zamówiłem w ASO za 92zł (widać na stary EPER patrzyłem). Dziś chyba przetestuję, czy da się jeździć na takim druciarstwie, jak zrobiłem, bo muszę gdzieś podjechać, najwyżej będę dolewał płynu co jakiś czas - i tak muszę dokupić jak będę wymieniał zbiorniczek...
    Ostatnio edytowane przez dakoolk ; 12-08-2011 o 11:31
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  4. #4
    devilmaycry
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dakoolk Zobacz post
    Od razu miales na srube czy sam taka zalozyles?
    mam tak odkąd kupiłem, więc ciężko stwierdzić. Rurkę spasowałem ze zbiorniczkiem i całość naprawdę szczelnie zalałem silikonem, bo za pierwszym razem jak zalałem tylko na tą plastikową rurkę to po jakimś czasie miałem powtórkę z rozrywki. Zobaczę jak się sprawdzi na dłuższą metę, jeżeli będzie lipton to faktycznie pozostanie kupić nowy

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Mi się właśnie nie chciało bawić, bo więcej z tym zachodu, a potem nie wiadomo w jakim momencie taka prowizorka puści... zrobiłem taką totalną prowizorkę na taśmie izolacyjnej, bo musiałem gdzieś podjechać pilnie (2x7km) - przez tą drogę prawie nic mi już nie zostało w zbiorniczku, ale trochę jeszcze było. Na razie nie jeżdżę Alfą, a na jutro mam nadzieję, że dojdzie zbiorniczek, to kupię sobie opaski na śruby i przełożę Aha, tak przy okazji - nie wiesz może (albo może ktoś inny wie) jaką średnicę mają te rurki? Na oko-10 max 15 mm, ale nie mam suwmiarki :/

    EDIT:
    I już mam nowy zbiorniczek:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	300809_10150279297673353_734983352_7682570_3393552_n.jpg
Wyświetleń:	202
Rozmiar:	38.2 KB
ID:	32406
    Ricambi Originali, 91,77 zł - dostępne w ASO blisko was zapłacisz także kartą Mastercard
    Świadomość, że Bella jest znowu sprawna - BEZCENNA

    A a propos cybantów (opasek metalowych) - to podaję wymiary - jakbyś się kolego devilmaycry
    zdecydował (albo ktokolwiek inny) - mniejsza órna to na oko 6, albo 7 (bo 8-12 jest za szeroka, ale "pogrubiłem" nieco rurkę taśmą izolacyjną, bo nie mogłem dostać takich małych, a duża (dolna) - ja założyłem 12-22 mm, ale rzeczywisty wymiar to na oko ok. 18-19 mm. Jak się ma właściwe cybanty i szybko zdejmie się oryginalne (dolne cholerstwo musiałem praktycznie zniszczyć, nie wiem, jak to było zaciskane w fabryce), to robota jest na 15-minut, a spokój - jak już mówiłem, bezcenny
    Ostatnio edytowane przez dakoolk ; 17-08-2011 o 07:12
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

Podobne wątki

  1. Rurka przy korku płynu od wspomania
    Utworzone przez Kyokushin w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 09:35
  2. [155] Ile się mieści oleju, płynu wspomagania i płynu chłodzącego
    Utworzone przez pawel9116 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 14:38
  3. [Giulietta] Ile macie płynu chłodzącego?
    Utworzone przez milleniusz w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 22:17
  4. osad w zbiorniku płynu chłodzącego i ubywanie płynu
    Utworzone przez floru w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-07-2009, 10:33
  5. [156] Czujnik płynu chłodzącego.
    Utworzone przez taif w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-05-2008, 17:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory