Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Nie ciągnie po zmianie biegu, dziurawy intercooler ??

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie Nie ciągnie po zmianie biegu, dziurawy intercooler ??

    Dzisiaj profilaktycznie wyczyściłem egr (był niedawno czyszczony) i zaworek overboost. Wymieniłem wężyki podciśnienia (wszystkie) ale nadal po zmianie biegu przy ok 2800 i po ponownym "depnięciu" auto przez chwile nie ciągnie jak należy, dopiero po chwilce zaczyna ciągnąć. Myślałem że ma to związek z tym iż sztanga w górę idzie raz wolniej niż w dól, ale wygląda na to że to nie to ;/
    Dodatkowo przy ok 1800 do 2300 słychać dziwny dźwięk jak by wirnik turbiny tarł po obudowie, taki dziwny szum, ale tylko podczas gwałtownego wciskania gazu.
    W przewodach jest sucho, tj. tyle ile byc powinno, ale nic nie kapie nawet po zdjęciu węża. Przyjrzałem się tez dokładnie wszystkim elementom dolotu i węże sa ok natomiast intercooler od dołu do połowy jest czarny (jakby okopcony) i że na przewodzie filtr-turbo są pęknięcia i ślady oleju.
    Auto czasem wpadnie w tryb awaryjny przy np 180 na 6 biegu, albo jak od 1500 depne na 4 i trzymam to przy ok 4000 tys też włącza się awaryjny.(niedoładowanie/przeładowanie???)
    Kolejną sprawa jest spalanie ale forumowicze mówią ze jtd 16v tak mają aczkolwiek 8l to dość sporo tym bardziej iż znajomemu ten sam silnik przy podobnej jeździe spala max 7 na miejscu.
    Ostatnio edytowane przez milek_22 ; 13-08-2011 o 22:05

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    mam identyko silnik, z 2003 roku autko ale, spala mi max 7 ... no. nigdy nie miałem więcej niż 7,5 ale to już bylo bliżej katowaniu silnika niz jeździe ... normalnie pali mi od 4,7-spokojna trasa do 6,7miasto .. srednio 6,3litra, dodam że noge mam cieżką i często sie niepotrzebnie rozpędzam żeby chamować

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    KlaudioOs a powiedz mi jak u Ciebie auto zbiera się po zmianie biegu przy np 2800 gdzie obroty spadają do np 2200. Ciągnie od razu na maxa czy potrzebuje chwilkę na zmianę położenia kierownic turba ??

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    hm... no chwile potrzebuje, nie ma tak że zmienię bieg wcisnę gaz do dechy i w tej samej chwili auto kopie do przodu tylko jest taka przepaść chwile i potem równomiernie czuć że przyspiesza

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    podrzuci ktoś linka do interfejsu i programu jaki kupić pod jtd 16v bo zrobił się młyn wokół tego tematu i już sam nie wiem

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    to nie ten temat interfejs ostatnio poprawny pisał i podawał na jakimś temacie Pan bocian

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podrzuci tego linka, ma gdzieś zapisane etc a ja sam będę tego szukał pól nocy

Podobne wątki

  1. [159] Napęd Q4 - stuki przy zmianie biegu.
    Utworzone przez ScorpioPL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 11-12-2021, 13:09
  2. Dziurawy Intercooler. Jak wymienić?
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-02-2015, 23:10
  3. nie ciągnie na biegu
    Utworzone przez mimus8 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 12:56
  4. Szarpnięcie po zmianie biegu
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 18:35
  5. [146] Przerywanie przy zmianie biegu .
    Utworzone przez TheRomanist w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-06-2011, 16:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory