Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: EGR, Przepływka - dziwny temat/prośba o opinie

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie EGR, Przepływka - dziwny temat/prośba o opinie

    Cześć wszystkim
    Duży problem:
    1. Zawór EGR - na FESie brak jakiejkolwiek reakcji (podczas gazowania 0%).
    W zakładce "Aktuatory" EGR działa bez problemu. Ktoś wie OCB?
    2. Kiedy pojawiły się chece z EGR, przepływka ani drgnie, równe 0,00.
    Czy są jakieś zależności pomiędzy tymi dwoma urządzeniami?

    Podłączenie innej przepływki, innego EGR daje ten sam rezultat - wielkie wymowne zera

    Może miał ktoś coś podobnego i podzieli się doświadczeniem, jak to zlikwidować.
    Lub ogólnie proszę o jakieś sugestie, bo już zgłupiałem
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Tak jakby ktoś miał problemy podobne do tych opisanych powyżej:
    1. Zależność pomiędzy przepływką a egr jest. Sztywna przepływka = nie działający egr; źle działający albo sztywny egr = złe odczyty mierzonej masy powietrza.
    2. Podczas okresowych czyszczeń EGR, powodujemy rozszczelnienie zaworu recyrkulacji spalin. Zbyt częste czyszczenie skraca jego żywotność
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    A kto ci takich głupot naopowiadał? - mam na mysli to że czyszczenie rozszczelnia EGR i skraca jego żywotność.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Głupot, nie głupot - autopsja.
    Pomyśl Maćku - na zdrowy rozum.
    Ile razy możesz w gniazda wkręcić i wykręcić śruby bez uszkodzenia (chodzi tu o gwint wewnątrz gniazd, który nie jest wzmacniany tak jak śruby).
    4, 5 razy? Potem gwint pomimo, iż nie jest obrobiony nie trzyma już tak jak powinien. Zmiana śrub nie wiele daje - ba, nowe śruby mogą nawet zerwać stary gwint.
    O to rozszczelnienie mi chodzi - pomiędzy kolektorem a samym zaworem.
    I nie ma co mówić o momentach dokręcania śrub.
    Gwint się wyrabia i tyle.
    Silikon niestety sprawy tu nie załatwia, temperatura i ciśnienie spalin go i tak wydmucha, zwłaszcza jak się ma częściowo zaślepiony.

    Innymi uszkodzeniami egr się nie przejmuje, gdyż potrafię je naprawić, bo to urządzenie proste jak konstrukcja cepa.
    Ostatnio edytowane przez Magik ; 31-08-2011 o 22:24
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Czyszczenie EGR co 40 tys km nie powoduje żadnych jego uszkodzeń, dokręca się śruby odpowiednim momentem (i kluczem oczywiście) a sprawę szczelności załatwiaja uszczelki które producent przewidział w tym miejscu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Książki Maćku to nie wszystko Sprawdź w praktyce.
    Weź śrubę 8.8 (6 długości 10 cm) i średnicowo odpowiednią tuleje duraluminiową (długość 2 cm - choć szpilki egr tyle w korpus nie wchodzą), którą w środku nagwintuj. Obejrzyj gwint. Przyklej tuleje z jednej strony do stałego elementu i wkręć śrubę wraz ze sprężyną - powiedzmy ze stali sprężynowej, o małym skoku, średnica drutu sprężyny 4mm, długości wkręcanej śruby. Zakładamy, ze sztywność sprężyny będzie wyznaczona metodą najmniejszych kwadratów k=27,771 N/mm, i tyle będzie wynosiła przy zachowaniu parametrów. Pomijamy błąd bezwzględny. Sztywność postaciowa materiału sprężyny G=125025 MPa, pomijamy błąd bezwzględny.
    Wkręcisz to tylko raz. Za drugim razem sprężynka wyskoczy Ci prosto w twarz
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Przerost formy nad treścią!!!

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Chyba nie wiesz do czego stosuje się to powiedzenie...
    Wykorzystaj zasadę - nie znam nie używam
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    Książki Maćku to nie wszystko Sprawdź w praktyce.
    Weź śrubę 8.8 (6 długości 10 cm) i średnicowo odpowiednią tuleje duraluminiową (długość 2 cm - choć szpilki egr tyle w korpus nie wchodzą), którą w środku nagwintuj. Obejrzyj gwint. Przyklej tuleje z jednej strony do stałego elementu i wkręć śrubę wraz ze sprężyną - powiedzmy ze stali sprężynowej, o małym skoku, średnica drutu sprężyny 4mm, długości wkręcanej śruby. Zakładamy, ze sztywność sprężyny będzie wyznaczona metodą najmniejszych kwadratów k=27,771 N/mm, i tyle będzie wynosiła przy zachowaniu parametrów. Pomijamy błąd bezwzględny. Sztywność postaciowa materiału sprężyny G=125025 MPa, pomijamy błąd bezwzględny.
    Wkręcisz to tylko raz. Za drugim razem sprężynka wyskoczy Ci prosto w twarz
    Jako człowiek z wykształceniem technicznym nie jestem w stanie pojąć tego wywodu... Jednostka miary inżynierów są mm, a cm posługują się krawcy. Jaką śrenicę ma sprężyna skoro jest wykonana z drutuo średnicy 4mm i taką sprężynę chcesz naciskać śrubą M6? Prosta lekcja wytrzymałości jedna śruba M6 utrzyma ciężar człowieka ważacego 80kg, a EGR jest dokręcany 4 takimi śrubami
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Kupujesz samochód z 0 przebiegiem do 200 tyś przebiegu muszę go wyczyścić( EGR) 5 6 czy 7 razy, więc nie pisz, że gwint nie wytrzyma5 czy 1o wykręceń!!!. Ja wiem o czym piszę TY Magik nie bardzo.
    Ostatnio edytowane przez bonzaj ; 02-09-2011 o 13:59

Podobne wątki

  1. [159] Opinie na temat 3,2 JTS V6
    Utworzone przez filip21 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 17-02-2017, 11:57
  2. prośba o ocenę logów(przepływka, doładowanie)
    Utworzone przez demonobiker w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-01-2013, 17:30
  3. Przepływka - wykres, prośba o analizę
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 19:34
  4. Temat rzeka - przepływka / logi / wkładki
    Utworzone przez pampik w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-05-2012, 10:21
  5. Opinie na temat 156 JTD
    Utworzone przez Lotek900 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-05-2008, 13:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory